Lexus: Optimalizace IS 250 a IS 220d, nový motor v IS 200d
Od premiéry Lexusu IS uplynulo již více než pět let, což je i v prémiovém segmentu pokročilý věk, a tak japonská prémiová značka zvyšuje tempo jeho menších inovací.
Nejnovější provedení IS se představí na autosalonu v Paříži, společně s menším modelem CT 200h.
Lexus v předstihu slibuje novou masku, jinak tvarovaný nárazník a světlomety s integrovanými diodami pro denní svícení. Styling mají omladit nové vzory kol z lehkých slitin, koncové svítilny už nebudou mít oranžové segmenty, ale od podzimu dostanou převážně červené zabarvení. V interiéru se objeví přepracované výplně dveří s luxusnějšími materiály, optitronový přístrojový štít dostane kryt s nižším stupněm tónování.
Především změnou stálého převodu u zážehového šestiválce byla snížena kombinovaná spotřeba z 9,1 l/100 km na 8,4 l/100 km. U turbodieselu v IS 220d byl zvýšen vstřikovací tlak, zmenšen průměr otvorů ve vstřikovačích a optimalizován tvar spalovacích prostor a funkce katalyzátoru redukujícího emise NOx. Výsledkem je snížení kombinované spotřeby na 5,5 l/100 km a nižší produkce pevných částic i emisí NOx.
Nová základní motorizace IS 200d bude navzdory číslovce ve svém názvu slabší verzí motoru v IS 220d. Ačkoliv by označení modelu ukazovalo na přítomnost dvoulitru pod kapotou, ve skutečnosti bude mít IS 200d pod kapotou vznětový čtyřválec o objemu 2,2 litru.
Podle prvních informací bude výkon motoru 110 kW a maximum točivého momentu 400 Nm. Přenos síly na zadní kola bude zajišťovat šestistupňová manuální převodovka. Kombinovaná spotřeba dosáhne 5,1 l/100 km. Akcelerace z 0 na 100 km/h bude trvat 10,2 sekundy (IS 220d to trvá 8,9 s) a nejvyšší rychlost bude 205 km/h (IS 220d jede až 220 km/h).
Řada továrních úprav "F-Sport" bude dostupná pro všechny nabízené motorizace.