Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus: Optimalizace IS 250 a IS 220d, nový motor v IS 200d

Ondřej Láník
Diskuze (36)
Řada IS se v Paříži dočká další dílčí modernizace. Předmětem úprav je design i technika.

Od premiéry Lexusu IS uplynulo již více než pět let, což je i v prémiovém segmentu pokročilý věk, a tak japonská prémiová značka zvyšuje tempo jeho menších inovací.

Nejnovější provedení IS se představí na autosalonu v Paříži, společně s menším modelem CT 200h.

Lexus v předstihu slibuje novou masku, jinak tvarovaný nárazník a světlomety s integrovanými diodami pro denní svícení. Styling mají omladit nové vzory kol z lehkých slitin, koncové svítilny už nebudou mít oranžové segmenty, ale od podzimu dostanou převážně červené zabarvení. V interiéru se objeví přepracované výplně dveří s luxusnějšími materiály, optitronový přístrojový štít dostane kryt s nižším stupněm tónování.

Především změnou stálého převodu u zážehového šestiválce byla snížena kombinovaná spotřeba z 9,1 l/100 km na 8,4 l/100 km. U turbodieselu v IS 220d byl zvýšen vstřikovací tlak, zmenšen průměr otvorů ve vstřikovačích a optimalizován tvar spalovacích prostor a funkce katalyzátoru redukujícího emise NOx. Výsledkem je snížení kombinované spotřeby na 5,5 l/100 km a nižší produkce pevných částic i emisí NOx.

Nová základní motorizace IS 200d bude navzdory číslovce ve svém názvu slabší verzí motoru v IS 220d. Ačkoliv by označení modelu ukazovalo na přítomnost dvoulitru pod kapotou, ve skutečnosti bude mít IS 200d pod kapotou vznětový čtyřválec o objemu 2,2 litru.

Podle prvních informací bude výkon motoru 110 kW a maximum točivého momentu 400 Nm. Přenos síly na zadní kola bude zajišťovat šestistupňová manuální převodovka. Kombinovaná spotřeba dosáhne 5,1 l/100 km. Akcelerace z 0 na 100 km/h bude trvat 10,2 sekundy (IS 220d to trvá 8,9 s) a nejvyšší rychlost bude 205 km/h (IS 220d jede až 220 km/h).

Řada továrních úprav "F-Sport" bude dostupná pro všechny nabízené motorizace.

Ondřej Láník
Diskuze (36)
19. 9. 2010 00:13
Re: K lepším predajom
jazdim na IS220d piatym rokom, preto mozes moj prispevok povazovat za zaujaty - kazdopadne, ak pominiem moznosti individualizacie, tak jedinou prednostou 320d pred IS220d je motor.
V ostatnych ohladoch je IS rovnake alebo lepsie, cize celkovo lepsie auto.

samozrejme tak ako si pisal, v ostatnych motorizaciach nema IS sancu - aj ked, je nutne dodat, ze 3er stale trpi tym, ze musis doplatit aspon 2000 euro aby interier nevyzeral ako korejske auto z roku 1995 a ihned po kupe caka noveho majitela investicia do noveho nonRFT obutia + sady na lepenie. Alebo bude zbytocne trpiet. Na premiu zvlastny pristup.
Avatar - Ondore
31. 8. 2010 22:40
Re: K lepším predajom
BMW je svetova spicka v motoroch a az na par malo vynimiek nemaju konkurenciu, ale to samozrejme vies a asi preto si odpovedal prave tymto porovnanim ;-)
Avatar - Dinar
30. 8. 2010 09:04
Re: K lepším predajom
O.K. vezmem to odspodu a sezhora. Tedy, nejprodávanější "spodní" služebák-verze 320d dýzlové IS překonává v každém porovnatelném ohledu, jízdní vlastnosti, motor+převodovka. Shora, v "top" verzích, kupci, kteří chtějí stř. třídu v premii, tj. nakonfigurují si max., se nejvíce prodává 330xdAT. Na tohle nemá IS odpověď vůbec. Toto jsou podstatné věci, image zde hraje mnohem menší roli, než se snažíš naznačit. O benzinu raději ani nemluvím, IS 250 s AT je dynamické zoufalství, nic dalšího se nenabízí.

Pozn. Aby nedošlo k mýlce, mě současná E90 vůbec neuchvacuje, a považuju ji za nejhorší trojku so far. Stejně tak mě nijako nenadchýňa fakt, že nejžádanějšími verzemi jsou dýzly, prostě to beru jako fakt, a jeden z důvodů, proč v Evropě nabízené IS považuju proti místní premiové konkurenci za nedostatečné. Kvality 3,5 šestiválce, kterými proslulo zejména v Nebrasce a okolí jsou mi šumák.
Avatar - white label
28. 8. 2010 20:14
Re: K lepším predajom
Někdo snad napsal: "že LEX s tým čo ponúka nie je hodný tej ceny"...? Myslím, že zrovna o to tu nejde... ;-)
Avatar - Ondore
28. 8. 2010 19:54
Re: K lepším predajom
Ale jasné, pretože zem je doska a za Portugalskom končí svet, tak LEX je podľa niektorých nekonkurencieschopný ;-) Sú aj iné trhy ako Európa, v US majú v ponuke tuším 10 modelov...

OK, tak poďme rozobrať to ISko vs. BMW3, vyberiem si niektoré z Tvojich argumentov. Vyššie píšeš o kvalite, multimed. rozhraní a priestore. Rozpíš prosím tú kvalitu, porovnaj priestor zmienených modelov a napíš, koľko dáš na drevo navyše za multimediálne rozhranie v BMW. Na záver si vyber 2 porovnateľné modely, dorovnaj výbavy a skús s čistým svedomím povedať, že LEX s tým čo ponúka nie je hodný tej ceny :-O ;-)