Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus LC 500, GS F a RC F jsou ještě sportovnější!

lexus novemodely sportovni
lexus novemodely sportovni
lexus novemodely sportovni
lexus novemodely sportovni
18 Fotogalerie
Diskuze (0)
Lexus si pro návštěvníky letošní SEMA Show připravil trojici svých nejsportovnějších modelů v ještě sportovnějším provedení a doplnil je závodním speciálem.

SEMA Show pořádaná již tradičně v první listopadových dnech v Las Vegas se stala místem pro zcela první Lexus LC 500, s nímž si pod dohledem mateřské automobilky pohráli ladiči od Beyond Marketing.

Zářivě žluté kupé přitahuje pozornost již jen odstínem laku své karoserie, ale zaujmout dokáže i sadou aerodynamických doplňků od Artisan Spirit Custom či 22palcovými koly HRE P101 s pneumatikami Pirelli P Zero Nero. Interiér se pyšní ochranným rámem od Evasive Motorsport a sedadly Sparco USA z uhlíkových vláken s čalouněním černou kůží.

Vedle viditelných úprav designu si zde ovšem pozornost zaslouží i změny provedené v oblasti techniky. Podvozek je vybaven stavitelnými tlumiči KW s možností změny světlé výšky a brzdový systém využívá kotouče Brembo, do nichž se zakusují šestipístkové třmeny vpředu a čtyřpístkové třmeny vzadu.

Nejzásadnější změny se ovšem odehrály pod kapotou. Původní atmosférický osmiválec o objemu 4969 cm3 se totiž díky změně vrtání z 94 mm do 99,5 mm dočkal zvětšení objemu na 5569 cm3. To spolu s dalšími úpravami v podobě nových ojnic a pístu stojí za nárůstem výkonu z původních 349 kW (474 k) na 386 kW (525 k). Hodnota nejvyššího točivého momentu se zvýšila z 527 N.m na 597 N.m.

Společnost upravenému LC 500 dělá v Las Vegas dvojice vozů, zastupujících modely GS F a RC F, za jejichž úpravou stojí Clark Ishihara, který si pohrál především s jejich vzhledem, zatímco jejich pětilitrové osmiválce s výkonem 351 kW (477 k) se mohou pochlubit upraveným sáním, novým výfukovým systémem a vzduchovým odpružením s automatickým systémem udržování světlé výšky.

Sedan GS F a kupe RC F pro letošní SEMA Show spojují především úpravy provedené na jejich karoseriích, které jim dodávají výrazně agresivnější výraz, než mají v sériové podobě. Rozšířeným blatníkům, v nichž se ukrývají 20palcová kovaná kola značky Vossen, zde dělají společnost aerodynamické prvky z uhlíkových vláken.

Trojici upravených vozů pak ještě doplňuje Lexus RC F GT3, který jak již napovídá jeho označení je připraven pro nasazení do závodů třídy GT3 a byl v letošním roce využíván především pro získávání dat a zkušenosti.

V příští sezóně má pak být dvojice těchto vozů s pětilitrovým atmosférickým osmiválcem o výkonu přes 368 kW (500 k) nasazena do série IMSA WeatherTech SportsCar Championship.

Začít diskuzi