Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus LFA: Zájemců je více, než kolik bude vyrobeno vozů

22. 1. 2010 • 08:33
49
30
Zobrazit náhledy (49)
Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA
Jen tři měsíce po premiéře supersportu Lexus LFA hlásí automobilka, že má více zájemců, než kolik plánuje vyrobit. Celkem má vzniknout 500 kusů, zájemci se mohou hlásit do konce března, poté budou sepsány závazné objednávky.

Lexusu se se supersportem LFA povedl kousek, který je snem každého podnikatele. Navzdory vysoké ceně a ve světě supersportů relativně velkému objemu produkce ve výši 500 kusů je již nyní více zájemců, než kolik může automobilka podle svých plánů uspokojit. Tento převis tak zaručí LFA dostatečnou exklusivitu.

Haruhiko Tanahashi, šéf vývojového projektu, shrnuje podstatu novinky do jedné věty: „LFA je čistokrevným supersportem, lehkým, výkonným a vyváženým strojem vyvinutým s jediným cílem – zajistit prvotřídní požitek z jízdy.“ Tomu je podřízeno vše. LFA má například vlastní skořepinovou platformu s karoserií z uhlíkových vláken, která jsou takto použita u Lexusu vůbec poprvé. V hnacím ústrojí se zase ve zvýšené míře nachází hliník, hořčík a titan.

Vůz pohání desetiválec o objemu 4,8 litru (412 kW/560 k), díky hmotnosti 1480 kg připadá na tunu 278 kW. Nejvyšší rychlost je 325 km/h. Pohonná jednotka se nachází vpředu uprostřed, šestistupňová sekvenční převodovka pak u zadní nápravy. Také toto uspořádání je u Lexusu novinkou, stejně jako použití karbon-keramických brzd.

Vývoj LFA byl zahájen v roce 2000 s cílem postavit výkladní skříň technologií Lexusu. Současně má podpořit image řady F, jež v portfoliu Lexusu tvoří samostatnou skupinu sportovně laděných vozů, které se vymykají základní filozofii vysoké úrovně komfortu a nízké hladiny hluku.

Oficiální premiéra proběhla v říjnu na autosalonu v Tokiu a do Evropy LFA v produkční verzi poprvé dorazí v březnu do Ženevy. Tam se také uzavře registrace zákazníků. Celkem zamíří LFA do 56 zemí světa, konečný výběr budoucích majitelů se uskuteční v dubnu a v květnu budou sepisovány závazné objednávky.

Produkce Lexusu LFA bude trvat nejméně dva roky. Automobilka zamýšlí vyrobit celkových 500 kusů tempem nanejvýš 20 kusů za měsíc.

Doporučujeme
Lexus LFA: 4,8 l, V10, 412 kW, 480 Nm, žádné elektromotory

Související články

Témata
25. 1. 2010 08:01
Re: jen aby nemuseli stahovat
Jezdím Mazdou a Lexusem takže jsem proJaponec. Nemůžeš srovnávat Toyotu a BMW. Kdyby Toyota dělala tolik výkonných aut jako BMW statistiky smrtelných úrazů by vyšly nastejno. BMW v poslední době dělá tak rychlá a stabilní auta že si jejich řidiči myslí že jsou mistři světa a snadno přecení svoje i síly toho auta, pak jsou ty smrťáky. K srovnání BMW3 a Toyoty IQ. Všechny testy se dělají v 50-60Km/hod. Tyto rychlosti se nedodržují ani ve městech, tedy já se klidně přiznám že jezdím 60 v městě, jelikož motor žere míň než při 50. Až na nehody střetu chodce s autem snad nikdo nevěří že se auta střetnou v rychlosti 50Km/hod ještě k tomu do stojící překážky. Nelze říct že auto bezpečnější v 50Km bude bezpečnější i v 80, nárůst sil totiž není lineární. Kdyby jsi srovnal Nové BMW3 a Toyotu IQ při bouračce ve 100-150Km/hod věřím že v IQ by byl mrtvý i pes v kufru, kdežto z BMW by se nějaký ten člověk zachránil, ikdyž třeba s amputací končetin.
Avatar - Rampa89
24. 1. 2010 23:01
Re: pěkný
Jj, dakar - mitsubishi, formule - hlavně honda, toyota nějak extra nezáří, a rallye - mitsu, subaru, toyota... Něco pravdy na tom je ;-)
24. 1. 2010 13:53
Re: jen aby nemuseli stahovat
jak ctu na americkych strankach tak i u toyoty se do stahovani zapletla NHTSA a dokonce i minister bezpecnosti. Zemrelo uz hodne lidi a je to velice zavazny problem. V Japonsku meli podobny problem z litajicimi napravy, tez se zabilo par ridicu a toyota zacala stahovat az na prikaz uradu
[odkaz]
24. 1. 2010 13:47
Re: jen aby nemuseli stahovat
neni to vubec jeden pripad, americke urady jen za minuly rok registrovali 100 havarii, ktere zavinili pravdepodobne koberecky - zemrelo 5lidi. Toyota stahla 4,2 milion aut a koberecky upevnila. Ted stahuje dalsi 2miliony protoze koberecky pravdepodobne nebyli navine ale spatny pedal, ktery se zasekava

O vraceni aut rozhoduji urady napr. v americe musi VW svolavat svuj Routan zpatky, protoze mu chybi v knizce upozorneni, ze se nesmi odlozit veci na airbag spolujezdce (hrozi zraneni spolujezdce)
To rozhodl americky urad bezpecnosti- NHTSA
[odkaz]
O vraceni aut zpatky do servisu rozhoduji skoro vzdy urady, jen malo kdy to dela vyrobce dobrovolne...
24. 1. 2010 02:17
Re: jen aby nemuseli stahovat
U Toyoty neni problem z koberecky ale zasekujicim se pedalem. VW ani jiny vyrobce nemuze nic zatloukat, protoze o stahovani aut rozhoduji narodni urady. Prave Toyotu obvynuji v USA ztoho, ze reaguje az po nekolika tezskych havarii - problem je znamy uz dlouho.

Ja jsem nikdy VW nemel, ziju v D, casto cestuji a potrebuji rychle auto, ktere ma prime rizeni, neskace jak koza a ma poradne brzdy - BMW. Kdybych zil v jine krajine kde se jezdi pomalu jako napr. Rakousko, Holandsko tak bych z VW asi nemel problem

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud