U Liberty Walk se podívali na zoubek Hondě S660. Vypadá brutálně!
Soudobá Honda S660 je vzkříšením řady S, tzv. Sports Series, která se vyráběla v 60. letech minulého věku. Jedná se však hlavně o nástupce mladšího Beatu z úvodu poslední dekády starého milénia. Je to také sportovní kei car s tříválcem uloženým uprostřed, navíc o maximálním povoleném objemu do 0,66 l. Ač se spekulovalo o tom, že by maličký roadster Honda mohla nabídnout i v Evropě, třeba s větším litrovým motorem, nestalo se tak. Nechává si jej pouze pro Japonsko.
Známý úpravce Liberty Walk se se sériovým vzhledem otevřeného sporťáčku rozhodně nespokojil a výsledkem je jeho verze SSX-660R. Šlo tu hlavně o vzhled, který vlastně vůbec nepřekvapí. Pod značkou LB Performance přetvořil dvoumístnou hondu svým obvyklým stylem, jeho práce je okamžitě k poznání... S660 ztratila svůj půvab a vypadá naprosto brutálně.
Aktualizační balíček zahrnuje nástavce blatníků, které jsou tradičně viditelně přišroubovány, nové nárazníky, rozšířené boční prahy, spoiler na zadním víku a masivní difuzor. K dispozici jsou vlastně dvě různé sady, coby materiál na výrobu posloužily vláknové kompozity (FRP). V ostrovním císařství je prodává za 475, respektive 648 tisíc jenů. To není v přepočtu málo, 101, respektive 138 tisíc korun. V blízké budoucnosti se chystají ještě další dvě verze. Aby toho nebylo málo, k mání je i vzduchový podvozek, který přijde na 580 tisíc jenů (přes 123 tisíc Kč).
Svaly přibyly jen vzhledové, pod kapotou se neudálo nic zásadního. Tříválcová šestsetšedesátka s turbem má pořád sériových 64 koní, tedy 47 kW, což je limit pro třídu kei. Je to škoda? A proč víc? Legislativa je přísná, nicméně si nejsem tak úplně jist, zda úprava od Liberty Walk přidá na jízdních vlastnostech... V Japonsku začínají ceny sériové S660 na 1,98 mil. jenů, tedy 421.100 Kč.