Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lucid Air slibuje extrémně rychlé nabíjení: až 32 kilometrů za minutu

Ondřej Mára
Diskuze (12)

Očekávaný elektrický sedan Lucid Air nepřestává udivovat. Po zprávách o nejdelším dojezdu přicházejí informace o nejrychlejším nabíjení.

Příjezd reprezentativního elektrického sedanu Lucid Air na trh se sice očekává až v roce 2021, přesto na sebe již nyní strhává obrovský zájem veřejnosti. Parametry jeho elektrického pohonného systému totiž dalece předčí veškerou soudobou konkurenci, včetně prémiových značek.

To je ostatně patrné již z očekávaného hodnocení dojezdu dle EPA, který by se měl pohybovat okolo 517 mil – tedy cca 832 kilometrů na jedno nabití. Pokud by to ale budoucím zákazníkům nestačilo, jistě je potěší informace, že na nabíječkách nebudou muset trávit příliš mnoho času.

Lucid Air by měl totiž nabídnout podporu nabíjení při výkonu až 300 kW, čímž strčí do kapsy veškerou konkurenci. Například Porsche Taycan sice slibovalo ještě vyšší rychlost, v současnosti ovšem nabídne maximálně 270 kW. Bavíme se ovšem pouze o samotné rychlosti nabíjení.

Pokud bychom zohlednili i dojezd získaný během zastávky u nabíječky, pak Taycan přeskočí Tesla Model 3. Ta sice podporuje rychlonabíjení s nejvyšším výkonem 250 kW, díky lepší efektivitě však nabídne za stejný čas strávený na nabíječce lepší dojezd.

Lucid ovšem (prozatím pouze teoreticky) poráží konkurenci v obou kritériích. Díky kombinaci vysoké efektivity provozu a současně vysoké rychlosti nabíjení by měl patřit k nejrychleji se nabíjejícím elektromobilům na trhu. Za minutu strávenou na dostatečně výkonné nabíječce by měl totiž nabídnout dojezd okolo 32 kilometrů.

Vysokou rychlost nabíjení umožňuje využití 900V architektury elektrické sítě, použit speciálních zakázkových lithium-iontových baterií, sofistikovaných bateriových balení a účinného tepelného managementu. To vše samozřejmě v kombinaci s efektivní pohonnou jednotkou.

Lucid Air ovšem nezaskočí ani nabíjení u pomalé nabíječky se střídavým proudem. Palubní nabíječka totiž zvládne nabíjení při výkonu až 19.2 kW, díky čemuž je možné po hodině nabíjení odjíždět s dojezdem cca 80 mil (cca 129 km). Nabíječka navíc funguje obousměrně, což dovoluje využívat baterii elektromobilu jako záložní zdroj elektrické energie pro domov.

Společnost Lucid Motors už navíc počítá i s budoucím využitím starších baterií z elektromobilů pro stavbu energetických úložišť, která budou profitovat z technologií používaných v elektromobilech. Z plánů společnosti je tak patrné, že nemyslí pouze na současnou ekologičnost provozu elektromobilů, ale i na budoucí udržitelné využití jejich baterií.

Ondřej Mára
Diskuze (12)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
21. 8. 2020 10:56
Re: Neexistující auto
Nojo provoz 15 let starýho dieslu dotujeme no = je to auto přesně průměrného věku = a představ si kolik set miliard na ten POCIT že nafta je výhodnější to za těch 15 let bylo :*)

Ale po absolutní klasice V6 2,5 TDI sáhni = to je zdroj nikdy nekončící.. JISTOTY že nudit se nebudeš :-)

Hodně nadějnej je taky 2.0TDI z let 2005-8 kdy VW spojil TDI s filtrem pevných částic = to byla jízda :-!

Ta zákazníkova radost VITEJ ZASE V SERVISU se týkala i prémiovýho Audi ale můžeš i prémii BMW a jejich 2litr N47 od roku 2007

A hlavně hurá do toho andrej svý manželce KAŽDOROČNĚ https://www.idnes.cz/…3_zahranicni_kha posílá víc ale plánuje navýšení https://echo24.cz/…dane-nema-logiku :-O :D :-!
Avatar - Blue Sun
21. 8. 2020 09:52
Kdy
se dočkáme představení sériové verze? Bude to ještě v tomto století?
Avatar - Hammunasakra
20. 8. 2020 17:56
Re: A i kdyby
Tohle je spíš = práce pro psychiatra
Avatar - Hammunasakra
20. 8. 2020 16:49
Re: problém
Tohle napíšeš potom co ti to tu ROKY různý lidi od elektrikare po nevím koho ROKY vysvětlují? Jen IONITY je po Evropě skoro 300 je u nás teď budou 4 nové

Trocha reality https://oenergetice.cz/…h-zarizeni-denne

Zdroj oenergetice je ten co říkáš že neví co píší = dotování nafty (stejně jako https://www.euro.cz/ a https://www.e15.cz/ ) vtipné že pak si ho v jiném případě v jiné věci sám jako argument použil = tak si to užij :*)

Jinak aby nebylo pochyb = jo všechny 3 to sou celkem normální slušný zdroje = žádný hoaxy
20. 8. 2020 15:12
problém
Krom toho, že se nejedná o sériový auto, ale o něco co by se v budoucnu mohlo objevit to má jeden velice zásadní háček. To že baterie dokáže hypoteticky pracovat a využívat výkon 300 kW znamená, že nabíječka jí musí být schopna takový výkon dodat a na to je potřeba sakra pořádná infrastruktura ne že si někdo jen tak rozhodne si to udělat doma. Tohle je výkon, který dodavatel el. energie nedokáže hned tak někde garantovat.