Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Luxusní vozy v Evropě: Prodej za rok 2007

Ondřej Láník
Diskuze (239)
Minulý rok se v Evropě prodalo více než 50 tisíc luxusních limuzín, z nichž většina měla cenovku s částkou vyšší než 2 miliony korun. Nadvládu Mercedesu třídy S momentálně není schopen ohrozit žádný z konkurentů.

V kategorii vozů luxusní třídy se loni v Evropě prodalo téměř 52 tisíc automobilů. Segment se meziročně zmenšil o téměř 11 procent. Údaje firmy JATO zahrnují výsledky trhů zemí Evropské unie, Švýcarska, Švédska a Turecka. Nezahrnují však Rusko.

Postavení modelu Mercedes-Benz třídy S je suverénní. V Evropě tento model ovládá 41,9 % trhu a dokonce ani společný prodaný objem druhého Audi a třetího BMW by třícípou hvězdu nesesadilo z trůnu. Změní se tento stav po příchodu nové generace BMW řady 7 a Audi A8?

Bramborová medaile patří, možná trochu překvapivě, Volkswagenu Phaeton. Technikou napěchovaný pětimetrový Volkswagen se představil na autosalonu v Ženevě už v roce 2002, ale přesto, že se sem tam objevují v tisku zprávy o jeho neúspěšnosti, zůstává i nadále ve výrobě. V minulém roce se podařilo obchodníkům prodat dokonce o 400 Phaetonů více než v roce 2006.

Nepřehlédněte
Malé vozy v Evropě: Prodej za rok 2007
Nižší střední třída v Evropě: Prodej za rok 2007
Střední třída v Evropě: Prodej za rok 2007
Vyšší střední třída v Evropě: Prodej za rok 2007

Až za Volkswagenem se v evropském žebříčku umístil podstatně mladší soupeř - Jaguar XJ - který utrpěl (podobně jako BMW řady 7) více než dvacetiprocentní meziroční pokles prodeje. Dramatický nárůst naopak zaznamenává Lexus LS, částečně i díky unikátnímu hybridnímu modelu LS 600h. I když se celý segment v Evropě meziročně zmenšil, odbyt Maserati Quattroporte rostl. Novými přírůstky konkurujícími právě modelu Quattroporte by se měly v nejbližších letech stát Porsche Panamera a Aston Martin Rapide.

-Luxusní vozy - prodej v Evropě20072006Rozdíl [ks]Rozdíl [%]Podíl na trhu [%]
1.Mercedes-Benz S2174425321-3577-14,1%41,9%
2.Audi A81022510913-688-6,3%19,7%
3.BMW 7852912154-3625-29,8%16,4%
4.Volkswagen Phaeton3874346041412,0%7,5%
5.Jaguar XJ35514550-999-22,0%6,8%
6.Lexus LS23835961787299,8%4,6%
7.Maserati Quattroporte1608122937930,8%3,1%
8.Cadillac STSn/an/a---
-Celkem vyšší střední třída v Evropě5191458223-6309-10,8 %100,00%

Ondřej Láník
Diskuze (239)
12. 4. 2008 16:46
Re: luxus je LS
M-B jsou okoukana tuctova auta, AUDI zase vypadaj vsechny stejne ( jen tam mimochodem v nemecku jsou ty auta brany jako skodovky u nas). BMW se mi jedine ze nemecke trojky libi ale porad nema na LEXUS, mozna v motoru a podvozku ano ale nikde jinde ne a auto neni jen motor a podvozek. Obecne je znamo ze kdo sedl do LEXUSU uz do jineho auta nesedne. Ti co maji nemce a pomlouvaji lexus jsou normal si myslim, je to prece prirozene rikat o tom svojem ze je NEJ ikdyz jasne vi ze to tak neni, prece nepriznaji chybu ze si poridili auto ktere jde s davem a ne auto ktere je na spici a je daleko pred tema ostatnima.
12. 4. 2008 16:42
Re: luxus je LS
Jezdim Lexusem HYBRIDEM a naprosto s tebou souhlasim lexus je auto o 2 tridy nahoru nez konkurence za cenu nizsi nez konkurence, navic nemcum se o technologii od LEXUSE muze jen zdat
10. 4. 2008 08:59
Maserati
No já to vidím tak, že Maserati je nejprodávanější auto z pohledu - mám prachy a chci limuzínu, tak si ji koupím, němci se kupujou za "erární" peníze pro ředitele, politiky apod., kteří je ovšem zhusta neřídí. Např. na ČEZu je A8 přímo předepsaná pro určitý pozice a zalevno si tam Audi určitě nevybrali. Je to systém nechci obrat zadarmo...
9. 4. 2008 22:14
Re: Hm...
Tož není co dodat.
9. 4. 2008 22:11
Re: LUXUSNÍ DRIFT
Tys jeho příspěvkům rozuměl? Já nějak bych potřeboval vykladače myšlenek hlavního slintáka lidových vozů.