Malá SUV jsou v Česku hit. Přitom o nich před 20 lety nikdo nevěděl

Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
38 Fotogalerie
Leoš Káňa
Diskuze (35)

Ještě nedávno měla malá městská auta zásadní podíl na prodejích všech důležitých značek. Nyní se jejich význam vytrácí a počty nabízených modelů klesají. Iniciativu přebírají crossovery a SUV, kterým patří budoucnost.

Na přelomu milénia patřila malá městská auta k nejžádanějším osobním vozidlům v České republice i v Evropě. U nás jich brouzdaly silnice statisíce, protože představovala nejlevnější cestu k získání slušného rodinného vozu. Postupem doby ale jejich význam upadal, protože jim vítr z plachet vzaly malé crossovery a SUV.

Postupný vzestup

Stačí zabrouzdat do statistik Sdružení dovozců automobilů (SDA), který připravuje podrobné prodejní statistiky od roku 2004. Před dvaceti lety tvořila malá auta polovinu všech prodejů v České republice. Segment SUV byl tehdy ještě v plenkách a jako zvýšené konkurenty městských vozů šlo označit jen Ladu Niva a Suzuki Jimny, což byly spíše pracovní stroje do náročného terénu než pohodlné povozy. Začátek rozvoje malých crossoverů lze spojit s příchodem Nissanu Juke v roce 2010, který zaujal dynamickým designem i bytelnou stavbou – předchůdci Mitsubishi Pajero Pinin ani Honda HR-V takový úspěch neměli.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (35)