Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MAN připomíná 10 let autobusů Lion's City na trhu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost MAN má ve své nabídce již deset širokou paletu městských autobusů, které mimo jiné spojuje i jejich označení Lion's City.

Od uvedení prvního zástupce modelové řady Lion's City na trh v roce 2004 prodala společnost MAN těchto autobusů po celém světě zhruba 16.000 kusů.

Švédský dopravní podnik Keolis před nedávnem objednal 181 městských autobusů MAN Lion´s City, z toho 52 hybridních. Další velké zakázky z nedávné minulosti z Německa, Švýcarska a Maďarska potvrzují oblibu městských autobusů MAN.

S uvedením technologie Euro 6, kterou MAN pro dieselové městské autobusy představil již v roce 2011, bylo možné docílit snížení spotřeby pohonných hmot v průměru o tři až pět procent. Rovněž jízdní vlastnosti, četné bezpečnostní prvky výbavy a komfortní interiér patří k přednostem autobusů německé značky.

Produktové inovace představené v roce 2012 snižují nejen spotřebu paliva, ale zajišťují rovněž nižší náklady životního cyklu produktu (Lifecycle-Costs). Řízení převodovky reagující na topografii aktivuje během jízdy automaticky ten nejefektivnější program řazení, a podporuje tak úspornou jízdu. Použití lehčích, energeticky optimalizovaných klimatizačních zařízení snižuje odběr elektrického proudu a hmotnost vozidla.

K udržení hodnoty vozidel přispívá katodické ponorné lakování (KTL), které MAN provádí pro všechny autobusové skelety. V případě drobného poškození či menší nehody pomáhá udržet náklady na opravu i dobu odstavení vozidla v rozumných mezích segmentace boční stěny na menší části.

Městské autobusy MAN bodují rovněž díky bezpečnostní výbavě, jejíž standardní součásti představují antiblokovací systém (ABS), systém regulace prokluzu (ASR) a elektronický brzdný systém (EBS).

Rovněž sériově jsou na palubě autobusu zařízení pro hlášení požáru v motorovém prostoru, stejně jako účinná protipožární izolace mezi motorovým prostorem a kabinou pro cestující.

K tomu MAN na přání nabízí elektronický stabilizační systém (ESP) pro všechny sólo autobusy řady Lion´s City. Systém se postará ve vážné situaci pomocí cíleného přibrzďování jednotlivých kol a snížením výkonu motoru o to, že autobus i v kritické chvíli zůstane bezpečně v jízdním pruhu.

Na přání je k dispozici i systém kontroly nahuštění pneumatik (TMP), který neustále dohlíží na tlak vzduchu v pneumatikách a při podhuštění varuje řidiče. Kromě toho MAN již dnes vyhovuje vysokým nárokům směrnice ECE-R66 týkajícím se pevnosti karosérie při převrácení.

Interiéry autobusů MAN Lion´s City nabízejí možnost rozmístění sedadel podle přání zákazníka a koncept přídržných tyčí podporuje snadný tok cestujících a umožňuje přístup k místům pro vozíčkáře bez omezení.

Velká střešní okna z bezpečnostního skla zajišťují více denního světla, a tím o lepší pocit z prostoru. V kloubových autobusech MAN se může denní světlo na přání ještě více využít pomocí průsvitného kloubového měchu.

V prostoru řidiče jsou všechny ovládací prvky uspořádány tak, aby byly optimálně v dosahu, aniž by bylo potřeba přestat sledovat provoz na silnici. Široký průchod umožňuje jednoduchý přístup k místu řidiče. Množství míst pro uložení drobností řidiče poskytují početné odkládací prostory.

V závislosti na požadavcích a důvodu nasazení je MAN Lion´s City k dostání s celkovou délkou mezi 10,5 m a 18,75 m. Zákazníci mají možnost výběru z rozsáhlého portfolia různých variant a záleží jen na jejich potřebách zda se bude jednat o autobusy s Low Entry vstupy, či celonízkopodlažní provedení, jestli s motorem uloženým horizontálně, či vertikálně a zda půjde o sólo, či kloubový autobus. V případě pohonných jednotek nabízí MAN s dieselovým, hybridním či plynovým agregátem široké spektrum motorů a technologií.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)