Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MAN připomíná 10 let autobusů Lion's City na trhu

MAN
MAN
MAN
MAN
26 Fotogalerie
Diskuze (0)
Společnost MAN má ve své nabídce již deset širokou paletu městských autobusů, které mimo jiné spojuje i jejich označení Lion's City.

Od uvedení prvního zástupce modelové řady Lion's City na trh v roce 2004 prodala společnost MAN těchto autobusů po celém světě zhruba 16.000 kusů.

Švédský dopravní podnik Keolis před nedávnem objednal 181 městských autobusů MAN Lion´s City, z toho 52 hybridních. Další velké zakázky z nedávné minulosti z Německa, Švýcarska a Maďarska potvrzují oblibu městských autobusů MAN.

S uvedením technologie Euro 6, kterou MAN pro dieselové městské autobusy představil již v roce 2011, bylo možné docílit snížení spotřeby pohonných hmot v průměru o tři až pět procent. Rovněž jízdní vlastnosti, četné bezpečnostní prvky výbavy a komfortní interiér patří k přednostem autobusů německé značky.

Produktové inovace představené v roce 2012 snižují nejen spotřebu paliva, ale zajišťují rovněž nižší náklady životního cyklu produktu (Lifecycle-Costs). Řízení převodovky reagující na topografii aktivuje během jízdy automaticky ten nejefektivnější program řazení, a podporuje tak úspornou jízdu. Použití lehčích, energeticky optimalizovaných klimatizačních zařízení snižuje odběr elektrického proudu a hmotnost vozidla.

K udržení hodnoty vozidel přispívá katodické ponorné lakování (KTL), které MAN provádí pro všechny autobusové skelety. V případě drobného poškození či menší nehody pomáhá udržet náklady na opravu i dobu odstavení vozidla v rozumných mezích segmentace boční stěny na menší části.

Městské autobusy MAN bodují rovněž díky bezpečnostní výbavě, jejíž standardní součásti představují antiblokovací systém (ABS), systém regulace prokluzu (ASR) a elektronický brzdný systém (EBS).

Rovněž sériově jsou na palubě autobusu zařízení pro hlášení požáru v motorovém prostoru, stejně jako účinná protipožární izolace mezi motorovým prostorem a kabinou pro cestující.

K tomu MAN na přání nabízí elektronický stabilizační systém (ESP) pro všechny sólo autobusy řady Lion´s City. Systém se postará ve vážné situaci pomocí cíleného přibrzďování jednotlivých kol a snížením výkonu motoru o to, že autobus i v kritické chvíli zůstane bezpečně v jízdním pruhu.

Na přání je k dispozici i systém kontroly nahuštění pneumatik (TMP), který neustále dohlíží na tlak vzduchu v pneumatikách a při podhuštění varuje řidiče. Kromě toho MAN již dnes vyhovuje vysokým nárokům směrnice ECE-R66 týkajícím se pevnosti karosérie při převrácení.

Interiéry autobusů MAN Lion´s City nabízejí možnost rozmístění sedadel podle přání zákazníka a koncept přídržných tyčí podporuje snadný tok cestujících a umožňuje přístup k místům pro vozíčkáře bez omezení.

Velká střešní okna z bezpečnostního skla zajišťují více denního světla, a tím o lepší pocit z prostoru. V kloubových autobusech MAN se může denní světlo na přání ještě více využít pomocí průsvitného kloubového měchu.

V prostoru řidiče jsou všechny ovládací prvky uspořádány tak, aby byly optimálně v dosahu, aniž by bylo potřeba přestat sledovat provoz na silnici. Široký průchod umožňuje jednoduchý přístup k místu řidiče. Množství míst pro uložení drobností řidiče poskytují početné odkládací prostory.

V závislosti na požadavcích a důvodu nasazení je MAN Lion´s City k dostání s celkovou délkou mezi 10,5 m a 18,75 m. Zákazníci mají možnost výběru z rozsáhlého portfolia různých variant a záleží jen na jejich potřebách zda se bude jednat o autobusy s Low Entry vstupy, či celonízkopodlažní provedení, jestli s motorem uloženým horizontálně, či vertikálně a zda půjde o sólo, či kloubový autobus. V případě pohonných jednotek nabízí MAN s dieselovým, hybridním či plynovým agregátem široké spektrum motorů a technologií.

Začít diskuzi