Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Palubní deska je z měkčených plastů – pokud uvnitř něco vrže, pak jsou to sedačky. Malý displej místo „budíků“ před řidičem se zvětšil až při letošním faceliftu.
Menší verze centrálního infotainmentu je v některých ohledech i lepší. Například nechává prostor pro klasická tlačítka automatické klimatizace.
Příplatková světla LED (na snímku) jsou vynikající. Naopak základní halogeny (vůz na hlavní fotce) vyloženě za trest.
V letech 2016 až 2017 prošel Mégane 1.2 TCe ročním dlouhodobým testem Světa motorů. Jelikož jsme jezdili převážně rychle, motor nás nezlobil.
143 Fotogalerie

Martin Vaculík o ojetý Renault Mégane IV: Pozor a pohov!

Martin Vaculík

Renault Mégane si u nás léta drží pozici jedné z nejprodávanějších zahraničních ojetin. Jeho čtvrtá generace, vyráběná od roku 2016, obsahuje jak verze, před nimiž je třeba mít se na pozoru, tak varianty, které vám budou naprosto pohodově sloužit.

Že Renault v posledních patnácti letech dělá obecně spolehlivé vozy, které vůbec nerezavějí a za příznivou cenu nabízejí skvělé svezení, tím jsme vás překvapili už vícekrát. Zároveň se však nějací záškodníci v této automobilce starají o to, abyste stále kritických ohlasů slyšeli dost.

Robustní, přesto klepal

Auto samotné stojí na velmi robustním technickém základě. Platforma CMF, přizpůsobená i pro velké modely (Talisman, Espace), se nekroutí, dobře filtruje hluky od kol. Bohužel se Francouzům podařilo nakoupit táhla stabilizátorů a tlumiče, které klepaly. Oba díly se běžně měnily na záruku a jsou původem zkazek typu „mégane jsme měli v práci a po 20.000 km se na něm musel dělat celý podvozek“.

Přitom vše ostatní - tedy ramena, čepy, silentbloky a spojovací tyče řízení - drží tak, že to zatím nikdo neměnil ani na kusech a nájezdem přes 250.000 km. A modifikovaná táhla stabilizátorů ani tlumiče také už žádný problém nemají. Jenže oba komponenty se měnily jen těm, kteří si na hluky postěžovali v záruce. Pokud vůz před vámi vlastnil tetřev hlušec, můžete mít po garanci smůlu. Ale pozor – i nejstarší ojetiny v ní většinou ještě jsou, neboť často byla pětiletá. Jak je na tom se zárukou vůz, o němž uvažujete, zjistí technik servisu Renaultu po oznámení VIN.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!