Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík o ojetý Renault Mégane IV: Pozor a pohov!

Martin Vaculík
Diskuze (1)

Renault Mégane si u nás léta drží pozici jedné z nejprodávanějších zahraničních ojetin. Jeho čtvrtá generace, vyráběná od roku 2016, obsahuje jak verze, před nimiž je třeba mít se na pozoru, tak varianty, které vám budou naprosto pohodově sloužit.

Že Renault v posledních patnácti letech dělá obecně spolehlivé vozy, které vůbec nerezavějí a za příznivou cenu nabízejí skvělé svezení, tím jsme vás překvapili už vícekrát. Zároveň se však nějací záškodníci v této automobilce starají o to, abyste stále kritických ohlasů slyšeli dost.

Robustní, přesto klepal

Auto samotné stojí na velmi robustním technickém základě. Platforma CMF, přizpůsobená i pro velké modely (Talisman, Espace), se nekroutí, dobře filtruje hluky od kol. Bohužel se Francouzům podařilo nakoupit táhla stabilizátorů a tlumiče, které klepaly. Oba díly se běžně měnily na záruku a jsou původem zkazek typu „mégane jsme měli v práci a po 20.000 km se na něm musel dělat celý podvozek“.

Přitom vše ostatní - tedy ramena, čepy, silentbloky a spojovací tyče řízení - drží tak, že to zatím nikdo neměnil ani na kusech a nájezdem přes 250.000 km. A modifikovaná táhla stabilizátorů ani tlumiče také už žádný problém nemají. Jenže oba komponenty se měnily jen těm, kteří si na hluky postěžovali v záruce. Pokud vůz před vámi vlastnil tetřev hlušec, můžete mít po garanci smůlu. Ale pozor – i nejstarší ojetiny v ní většinou ještě jsou, neboť často byla pětiletá. Jak je na tom se zárukou vůz, o němž uvažujete, zjistí technik servisu Renaultu po oznámení VIN.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Martin Vaculík
Diskuze (1)

Doporučujeme

7. 10. 2023 17:26
Megane R.S.
Recenzia sice pekna, ale o Megane R.S. skoro ziadna informacia. Mohli ste opisat aj podvozkovu techniku (spolahlivost, zavady atd.) a motor 1.8 221kW.