Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati chce omezit roční produkci na 75.000 vozů, minulý rok ale prodalo jen 15.400 kusů

Ondřej Chamilla
Diskuze (55)
Po vzoru Ferrari chce i Maserati zavést omezenou roční produkci, cíl si ale dává vysoký, a to rovných 75.000 aut ročně, což je level, kterého chce značka dosáhnout v roce 2018.

Italský výrobce luxusních a sportovních strojů Maserati je na vzestupu, a možná i proto si výrazně věří, a to až na 75.000 vyrobených aut ročně již v roce 2018. Jenže otázkou je, jestli je tento plán reálný, zejména vzhledem ke starším neuskutečněným plánům značek koncernu Fiat. Na druhou stranu, více aut ročně než oněch 75.000 bychom podle posledních informací neměli spatřit sjet z výrobní linky. Maserati jasně řeklo, že v rámci zachování exkluzivity, která ale již tak bude potlačena, nebude značka vyrábět více aut.

Již příští rok by měl výrobce prodat 50.000 aut ročně a dopomoci by mu k tomu měly nové modely v čele s již známým sedanem Ghibli. V roce 2016 by se pak mohl objevit i crossover Levante a v neposlední řadě nesmíme zapomenout na produkční verzi konceptu Alfieri. V roce 2018 pak bude tahákem také nová generace modelu Granturismo s dvakrát přeplňovaným osmiválcem o výkonu více než 560 koní (412 kW). Očekáváme, že nejvíce Maserati se pak prodá v USA a Číně.

Ondřej Chamilla
Diskuze (55)
23. 7. 2014 21:03
Re: Redakce
Klidně:) Maserati mají pod palcem hoši od Ferrari tak snad nic nezkazí. Ano AR je kapitola sama pro sebe, ale celkově vidím snahu řešit problémy...viz rušení Lancie...

P.S. Můj nick je podle mé oblíbené značky. :-)
23. 7. 2014 20:52
Re: Redakce
Nejsem v rozporu s tebou. Já měl na mysli lidovost u Maserati. Není mi známo že by mělo Levante, nebo Alfieri být nějaká láce. U porsche mi nevadí nafta, ale o tu podobnost u SUV s VW. No ještě, že nedělají kopii 911 ;-) U Levante snad udělají co nejvíce Maserati a co nejméně Jeep.
Avatar - white label
22. 7. 2014 20:38
Re: Redakce
Předpokládám, že lidovými modely myslel především (poměrně dávnou) minulost, tedy prvotní dobu příbuznosti s VW (Brouk), nebo později třeba 924ka s R4 od Audi, nehledě na to, že Porsche např. vyrábělo dieselové agregáty pro traktory. Vyrábět (i dieselové) SUV si i proto může Porsche dovolit bez ztráty "kytičky", u Maserati to podobně nevidím.
A navíc, máš pocit, že je třeba Macan opravdu lidovým modelem? Pokud ano, tak pak je možná Q5 od Audi (relativně) lowendovým modelem (minimálně dle porovnání ceníků určitě).
Příbuznost Porsche s VW je vlastně tradiční, nevadilo to dřív, proč by to mělo zásadně vadit dnes, zvlášť pokud jde o SUV a ne o sportovní automobil typu 911ky.
Avatar - white label
22. 7. 2014 20:23
Re: Redakce
Nezapomeň se tu taky stavit, až přijde na lámání chleba s těmi slibovanými čísly, v případě úspěchu by bylo co slavit už proto, že plány vyřčené koncernem Fiat (s výjimkou Ferrari) zůstávají v poslední době (pomalu tradičně) nenaplněny. ;-)

P.S. Trefný nick!
22. 7. 2014 12:39
Re: Redakce
Zase špatně!Maserati nemá v úmyslu vyrábět lidový model, nebo máte jiné informace? Podle mě je největší "průšvih" Cayennu, velká příbuznost s VW. Ale kupcům je to evidentně jedno ;-) SUV bude vyrábět Bentley, Lamborghini....atd. Pokud jako doplněk v rozumném množství tak OK...pokud půjde o statisíce tak jde jen o prachy a dojit zákazníky...každý má volbu.