Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati Levante Hybrid: Když chce být mildhybrid lepší než plug-in hybrid

David Bureš David Bureš 19. 4. 2021 • 06:53
43
2
Zobrazit náhledy (43)
Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid Maserati Levante Hybrid

Hybridní verze SUV Levante je "jen" mildhybrid. Podle Maserati je to ale lepší řešení než plug-in hybrid.

Maserati léta nabízí automobily s osobitým designem i charakterem. A pokračovat v tom chce i v době elektrifikace portfolia. Jestliže tak jiné automobilky rychle rozšiřují svoji nabídku elektromobilů a plug-in hybridů, aby snížily své emise, Maserati jde trochu odlišnou cestou. Třeba s plug-in hybridy vůbec nepočítá.

Italská automobilka to opět zdůraznila při prezentaci nového Levante Hybrid. Jeho jméno by mohlo napovídat, že půjde právě o hybrid do zásuvky, po vzoru loni představeného Ghibli Hybrid ale opět jde „jen“ o mildhybrid. Tohle Levante tak sice používá elektromotor, ale jen malý, čistě jako pomoc spalovacímu agregátu. Jen na elektřinu vůz jede leda při zpomalování, kdy se spalovací motor zcela vypne.

Levante Hybrid tak přebírá pohonné ústrojí z loni odhaleného Ghibli Hybrid. Pod kapotou tudíž pracuje přeplňovaný benzinový dvoulitr kombinovaný s 48V elektrickým systémem, který získává elektrickou energii rekuperací brzdné energie, aby ji následně mohl využít při opětovné akceleraci. To pomáhá jak agilitě, tak spotřebě paliva.

Turbodmychadlem přeplňovaný motor původem od Alfy využívá systému přímého vstřikování, pracující s tlakem až 200 barů, přičemž spolupracuje s osmistupňovým automatem od ZF. Baterie elektrického ústrojí jsou pak umístěny u zadní nápravy, kde neomezují zavazadlový prostor, pomáhají však rozložení mezi nápravy.

Výkon 330 koní (243 kW) i točivý moment 450 N.m odpovídají Ghibli Hybrid, na rozdíl od něj je však Levante Hybrid vždy čtyřkolkou. I ta pomáhá s akcelerací z 0-100 km/h, která trvá jen šest sekund. Maximální rychlost pak činí „více než“ 240 km/h.

Maserati přitom zdůrazňuje, jaké výhody má mildhybrid proti plug-in hybridu. Plusem je totiž hmotnost, která je dokonce nižší než u šestiválcového ekvivalentu, a to jak s naftovým, tak benzinovým motorem. Právě těžké baterie plug-in hybridů podle Maserati kazí jízdní vlastnosti takových aut. Obecně v Modeně tvrdí, že hybridy do zásuvky jsou jen ústupek normám, který zákazníci ve skutečnosti nechtějí. Raději tak Maserati chystá čisté elektromobily, plně využívající schopnosti elektrického pohonu. Ve srovnání s turbodieselem pak výrobce zdůrazňuje rychlejší schopnosti, stejně jako nižší spotřebu.

Levante Hybrid se pak proti ostatním derivátům liší na první pohled svébytnými znaky, když se v logu firmy objevují modré prvky, jako zdůraznění elektrifikovaného ústrojí. Prezentovaný lak na oficiálních fotografiích se pak jmenuje Azzurro Astro. Jedná se o metalízu nanášenou ve třech vrstvách, přičemž k dispozici je v rámci individualizačního programu Maserati Fuoriserie.

Doporučujeme

Témata
19. 4. 2021 20:01
Re: hmotnost? Spíš neschopnost to postavit aby to fungovalo
Mel sem 210 koni v aute o hmotnosti cca 1850 a rozhodne bych nerekl, ze to bylo v beznym provozu malo. Takze 330 koni v o 300kg tesim aute rozhodne jako problem nevidim, ikdyz se jedna o ctyrvalec. Navic v SUV, kde o nejakym sportovani moc rec byt nemuze, ikdyz se jedna o Maserati. Ale i tam je nastesti hezky na vyber, takze no problem :-)
19. 4. 2021 19:04
hmotnost? Spíš neschopnost to postavit aby to fungovalo
Levante V6diesel má 2205 kg práznou hmotnost (bez EU řidiče). Cayenne E hybrid má 2330kg. Oproti Levante hybrid má navíc šestiválec a mnohem vyšší výkon..
A neříkejte mi, že někdo poznáte rozdíl hmotnosti mezi 2,2 a 2,3 tuny. Zato čtyřválec v takový kysně nechce nikdo.