Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati nechystá žádné plug-in hybridy. Má pro to rozumný důvod

David Bureš David Bureš 23. 10. 2020 • 19:23
90
15
Zobrazit náhledy (90)
Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati Grecale Maserati Grecale Maserati Grecale Maserati Grecale

Značka Maserati hodlá v následujících letech kompletně elektrifikovat svoje portfolio. Plug-in hybridy ale navzdory obecným trendům neplánuje. Proč?

Maserati zahajuje svoji renesanci. Příchodem zcela nového superauta MC20 startuje modelová obměna stávající modelové řady, které kromě nástupců stávajících modelů bude znamenat i další rozšíření nabídky, vedle MC20 také o SUV Grecale, menšího bratra Levante. Součástí plánů je také elektrifikace kompletní modelové řady, která začala příchodem Maserati Ghibli Hybrid.

Od tohoto sedanu se očekával plug-in hybridní pohon, tedy možnost jízdy jen na elektřinu a možnost externího nabíjení ze zásuvky, nakonec je ale všechno jinak. Ghibli Sedan je „jen“ mildhybrid, tedy vůz, u něhož elektřina pouze pomáhá spalovacímu motoru a neumí kompletně sama vůz pohánět. Navzdory dřívějším zprávám totiž Maserati ani plug-in hybridy nechystá. A má pro to logický důvod.

„Během vývoje jsme zjistili, že plug-in hybrid se ke značce Maserati nehodí,“ říká náš zdroj z vývojového oddělení s tím, že pro klienty značky by neměl žádnou hmatatelnou výhodu. Plug-in hybridy jsou totiž primárně jen polovičaté řešení, které snižuje emise vlastně jen na papíře. Zkrátka nevznikly jako reakce na zákaznický zájem, ale jako reakce na politická nařízení o emisích.

V praxi se pak ukazuje, že baterie plug-in hybridů jen málokterý uživatel pravidelně dobíjí, a tak tyto vozy většinu času jezdí se zbytečnými bateriemi, které přitom neúprosně zvyšují hmotnost vozu. A to omezuje sportovní vlastnosti, které jsou pro Maserati tak typické. Navíc se ukázalo, že sladit oba pohony je velice náročné.

A tak když je zřejmé, že plug-in hybridy jsou vlastně jen mezikrok k čistě elektrickým vozům, vedení Maserati se rozhodlo tento krok přeskočit. Proto elektrifikace nabídky modenského trojzubce bude ve znamení mildhybridů a čistě elektřinou poháněných automobilů.

Mildhybridy přitom postupně nahradí dosavadní vznětové motorizace. Vedení značky vidí klesající zájem o turbodiesely a věří, že mildhybridy budou jejich adekvátní náhradou. Poskytují nižší emise a hlavně z globálního hlediska mají být žádanější než dieselové motory, které prim hrají především v Evropě a jinde ve světě je zákazníci tolik nechtějí.

Elektromobily pak automobilka chystá také na bázi svých ryze sportovních modelů. Už supersport MC20 byl od začátku vyvíjen s myšlenkou čistě elektrického pohonu, čemuž je uzpůsobena už jeho samotná konstrukce. To samé platí také pro nástupce GranTurisma/GranCabria, který dorazí už v příštím roce. Automobilka přitom již dnes zkouší testovací mulu vozu, která má v útrobách čistě elektrické pohonné ústrojí.

video

Jestliže tak o Maserati v posledních letech nebylo moc slyšet, ostatně před MC20 byla poslední novinka SUV Levante v roce 2016, v příštích měsících se to změní a novinek bude naopak hned několik. Vedení koncernu FCA do Maserati vlilo miliony eur a od její budoucnosti hodně očekává. Na rozdíl od předchozích praktik navíc budoucí plány nejsou jen pár slidů powerpointové prezentace, ale hmatatelné vozy.

MC20 už má za sebou výstavní premiéru a v Modeně se čile pracuje na rozjetí sériové produkce. Nástupce GranTurisma už se pilně testuje a testovací mula elektrické varianty není žádným tajemstvím, ale hrdě jezdí po okolí továrny. A Grecale se v utajení ukázalo během premiéry MC20. Jestliže dřívější snahy o expanzi značky díky Ghibli a Levante tak byly jen takovým letmým pokusem, nyní má automobilka jasný plán, co chce nabídnout a čeho chce dosáhnout. A my se už nemůžeme dočkat, až ty novinky uvidíme naživo a vyzkoušíme si je. Unikátní Maserati totiž bude žít i dál a je to jen dobře!

Související články

Témata
24. 10. 2020 14:21
Forza Maserati!
Maserati mi přirostlo k srdci. Jejich majitelé jsou větší pohodáři a méně snobové než ferraristé (v Itálii Ferrari vlastní kdejaký "ctihodný" mafián). Jediné, co mi v potrfoliu Maserati chybí, je to, čím bylo Bitrurbo De Tomasa - jednoduché, výkonné, nijak předražené - prostě méně reprezentace a více dostupných jízdních zážitků. Elektrifikace by neměla být přeelektrizovaná - pouze perfektní elektromanagement. Zbytek je od puritánské po luxusní výbavu.
24. 10. 2020 07:15
Re: Maserati....
Toyota s EV urcite pride. Ale ma viac casu. Do roku 2025 sa pokut bat nemusi. Uvime ako ten cas vyuzije, ale v jej prospech hra stale klesajuca cena kompomentov pre EV. Takze by mohla EV normalne predavat a nie len robit matematicke cvicenia s tym kolko ich treba predat, aby pokuta bola najnizsia.
24. 10. 2020 06:38
Re: Diesel
Ako skoro kazde luxusne auto. Ale to nezname, ze je sucast firemnych flotil a uz vobec nie, ze bez nafty bude nepredajne.
Avatar - beibej
23. 10. 2020 22:05
Re: Diesel
Neznám jediný nový Maserati který by nebylo firemní. :-|
Avatar - twistedTSD
23. 10. 2020 20:18
Re: Maserati....
Toyota do EV jít musí, protože evropská emisní pravidla nedávají na výběr. Viz totální kastrace nabídky Suzuki.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud