Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati MC20 přijíždí oficiálně v otevřené verzi Cielo

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Téměř dva roky po představení kupé přijíždí model MC20 také v otevřené verzi Cielo.

Když automobilka Maserati před téměř dvěma lety představovala model MC20 (v karosářském provedení kupé), slibovala ještě jeho čistě elektrickou a otevřenou verzi. Na elektrický sporťák si ještě budeme muset nějakou chvíli počkat, nyní však automobilka představila otevřenou verzi, která nese název Cielo.

Základem vozu je odlišný karbonový monokok, než jaký automobilka používá pro model MC20 kupé. U uzavřené verze byl monokok navrhován s ohledem na váhu a sportovní vlastnosti vozu, u verze Cielo byl však důraz kladen především na zvýšenou tuhost – kvůli chybějící pevné střeše. Přesto váží model Cielo pouze o 65 kilogramů víc než kupé, takže by měl nabídnout takřka identické jízdní vlastnosti.

Pevná stahovací střecha, kterou je možné otevřít a zavřít během 12 sekund, přitom nabízí pohled na oblohu i v zavřeném stavu. Je totiž vybavena velkým panelem chromatického skla, které díky PDLC technologii (Polymer-Dispersed Liquid Crystal) může být stisknutím jednoho tlačítka buď průhledné, nebo opálově bílé. Podle automobilky by mělo jít o vůbec největší skleněný panel v segmentu.

Video se připravuje ...

Ovládání střechy je podle dostupných materiálů integrováno do dotykového displeje a ovládat půjde až do rychlosti 50 km/h. Po stažení je střecha uložena v místech, kde je u kupé průhledný kryt motoru V6 Nettuno. Ten ve voze sice zůstal, designéři mu však museli vymyslet nové přívody vzduchu.

Třílitrová motorizace V6 Nettuno stále nabízí nejvyšší výkon 456 kW, maximální točivý moment 730 Nm a spojena je s dvouspojkovou osmistupňovou převodovkou. Akceleraci na 100 km/h by měl otevřený model zvládnout zhruba za 3 sekundy, na 200 km/h se dostane za 9,2 sekundy a nejvyšší rychlost bude až 320 km/h.

Po designové stránce model MC20 Cielo navazuje na kupé MC20, přesto bylo nutné podniknout pár úprav. Například stylové větrací otvory ve tvaru trojzubce, které zdobily průhledný kryt motoru, nahradil matně titanový dekor trojzubce na krytu složené střechy. Vůz si však stále uchovat své specifické otvírání výklopných dveří.

Za pozornost ale stojí i nová litá kola s  designem ve stylu dvojitého X, alternativou však mohou být karbonové ráfky, díky kterým se automobilce podařilo ušetřit hmotnost až cca 30 kilogramů.

Některé designové prvky i prvky výbavy si pak model MC20 Cielo vypůjčil od modernizovaného modelu MC20 pro modelový rok 2023. Nechybí tak nová pádla řazení pod volantem, nové tlačítko na zapínání světel nebo vylepšená technická a technologická výbava. Cielo tak nabídne nouzové brzdění, rozpoznávání značek nebo 360° kameru.

Na začátku prodejů navíc Maserati nabídne speciální PrimaSerie Launch edici, jejíž produkce bude omezena na 60 kusů. Limitovaná edice nabídne speciální třívrstvý lak Acquamarina, který je součástí individualizačního programu Maserati Fuoriserie a kombinuje barvy pastelová šedá a duhová akvamarínová.

Uvnitř PrimaSerie Launch edice zaujme čalounění Alcantarou a kůží ve světlých barvách s kontrastním prošíváním palubní desky v odstínu akvamarínové. Stejná barva pak zdobí také prošívaný nápis PrimaSerie na opěrkách hlavy a stejný nápis se objevuje také na 20“ matně černých litých kolech.

Ceny ani datum uvedení nového modelu MC20 Cielu na trh nicméně automobilka zatím nezveřejnila.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme