Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maskovaná Honda Civic Type R se chystá na Nürburgring, představena bude příští rok

Ondřej Mára Ondřej Mára 4. 10. 2021 • 22:31
54
19
Zobrazit náhledy (54)
Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Type R Limited Edition Honda Civic Type R Limited Edition Honda Civic Type R Limited Edition Honda Civic Type R Limited Edition Honda Civic Type R Limited Edition Honda Civic Type R Limited Edition Honda Civic Type R Limited Edition Honda Civic Type R Limited Edition Honda Civic Type R Limited Edition Honda Civic Type R Limited Edition Honda Civic Type R Limited Edition Honda Civic Type R Limited Edition Honda Civic Type R Limited Edition Honda Civic Type R Limited Edition Honda Civic Type R Sport Line Honda Civic Type R Sport Line Honda Civic Type R Sport Line Honda Civic Type R Sport Line Honda Civic Type R Sport Line Honda Civic Type R Sport Line Honda Civic Type R Sport Line Honda Civic Type R Sport Line Honda Civic Type R Sport Line Honda Civic Type R Sport Line Honda Civic Type R Sport Line

Japonská automobilka zveřejnila první snímky maskovaného modelu Civic Type R, který čeká další ladění a testování na jednom z nejnáročnějších okruhů světa.

Automobilka Honda se dnes pochlubila velmi stručnou tiskovou zprávou, ve které oznamuje, že je nová generace populárního hot-hatche Civic Type R připravena na testování na slavném okruhu Nürburgring. Zpráva rovněž zmiňuje, že nová generace nabídne nejlepší výkony a jejího představení se dočkáme v příštím roce.

Na první pohled nic zajímavého, součástí tiskové zprávy jsou ale i první dvě fotografie maskovaného testovacího prototypu. Ten je přitom stejně jako samotná nová generace Hondy Civic podstatně usedlejší a designově čistší, než předchozí generace. Přesto si Type R uchoval pár charakteristických prvků.

To je nejlépe patrné při pohledu na zadní část, kde jsou uprostřed nárazníku umístěny tři výrazné koncovky výfukového systému. Novinkou je ovšem změna velikostí – nově je středová koncovka větší, než dvě boční. Za pozornost pak stojí také nové křídlo, které je umístěno nepatrně výš na víku zavazadelníku a má evidentně plošší / jednodušší tvar.

Při pohledu z profilu si můžeme všimnout rudě lakovaných brzdových třmenů Brembo a pozornosti by neměly uniknout ani pneumatiky Michelin Pilot Sport 4, které by měly být zárukou víc než solidní přilnavosti.

Jak už jsme zmiňovali, nová generace Hondy Civic Type R bude zřejmě designově čistší a pravděpodobně se zbaví řady zbytečných/naznačených větracích otvorů. Minimálně přední nárazník by ale stále mohl působit důrazně a agresivně, čemuž by mohly dopomoci i funkční otvory pro přívod vzduchu k pohonné soustavě po stranách nárazníku. Nová se pak zdá být i horní maska chladiče.

Video se připravuje ...

O pohonné jednotce zatím automobilka mlčí, v uplynulých měsících se však světem prohnala řada zajímavých spekulací. Ty nejdivočejší přitom hovořily o hybridní pohonné jednotce s výkonem až 400 koní, která by spolupracovala s manuální převodovkou a systémem pohonu všech kol.

Poslední dobou se však mluví spíše o evoluci stávajícího 2,0litrového přeplňovaného motoru, který bude stále roztáčet pouze přední kola. S největší pravděpodobností na ně ale bude posílat ještě větší porci koní.

Závěrem pak připomeňme, že nová generace Hondy Civic Type R bude jedním z posledních nových modelů automobilky, který bude na starém kontinentu dostupný s klasickým spalovacím motorem.

Doporučujeme

Témata
Avatar - iudex
6. 10. 2021 08:12
Re: CTR
No práve na tých dvoch fotkách vidíš tie rozdiely sedan - hatch. Hatch má na tom "nose" takú ostrejšiu hranu a je to celé o chlp menšie, naopak pri sedane je to viac vypuklé a oblé a to robí dojem toho tapírieho chobota.
Takže za mňa je hatch v pohode prijateľný, dosť na to, aby to prebila technika type R (čo pri predchodcovi neprebila).
Jo, tapíR je vtipné, mohlo by sa to ujať. ;-)
Avatar - Emel
5. 10. 2021 18:35
Re: CTR
A tuto?
https://www.auto.cz/…out-prakticnosti?…
Těžko říct, tohle jsou takový malůvky, proto jsem někde nahoře psal, že jsem zvědavý naživo.
TypeR = tapír... no není to roztomilý ;-) ?
Avatar - iudex
5. 10. 2021 09:16
Re: CTR
Jo, je to čistý liftback: https://www.auto.cz/…out-prakticnosti?…
A to je dobre, keď už je to auto také dlhé, tak nech je z toho aj praktický úžitok a ten je pri liftbacku vyšší ako u HB.
Avatar - iudex
5. 10. 2021 09:14
Re: CTR
Ja tuto žiadneho tapíra nevidím: https://www.auto.cz/…out-prakticnosti?…
Ale pri HB je trošku odlišný predok, pri sedane to skutočne z určitých uhlov nevyzerá dobre.
5. 10. 2021 08:50
Re: CTR
Že to nějaký auto je dělo, používali naši rodičové, rození v padesátých šedesátých letech. Chceš tim naznačit, že muj taťka s mamkou jsou buranský lopaty? Brzdi, v podstatě nereaguješ na Civica, prostě si pustil random hate z nějakýho důvodu. Já osobně když sem Civica XI potkal na silnici, tak moje reakce byla..." No ty 3,14tcho...." Takže to auto je dělo, ne že ne.....Na obrázkách vypadá divně, ale v reálu je to mnohem lepší.