Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda Iconic SP kombinuje wankel s elektřinou. Co tím sleduje?

Mazda Iconic SP
Mazda Iconic SP
Mazda Iconic SP
Mazda Iconic SP
16 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (20)

Mazda na domácím autosalonu v Tokiu představila koncept sportovního elektromobilu s Wankelovým motorem. Ten zde však nepohání kola, ale funguje pouze jako generátor elektřiny.

Automobilová přehlídka v Tokiu (Japan Mobility Show) přináší spoustu atraktivních produkčních i koncepčních aut. Do druhé zmíněné kategorie zatím patří Mazda Iconic SP, vize sportovního auta blízké budoucnosti. Kupé připomínající poslední generaci sportovního modelu RX-7 je zřejmě nejzajímavější samotným pohonem. Ten totiž primárně spoléhá na elektřinu, byť benzin se do Iconic SP dá natankovat také.

V Mazdě totiž použili téměř totožnou koncepci jako v nedávno představeném elektromobilu MX-30 R-EV, kterému v delším dojezdu nepomáhá větší, těžší a dražší akumulátor, nýbrž Wankelův rotační motor o objemu 830 kubických centimetrů, jenž funguje jako generátor elektřiny.

Tentýž princip tedy najdeme i u studie, byť v trochu jiné podobě. Ačkoliv je japonská automobilka na detaily zatím skoupá, výkon 370 koní známe. Na rozdíl od menšího městského MX-30 s jedním rotorem dostalo kupé Iconic SP jednotku s dvěma rotory. Koncept je poměrně kompaktní, na délku měří pouze 4180 milimetrů, což je však stále o 265 mm více než v případě roadsteru MX-5. Rotační motor je umístěn co nejblíže středu auta, což se podepisuje pod naprosto ideální rozložení váhy mezi oběma nápravami v poměru 50 : 50.

Exteriér je oděn do červeného laku Viola Red, který je jasnější než typická vínová metalíza, kterou si Mazda oblíbila v uplynulých letech. Vnitřek je poměrně jednoduchý s minimem ovládacích prvků. Japonci mysleli na udržitelnost, část materiálů je totiž rostlinného původu.

Video placeholder
Mazda Iconic SP • Zdroj: Mazda

Spojení elektrického pohonu se spalovacím prodlužovačem dojezdu je pro Mazdu zásadní. Automobilka se totiž prezentuje jako výrobce lehkých vozů, což se s velkým akumulátorem neslučuje. Kombinace elektřiny s rotačním motorem, pro Mazdu typickým, proto může fungovat i v roadsteru MX-5, u kterého se nějaké elektrifikace velmi pravděpodobně dočkáme již v následující generaci.

Vstoupit do diskuze (20)