Mazda Iconic SP kombinuje wankel s elektřinou. Co tím sleduje?
Mazda na domácím autosalonu v Tokiu představila koncept sportovního elektromobilu s Wankelovým motorem. Ten zde však nepohání kola, ale funguje pouze jako generátor elektřiny.
Automobilová přehlídka v Tokiu (Japan Mobility Show) přináší spoustu atraktivních produkčních i koncepčních aut. Do druhé zmíněné kategorie zatím patří Mazda Iconic SP, vize sportovního auta blízké budoucnosti. Kupé připomínající poslední generaci sportovního modelu RX-7 je zřejmě nejzajímavější samotným pohonem. Ten totiž primárně spoléhá na elektřinu, byť benzin se do Iconic SP dá natankovat také.
V Mazdě totiž použili téměř totožnou koncepci jako v nedávno představeném elektromobilu MX-30 R-EV, kterému v delším dojezdu nepomáhá větší, těžší a dražší akumulátor, nýbrž Wankelův rotační motor o objemu 830 kubických centimetrů, jenž funguje jako generátor elektřiny.
Tentýž princip tedy najdeme i u studie, byť v trochu jiné podobě. Ačkoliv je japonská automobilka na detaily zatím skoupá, výkon 370 koní známe. Na rozdíl od menšího městského MX-30 s jedním rotorem dostalo kupé Iconic SP jednotku s dvěma rotory. Koncept je poměrně kompaktní, na délku měří pouze 4180 milimetrů, což je však stále o 265 mm více než v případě roadsteru MX-5. Rotační motor je umístěn co nejblíže středu auta, což se podepisuje pod naprosto ideální rozložení váhy mezi oběma nápravami v poměru 50 : 50.
Exteriér je oděn do červeného laku Viola Red, který je jasnější než typická vínová metalíza, kterou si Mazda oblíbila v uplynulých letech. Vnitřek je poměrně jednoduchý s minimem ovládacích prvků. Japonci mysleli na udržitelnost, část materiálů je totiž rostlinného původu.
Spojení elektrického pohonu se spalovacím prodlužovačem dojezdu je pro Mazdu zásadní. Automobilka se totiž prezentuje jako výrobce lehkých vozů, což se s velkým akumulátorem neslučuje. Kombinace elektřiny s rotačním motorem, pro Mazdu typickým, proto může fungovat i v roadsteru MX-5, u kterého se nějaké elektrifikace velmi pravděpodobně dočkáme již v následující generaci.