Mazda MX-30 překvapuje. Elektrickou verzi doplňuje dvoulitrový motor
Městský crossover s tzv. sebevražednými dveřmi se doposud prezentoval výhradně jako elektromobil. Nakonec však dostane i verzi se spalovacím motorem.
Mazda loni představila městský crossover MX-30, který se prezentoval jako její napjatě očekávaný první sériový elektromobil. Elektrický pohon automobilka natolik zdůrazňovala, až se zdálo, že jiná verze nepřijde. Mazda ale nyní překvapila, když MX-30 odhalila také ve variantě se spalovacím motorem!
Nečekaná novinka byla prezentována na Automobilovém zasedání v Tokiu, první větší automobilové akci v Japonsku po koronavirové krizi. Nejde přitom jen o nějaký koncept, Mazda zdůrazňuje, že MX-30 se spalovacím motorem bude skutečně prodávat. Tvrdí, že se jedná o součást její strategie různých řešení pro různé regiony pro co nejoptimálnější nabídku.
V tuto chvíli tak není jasné, zda se konvenční MX-30 dočkáme také na evropském kontinentu. Aktuálně je takové auto potvrzeno pro domácí japonský trh.
O pohon konvenční varianty se postará pohonné ústrojí nazvané e-Skyactiv G. Nové označení však ukrývá již známou kombinaci. V útrobách totiž bude pracovat benzinový čtyřválec 2.0 Skyactiv-G s mildhybridním systémem. Jde tedy o pohonný systém známý už z CX-30 nebo trojky.
Mazda MX-30 je crossoverem sdílejícím svoji techniku s dříve uvedeným modelem CX-30, s nímž sdílí i svoji délku 4.395 mm, šířku 1.795 mm i rozvor 2.655 mm. Zcela se však liší svým vzhledem, s nově pojatou nízkou maskou nebo unikátními „sebevražednými dveřmi,“ kdy se ty zadní otevírají proti směru jízdy.
Pohon elektrické varianty nazvané e-Skyactiv zajišťuje elektromotor o výkonu 107 kW a točivém momentu 271 N.m, který čerpá svoji energii z baterií o vcelku skromné kapacitě 35,5 kWh od Panasonicu. MX-30 je zamýšlena jako auto primárně do města, a tak malé, ale lehké baterie vážící jen 310 kg vystačí ujetí pouze 200 kilometrů podle metodiky WLTP. České ceny začínají na částce 854.900 korun, první auta se mají na tuzemských cestách objevit v září.