Mazda MX-5 má novou speciální edici. Má 200 koní a vznikne ve 200 kusech
Sportovní divize Mazda Spirit Racing uvádí produkční verzi roadsteru MX-5 s novými vylepšeními. Láká na vysokou exkluzivitu i silnější dvoulitr.
Mazda MX-5 zřejmě našla recept na nekonečné mládí. Letos v březnu to bude už deset let od zahájení produkce nejnovější čtvrté generace, která se právě znovu stala hvězdou na autosalonu v Tokiu. Sportovní divize Mazda Spirit Racing, duchovně navazující na původní Mazdaspeed, tam v září reflektorů odhalila novou speciální miatu, jež bude exkluzivním roadsterem pro hardcore nadšence.
Nová Mazda Spirit Racing Roadster 12R, jak se novinka vycházející z Mazdy MX-5 oficiálně jmenuje, je nejsilnější produkční miatou všech dob. Zakládá na tradičním roadsteru s látkovou stahovací střechou a je finální evolucí konceptu, který jsme mohli vidět už před rokem. Mazda kvůli tomu vytěžila nové zkušenosti z okruhového šampionátu Super Taikyu a novinku bude prodávat výhradně v Japonsku.
Hlavním vylepšením speciální edice 12R je výkonnější srdce pod kapotou. Původní atmosférický dvoulitrový čtyřválec inženýři sportovní divize vybavili novými vačkovými hřídeli, hlavou válců, písty i výfukovým systémem. A výsledek? Sice není nijak závratný, ale nových 16 koní navíc ocení především ti nejvěrnější milovníci modelu.
Divize Mazda Spirit Racing současně zapracovala na lepším šasi, které vybavila pevnější rozpěrou předních tlumičů a sáhla po lehkých kovaných kolech Rays. Charakteristickými rysy speciální edice jsou také aerodynamičtější bodykit, skořepinová sedadla, křidélko na víku kufru a unikátní šedá barva.
Mazda Spirit Racing Roadster 12R se začne prodávat letos na podzim a vznikne pouze 200 kusů. Každý z nich bude stát přibližně 7 milionů jenů, což je přibližně 1.100.000 korun, a k prvním majitelům by se všechna auta měla dostat ještě před koncem roku. Na Japonsko se jedná o vysokou cenovku, protože za tyhle peníze tam koupíte dva roadstery se základní patnáctistovkou.
Značka v Tokiu oznámila i novou běžně dostupnou verzi Mazda Spirit Racing Roadster, která bude mít klasický dvoulitr o standardních 184 koních a stane se jedinou volbou, jak se zákazníci dostanou k roadsteru s dvoulitrem – s tradičními obchodními označeními MX-5/Roadster jej už Japonci nekoupí. Čtyřválec Skyactiv-G je dostupný ještě u targy Mazda MX-5 RF, která si ponechává své tradiční jméno.
