Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda pracuje na ostřejší verzi nové trojky: Zda přijde do Evropy, ale není jisté

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 14. 4. 2019
56
21
Zobrazit náhledy (56)
Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3

Japonská automobilka údajně připravuje sportovní variantu čtvrté generace modelu 3. Pokud program dostane zelenou, mohla by se na trhu objevit do roku 2021. Otázkou je, zda i v Evropě.

Nová generace Mazdy 3 se na trhu ještě ani neohřála a už se mluví o její sportovní variantě. V současné době představuje vrchol revolučně řešený zážehový dvoulitr SkyActiv-X181 se zatím neudávaným výkonem (zřejmě ale 181 koní, soudě dle označení, tedy 133 kW). Alternativou je dvoulitr SkyActiv-G122 s výkonem 90 kW.  

Zpráva o připravované sportovní verzi Mazdy 3 se poprvé objevila v Austrálii při prezentaci čtvrté generace. Tady se nechal slyšet Kota Beppu, programový manažer modelu, že by si přál ostrou variantu hatchbacku. Doslova řekl. „Jsem automobilový nadšenec a mým přáním je řídit vysokovýkonnou verzi kompaktní Mazdy. Udělám pro danou věc maximum.“  

Ačkoliv Mazda nic oficiálně nepotvrdila, zprávy z důležitých trhů, na nichž má automobilka vývojové základny (USA, Japonsko a Austrálie) této myšlence nahrávají. Evropa se ale zatím drží zpátky.

Jenže jaký motor by měl sportovní Mazdu 3 pohánět? Zasvěcení by pod kapotou vozu asi nejraději viděli přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,5 litru, známý z vozů Mazda prodávaných na trhu v severní Americe. Nabízí výkon 247 koní, tedy 182 kW, což je pro sportovně laděnou verzi dostačující. Dle Beppu by bylo nejlepší spojit motor s pohonem všech kol, který pro Mazdu 3 existuje. Tímto způsobem by se mohl účinně potlačit vliv záběrových sil do řízení, který by se u pouze předního pohonu zcela jistě projevoval. Vždyť motor 2.5 Turbo nabízí maximum točivého momentu 420 N.m.

Zatím jde však jen o přání manažerů-nadšenců Mazdy. Pokud by se sportovní verze trojky do výroby nakonec dostala, není zdaleka jisté, zda se bude nabízet také na evropském a potažmo tedy i českém trhu.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Blue Sun
Re: Re: Manuál
Blue Sun
| 15. 4. 2019
A proto Dieselgate vznikla právě v USA... Panejo, ty jsi vůl. Smiř se zkrátka s tím, že o atmosférické motory není zájem. Ne kvůli EU, ale kvůli pohodlí uživatelů. Kdyby byly ty Mazdy tak skvělé a úžasné, asi by nebyly v prodejích na konci druhé desítky.
Avatar - karel47
Re: Diskuze o ničem,
karel47
| 14. 4. 2019
Hlavně, že ty jsi byl asi vychován v bavlnce, chlapče...
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Motory Mazda 3
WinDiesel
| 14. 4. 2019
tam používají k nám již nedodávané LC200 s dieselovým 8-válcem … podlaďené pracovní ale stále velmi silné ...
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Motory Mazda 3
WinDiesel
| 14. 4. 2019
tam používají k nám již nedodávané LC200 s dieselovým 8-válcem … podlaďené pracovní ale stále velmi silné ...
Avatar - WinDiesel
Re: Bylo by to krásné....
WinDiesel
| 14. 4. 2019
ano musíme zachraňovat planetu, ostatní na to mohou dlabat

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku