Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda slaví jubileum, v Japonsku postavila 50 milionů aut. Tipnete si, za jak dlouho?

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 5. 6. 2018
48
Zobrazit náhledy (48)
Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X0 Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X
Letos slaví japonská automobilka velký milník, ve své domovině totiž překonala hranici 50 milionů vyrobených aut. Tím prvním byla užitková tříkolka.

Nebudeme vás napínat, Mazdě výroba úctyhodného počtu aut trvala 86 let a 7 měsíců. Značka vznikla v roce 1931 a jejím prvním počinem byla jednomístná užitková tříkolka Mazda-Go. Dnes vozy japonské automobilky sklízí úspěch zejména pro svůj krásný design, brzy to ale dost možná bude i díky revoluční technice. Co nevidět se totiž dočkáme nové Mazdy 3 s technologií Skyactiv-X.

„Pohybem dopředu bude Mazda i nadále budovat silnou značku prostřednictvím různých kroků. Chceme rozšířit mateřské závody v Hófu a Hirošimě a nadále ztělesňovat technickou vyspělost,“ uvedl Masamichi Kogai, generální ředitel automobilky, jenž se zúčastnil oslav milníku v továrně v Hófu.

Jak jsem zmínil v úvodu, první tříkolka Mazdy se objevila už v roce 1931 a vznikala v Hirošimě. Až roku 1960 začala společnost stavět osobní automobily. Odstartovalo to čtyřmístným dvoudveřovým kupé R360, pokračovalo modelem Carol z roku 1962, Familia (Mazda 800) z roku 1964 či vozem Luce Rotary, prvním modelem poháněným rotačním motorem.

Roku 1982 obohatil výrobu závod v Hófu, který disponoval inovativními výrobními technikami a flexibilními systémy. Společnost měla nízké objemy, řešením byla stavba vícero modelů na jedné výrobní lince. V posledních letech se japonská automobilka soustředí na stále populárnější segment SUV, technologie domácích továren se využívají po celém světě.

Sympatické plány má Mazda i pro příští roky. Letos chce zákazníkům prodat 1.660.000 aut, čímž si připraví půdu pro blízkou budoucnost. Do roku 2024 chtějí Japonci produkovat dva miliony vozů ročně.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor