Mazda5 v USA: Motor 2,5 MZR standardem
Modernizovaná Mazda5 ve verzi pro Spojené státy bude v modelovém roce 2012 používat větší benzinový čtyřválec 2,5 MZR, který nahradí předchozí 2,3litrovou verzi. Stejnou jednotku už používají americké verze Mazdy3, Mazdy6 a Mazdy CX-7. V Evropě takto velký motor pro pětku nabízen není.
Větší motor má maximální výkon 117 kW v 6000 min-1, vrchol točivého momentu je 220 Nm v 4000 min-1. Přestože je jednotka větší, má podle Mazdy stejnou spotřebu jako předchozí motor.
Motor používá hliníkový blok válců, díky čemuž je jeho hmotnost srovnatelná s menší 2,3litovou verzí. Vedle toho byl zlepšen průtok v sacích ventilech a upraveno výfukové potrubí. Mazda rovněž použila své variabilní časování ventilů S-VT.
Na výběr bude mezi šestistupňovým manuálem a upraveným pětistupňovým automatem, nastaveným pro dynamičtější jízdu.
Na českém trhu je modernizovaná Mazda5 nabízena se třemi motory – dvěma benzinovými (1,8 MZR/85 kW a 2,0 MZR/110 kW) a turbodieselem 1,6 MZ-CD (85 kW), který jsme již vyzkoušeli.
MPV 5 dostalo v rámci faceliftu upravený vzhled podle filozofie Nagare. Pětka dostala doširoka rozevřenou tlamu s vystouplými předními blatníky, která hodně připomíná například menší Mazdu 3. Od evropské verze se vzhled té americké liší jen v detailech.