Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren pracuje na supersportu P15, bude levnější než P1

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
McLaren Automotive to s rozšířením výrobního programu myslí skutečně vážně. V současné době má v nabídce dva supersporty, ale přibudou k nim další.

Nové auto, které dostalo zatím kód P15, se v nabídce značky bude nacházet mezi modely MP4-12C a P1. Ve Wokingu se na jeho vývoji pilně pracuje, byť se nachází teprve v jeho počáteční fázi. Autocaru to prozradil nový šéf divize Mike Flewitt. Datum představení, natožpak uvedení do výroby je tudíž ještě v nedohlednu. Co je již v tuto chvíli víceméně jisté, je technika. Vidlicový osmiválec se dvěma turby o objemu 3,8 l můžeme sice zatím chápat coby předmět spekulací, ale proč by McLaren utrácel peníze za vývoj nového agregátu, když už má velmi slušný základ? Zůstane pochopitelně uprostřed, tedy před zadní nápravou. Od toho stávajícího z modelu 12C se má hodně lišit, detaily vám ale zatím samozřejmě nikdo neřekne. Karbonový monokok včetně skořepiny pro dvoumístnou posádku se nejspíš příliš nezmění.

Auto bude stát kolem 400 tisíc liber (13,3 mil. Kč). Taktéž připravovaný model P13 jako konkurent Porsche 911 Turbo má být mnohem levnější: zájemce zaplatí zhruba 120 tisíc (necelé 4 miliony korun) a ukáže se už letos. To znamená, že P15 od něj bude v použitých materiálech i elektronice hodně vzdálený, což ostatně Flewitt bez dalších podrobností též potvrdil. Vzhledem k předpokládané roční produkci 2 až 2,5 tisíce P15 by celkový objem výroby divize McLaren Automotive mohl v budoucnu dosáhnout čtyř tisíc kusů. To už vyžaduje dvousměnný provoz. Automobilka však myslí ještě výše, na 6-7 tisíc aut, továrna ve Wokingu pak pojede na tři směny. Smělé plány? No, na nedostatek zákazníků si zatím stěžovat nemohou a pořád je jasné, že „meky“ rozhodně neuvidíme stát na každém rohu.

A další plány? Menší P13 se také dočká otevřené verze a ultimativní specifikace pro silniční provoz ve stylu 911 GT3. Vývojové laboratoře tedy skutečně pracují na plné obrátky, takže P15 přijde určitě později, vždyť už jsme skoro v polovině druhé dekády 21. století. Sám Ron Dennis nedávno řekl, že chtějí představovat novinky každý rok. Novější verze 12C s modifikovaným osmiválcem o výkonu někde na hranici 485 kW se má prodávat jako samostatná řada a v jejím případě není hlavním cílem pokořit Zuffenhausen, nýbrž Maranello. Postaví se proti Ferrari 458 Speciale.

Na nástupce hypersportu P1 je ještě hodně času, podle Flewitta záleží hlavně na tom, jak se posune vývoj v oblasti elektromotorů a baterií. Pokud na něj dojde, je tedy jasné, že zůstane hybridem. Proč ne, úhlavní konkurence od Ferrari i Porsche je přece má také! A navíc diktát z Bruselu je zkrátka neúprosný.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)