McLaren vyloučil použití motorů Honda pro silniční auta
Když se vloni oznamovalo partnerství McLarenu a Hondy coby dodavatele pohonného systému pro monoposty formule 1, cítila celá řada médií senzaci ohledně možného rozšíření spolupráce mezi oběma značkami i do jiných oblastí, než je F1 a přestože na toto téma ani jedna z automobilek nehovořila, tehdejší šéf týmu Martin Whitmarsh se nechal slyšet, že se McLaren nebrání širší spolupráci s Hondou.
To bylo ovšem už v situaci, kdy měl McLaren vyvinuty dva své sportovní modely a práce na třetím už byly v plném proudu, jakýkoli podíl Hondy by tedy postrádal smysl, což se ostatně později oficiálně potvrdilo. Nyní se však ukazuje, že to není otázka načasování, ale firemní strategie a filozofie.
Jolyon Nash, marketingový a prodejní ředitel McLarenu, řekl australskému portálu Drive, že se nepočítá s motory Honda ani do budoucna, protože McLaren je nezávislý výrobce a jeho vozy by měly zůstat "čisté McLareny". Spojení s Hondou se týká čistě F1. McLaren je nyní díky svému dvakrát přeplňovanému V8 3,8 l přece jen v jiné situaci, než době vzniku McLarenu F1, pro který chtěl Gordon Murray po Hondě odpovídající pohonnou jednotku a teprve po neúspěšném jednání se rozhodl pro V12 6.1 od BMW.
Tento zásadový postoj se podle Nashe přenáší i do celé modelové škály značky - McLaren je na má být výrobce sportovních aut a nedokáže si prý představit, že by firma vyráběla SUV, ba dokonce ani čtyřdveřové nebo třídveřové vozy, natož pak nějaké hatchbacky.
Současně asi nelze předpokládat, že by obě značky, které se už příští rok stanou v segmentu supersportů kvůli modelům 650S a NSX dokonce konkurenty, zamýšleli nějaký společný sportovní projekt ve stylu Mercedesu SLR McLaren. Příznivci obou značek se tak boudou nejspíš muset spokojit s kooperací v F1. Je ovšem otázkou, zda by (ne)mohlo dojít v budoucnu alespoň k nějaké formě technické spolupráce.