Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG GLC 43 Coupé má na mušce X4 M40i. Výkon mu nechybí!

Jan Mička
Diskuze (7)
Nové nejsilnější provedení má pod kapotou třílitrový šestiválec biturbo o výkonu 367 koní. Stovku vůz zvládne za méně než 5 sekundy!

Mercedes-Benz GLC Coupé, módnější varianta nástupce hranatého SUV GLK, jste si u nás dosud mohli pořídit se dvěma vznětovými a jedním zážehovým agregátem. Ve všech případech se jedná o čtyřválce, a přestože maximální výkon 211 koní (155 kW ve verzi GLC Coupé 250) rozhodně nepůsobí zle, šestiválec je ve voze takového typu přece jenom lepší už z hlediska prestiže. A ten je nyní tady!

Pokud jste si pod kapotou SUV kupé představovali vznětový šestiválec, alespoň pro dnešek vás zklameme. Automobilka totiž oficiálně odhalila verzi AMG GLC 43, konkurenta BMW X4 M40i nebo Jaguaru F-Pace S AWD, které jsme vyzkoušeli relativně nedávno. Sílu dodává dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec biturbo o výkonu 367 koní (270 kW) a točivém momentu 520 N.m dostupném od 2500 otáček za minutu, standardem je pohon všech kol AMG Performance 4Matic s rozdělením hnacích sil v poměru 31:69 ve prospěch zadní nápravy, a nezapomínejme ani na devítistupňovou automatickou převodovku s režimy Sport, Sport+ a Manual.

Zájmu techniků z Affalterbachu neuniknul ani podvozek se vzduchovým odpružením. Jednotlivé komponenty byly navrženy s ohledem na větší zatížení, agresivnější nápravy mají větší negativní odklon kol, aby měl vůz více chuti zatáčet. GLC 43 Coupé stojí na devatenáctipalcových kolech s pneumatikami 235/55 R19 vpředu a 255/50 R 19 vzadu, oproti BMW X4 M40i jsou tedy pláště o deset, respektive dvacet milimetrů užší. Má nájezdové úhly 19,8° vpředu, 20,8° vzadu a můžete se brodit do hloubky 300 milimetrů, zrovna u této verze ale nejsou schopnosti v terénu až tak důležité.

Vůz musí perfektně fungovat zejména na silnici, protože síly má opravdu dost. Přestože váží 1855 kilogramů, dokáže se rozjet z klidu na 100 km/h za 4,9 sekundy, tedy stejně rychle jako X4 M40i, a má elektronicky omezenou maximální rychlost na 250 km/h. Kombinovaně by si neměl vzít více než 8,4 l/100 km, jak ale možná sami tušíte, udržet občas řidičské choutky na uzdě nebude snadné. Na to si ale budeme muset ještě počkat – vůz se totiž představí až za měsíc v Paříži a do prodeje vstoupí před koncem tohoto roku. Tipujeme základní cenu okolo 1,8 milionu korun.

Mercedes-AMG GLC43 Coupé - technická data a srovnání s konkurenty
ModelMercedes-AMG GLC43 CoupéBMW X4 M40iJaguar F-Pace S AWD
Zdvihový objem [cm3]299629792995
Válce/ventily6/46/46/4
Převodovka9A8A8A
Největší výkon [kW/min-1]270/5500-6000265/6000280/6500
Největší toč. mom. [N.m/min-1]520/2500465/1350-5250450/4500
Max. rychlost [km/h]250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,94,95,5
Komb. spotřeba [l/100 km]8,48,68,9
Cena [Kč]cca 1.800.000*1.863.8002.101.528
*odhad Auto.cz

Jan Mička
Diskuze (7)
2. 9. 2016 11:20
Re: Trefa
ten motor stoji za to, mam ho ve vetsim GLE, kde najednou 350d ztratila smysl (pokud se pravidelne nepouziva na tahani), cenove se nudna nafta vs baby amg dostaly na skoro stejnou uroven pri stejne vybave, verim, ze prodeje budou slusne.
Avatar - fOE
1. 9. 2016 11:27
Re: Trefa
V8 se dava do Q7 a tu jsem myslel tim "o level vys". Spicka ledovce bude i tenhle benzin, byt to diesel mohla by ta spicka trcet z vody vic. ;-)
Avatar - Magister
1. 9. 2016 11:13
Re: Trefa
Špička ledovce. Do Q5 se dává V8 TDI?
Avatar - fOE
1. 9. 2016 11:04
Re: Trefa
Souhlas, tak jak X4 nefunguje tak s timhle na fotkach nemam nejmensi problem. Ani uvnitr, ani zvenku. Jen ten motor do takoveho auta...
... sice jako fanda benzinu muzu bycharsky zaplesat, ale stejne mi do SUV sedi vic diesel. A do vykone se tvaricich SUV pak vykonej diesel. A tady MB kulha na obe nohy. BMW s 35d a Audi s V8 tdi o level vys si jedou vlastni ligu.
Avatar - Magister
1. 9. 2016 10:29
Re: Trefa
Mě se moc nelíbí tento typ karoserie. Není ani hezkej a ani účelovej. Za mě tedy jednookej mezi slepejma.