Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG představuje GT S Roadster, ostrý mezičlánek se sympatickým výkonem

Stanislav Kolman
Diskuze (5)
Rodina ostrých stříbrných šípů se rozrostla o dalšího člena, ostřejší GT S Roadster má výkon 384 kW a umí jet až 308 km/h.

Mercedes-AMG GT S Roadster je novou výplní mezery mezi běžným provedením GT Roadster a nejsilnější variantou GT C Roadster. Ve všech případech se o pohon stará čtyřlitrový osmiválec se dvěma turby. Zatímco v základu poskytuje výkon 350 kW, v „céčku“ je to o 60 kW více. „Esko“ je logicky usazeno mezi nimi, disponuje výkonem 384 kW při 6250 otáčkách a 670 N.m točivého momentu v širokém pásmu od 1900 do 5000 otáček.

„S AMG GTS Roadster získala rodina AMG GT dalšího výjimečného sportovního člena, jenž spojuje vysokou jízdní dynamiku s emocionálním zážitkem,“ říká Tobias Moers, předseda Mercedes-AMG. Ten v novém provedení vidí vydařenou alternativu pro zákazníka AMG GT Roadster, jenž ale žádá o něco více výkonu. Ostatně jednotlivé technické parametry všech variant lze porovnat v přiložené tabulce…

Mercedes-AMG: porovnání jednotlivých variant modelu GT Roadster
AMG GT RoadsterAMG GT S RoadsterAMG GT C Roadster
Motor4l V84l V84l V8
Objem [cm3]398239823982
Výkon [kW/min]350/6000384/6250410/5750-6750
Točivý moment [N.m/min]630/1700-5000670/1900-5000680/1900-5500
Komb. spotřeba [l/100 km]11,411,512,5
Emise CO2 [g/km]261262284
Zrychlení 0-100 km/h [s]43,83,7
Maximální rychlost [km/h]302308316

S osmiválcem o dvou turbech sprintuje auto z klidu na stovku 3,8 sekundy, přičemž umí pokračovat na maximální rychlost 308 km/h. Svižné tempo obstarává sedmistupňová samočinná dvouspojková převodovka, ideálním jízdním vlastnostem zase pomáhá elektronicky řízený samosvorný diferenciál vzadu (klasický GT Roadster má diferenciál mechanický) či systém adaptivního tlumení ADS. Mercedes neopomenul ani rozložení hmotnosti, chlubí se poměrem 47 (vpředu) ku 53 (vzadu).

Systém ADS nalezneme již ve standardu, na základě daných podmínek upravuje chování tlumičů pro každé kolo zvlášť. Řidič může fungování podvozku uzpůsobit jedním z dostupných jízdních režimů, v „esku“ jsou to Comfort, Sport a Sport+, Race a Individual, kde si jednotlivé aspekty automobilu nastavíte přesně dle svých představ. Kromě chování motoru, převodovky a citlivosti plynového pedálu se mění i nastavení ESP, které tu má tři fáze. Samostatné tlačítko na středové konzole dostalo přepnutí automatu do manuálního režimu, kterého můžete využít ve všech jízdních Me.

O řádné zastavení z vysokých rychlostí se starají kompozitní brzdové kotouče, zákazníkům je však k dispozici i keramická brzdová soustava AMG, jež se bude hodit zejména zájemcům o okruhové hrátky. Ve srovnání s běžnými brzdovými kotouči se toto řešení chlubí úsporou hmotnosti o rovných 40 %. Výkonná auta ale nejsou jen o silných motorech a vyspělých brzdách, důležitým faktorem je i samotné zpracování. Tým Mercedes-AMG vsadil na hliník a další lehké kompozitní materiály, aby maximalizoval úsporu hmotnosti.

Po designové stránce k žádné revoluci nedošlo, výrazná široká maska umocňuje rozkročené vzezření celého auta, celková stavba však zůstává elegantně nízká. Světlomety disponují výkonnými LED světlomety, od kterých si Mercedes slibuje vyšší bezpečnost a zároveň zachování atraktivního sportovního vzhledu. Obutí je voleno stejně jako u výkonnějšího „céčka“, tedy devatenáctipalcová kola (265/35 R19) vpředu a dvacetipalcová (295/30 R20) vzadu.

Ve sportovním duchu se samozřejmě nese i pracoviště řidiče, nechybí sportovní volant či sedačky čalouněné umělou kůží v kombinaci s mikrovlákny, které lze pořídit v několika barevných provedeních. Kdyby vám ani to nestačilo, můžete sáhnout po sezení AMG Performance s vyšší boční oporou a výrazně tvarovanými opěradly. Sezení navíc disponuje systémem Airscarf, jenž je integrován do opěrky hlavy a umí „topit“ i v oblasti kolem hlavy. To když si budete chtít vychutnat jízdu bez střechy i v ne zrovna letních dnech.

Z příplatkových položek si nevymazlíte jen interiér, ale dokonce i jízdní vlastnosti. Balíček AMG Dynamic Plus totiž přináší i natáčecí zadní nápravu, která je u GT C Roadsteru standardem. Kromě toho dostanete navíc i dynamičtěji nastavený motor a převodovku, pozměněné řízení a sportovnější odpružení.

Mercedes-AMG GT S Roadster lze již objednávat. Dodávky k prvním zákazníkům se očekávají v průběhu července letošního roku.

Stanislav Kolman
Diskuze (5)
Avatar - Londonbridge
15. 5. 2018 19:18
MB
Nie len zvuk... Ake bolo poradie v Spanielsku 1 a 2 ? AMG s hviezdou alebo jednotka s hviezdickou. :yes:
Avatar - speedfred
15. 5. 2018 06:32
Re: Pecka
keď ideš pozrieť F1 na živo tak tie Mercedesy tam majú asi najlepší zvuk >:D zo všetkých áut.
Avatar - Emel
14. 5. 2018 19:26
Re: Pecka
Auto hezký. Jestli bude reálně znát těch 0,2s 0-100 a 1km/h Vmax docela pochybuju, ale asi tam jsou nějaké rozdíly ve výbavě (ta natáčecí zadní náprava v paketu atd.).
Avatar - _Karel_
14. 5. 2018 16:39
Pecka
Za mě suveréně nejkrásnější MB :yes:
Avatar - CHerokee
14. 5. 2018 14:32
Hvězda
Povedený bourák, ale je to pro redakci takový problém přepočítávat na koně? Vždyť jsme na webu o autech! Přitom jinde to umí, voz AutoRevue.