Mercedes-Benz C 63 AMG DTM: Modernizovaný safety car pro DTM
Faceliftovaný Mercedes-Benz C 63 AMG, představený na letošním autosalonu v Ženevě, se ve verzi sedan stal novým safety carem pro závodní sérii DTM. Po oficiální prezentaci ve Wiesbadenu je vůz poprvé ostře nasazen tento víkend, v závodě na okruhu Hockenheimring.
V motorovém prostoru je vidlicový osmiválec o objemu 6208 cm3. Vůz je vybaven balíčkem Performance, dostupným pro sériové C 63 AMG, a tak je jeho výkon 358 kW (487 k). Točivý moment vrcholí hodnotou 600 Nm. Sedan zrychlí z 0-100 km/h za 4,3 s.
Motor má v tomto případě kované písty, ojnice a karbonový klikový hřídel ze supersportu SLS a je tak jako sériová verze kombinován se sedmistupňovou samočinnou převodovkou AMG MCT-7.
Brzdový systém byl oproti sériovému C 63 AMG nastaven pro použití na závodních tratích. Vpředu jsou šestipístkové karbon-keramické, vzadu čtyřpístkové ocelové kotouče. Lepší chlazení předních brzd mají umožnit dva nové malé otvory v předním nárazníku a větší otvory na boku auta před předními koly.
Automobil se také liší obligátním diodovým majákem a blikajícími diodovými světlomety vpředu a vzadu. Zadní poznávací značku nahradil nápis Safety car, který světélkuje za zhoršené viditelnosti.
Vnější zpětná zrcátka jsou karbonová, ze stejného materiálu je i spoiler na víku zavazadlového prostoru. Větší 19palcová kola (u sériové verze jsou standardně 18palcová) jsou nalakována matnou černou. Přední pneumatiky mají rozměr 235/35 R 19, zadní 255/30 R 19.
Vnitřní výbava zahrnuje rádiový systém a TV monitor pro jednodušší komunikaci se závodními komisaři. Řidič a spolujezdec sedí ve skořepinových sedadlech se čtyřbodovými pásy. Volant kombinuje kůži nappa a alcantarou, což usnadňuje ovládání vozu.
Za volant safety caru se posadí třiačtyřicetiletý německý pilot Jürgen Kastenholz.
Safety cary se v sérii DTM střídají. Šampionátu se účastní jen dvě značky – Mercedes-Benz a Audi, a tak jsou v závodech nasazeny zpomalovací vozy obou automobilek. Ingolstadtská automobilka nasadila v roce 2008 jako safety car model R8.
Mercedes-Benz dodává safety car také pro Formuli 1, kde je však zpomalovacím automobilem supersportovní SLS. Modernizované C 63 AMG kombi však ve formuli 1 pracuje jako Medical car.