Mercedes-Benz CLS 2015: Motory Euro 6, diody Multibeam a 9G-Tronic
Modernizaci se podrobily obě karosářské varianty druhé generace, tedy tříprostorový model C218 i pětidveřové sportovní kombi Shooting Brake X218. Mírně se proměnila příď s dynamičtěji tvarovaným nárazníkem a většími vstupy vzduchu, respektive maskou chladiče s diamantovým efektem. Nejvýznamnější novinkou jsou však přední světlomety Multibeam LED, které budou k mání jako příplatková výbava, ve standardu najdeme „obyčejné“ diody. Automobilka si je vyvinula sama, alespoň to tvrdí v tiskové zprávě.
Každý ze dvou předních reflektorů obsahuje celkem čtyři moduly. Jeden modul tvoří čtyřiadvacet samostatně řízených diod jak pro potkávací, tak i pro dálková světla. Světlomety mají čtyři řídicí jednotky spolupracující s kamerou systému Adaptive Highbeam Assist Plus v horní části čelního skla. Ovládání pak propočítává ideální světelný kužel až stokrát za sekundu. Nové LED Multibeam mají dosah až 485 m, což je o 20 % více než dosud. Přizpůsobí se aktuálnímu provozu, neoslňují tedy protijedoucí řidiče. Čtveřice ze zmíněných diod se umí natočit až o 12 stupňů, takže je lépe vidět do zatáček – v rozmezí 30-60 metrů. Na sérii zatáček či kruhový objezd se „připraví“ dopředu, neboť využívá data z navigace. Zadní světla jsou pro změnu alespoň lehce zatmavená.
Motory splňují normu Euro 6. Základním dieselem v nabídce je verze CLS 220 BlueTec se známým čtyřválcem 2,14 l se 125 kW a 400 N.m. Vyladěná specifikace stejného agregátu nabízí 150 kW a 500 N.m a pohání model CLS 250 BlueTec. Špičkový třílitrový vidlicový šestiválec s trojčíslím 350 nabízí 190 kW a 620 N.m. A něco pro příznivce benzinu? CLS 350 CGI je minulostí, nahradila jej verze CLS 400. Tříapůllitrový V6 se dvěma turby se chlubí 245 kW a 480 N.m v rozmezí 1200-4000 otáček, má o 20 kW a celých 110 newtonmetrů více než atmosférický předchůdce. Špičkou zážehového portfolia není osmiválec 4,66 l alias CLS 500 (300 kW/600 N.m), ale vidlicový osmiválec 5,5 l v ostrých modelech CLS 63 AMG. Mají buď 410, nebo 430 kW (model S) a 720, respektive 800 N.m. Slabší spotřebuje coby zadokolka v kombinaci 9,9 l benzinu, normovaná konzumace verze s pohonem všech kol i silnějšího provedení se pohybuje mezi 10,4 a 10,6 l na 100 km.
Všechny diesely BlueTec a CLS 500 mohou mít na přání novou devítistupňovou samočinnou převodovku 9G-Tronic s hydrodynamickým měničem točivého momentu. CLS 250 BlueTec a CLS 400 zase dostaly pohon všech kol 4Matic. Obrazovka informačního systému je větší, osmipalcová, a to jak v kombinaci se základním CD audiem, tak i se systémem Comand. Samozřejmostí je Bluetooth a podpora produktů Apple, čtení z SD karet i DVD. Standardní audio je kombinováno s jednodušší navigací od Garminu, Comand je trojrozměrný a nepostrádá hlasové ovládání, informace v reálném čase a za další peníze navíc i příjem satelitního signálu televize a rádia. Změněn byl také design tříramenných volantů. Nechybí balíčky AMG (i pro exteriér) a Night, interiér je možno objednat v pěti barvách. exkluzivní kůže bude k mání později. Do Shooting Brake lze mimochodem naložit až 1550 l zavazadel.
Také nové CLS je vybaveno armádou elektronických bezpečnostních asistentů, v základu má předcházení proti kolizím zepředu i zezadu včetně automatického brzdění. Za příplatek je ke koupi například adaptivní tempomat Distronic Plus, Pre-Safe Brake s detekcí chodců, hlídač mrtvého úhlu a neoprávněného vyjetí z pruhu bez blinkru, rozpoznávání dopravních značek a samočinný parkovací pomocník s kamerou. Podrobnosti o datu uvedení na trh ani ceny zatím neznáme.