Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz CLS 2015: Motory Euro 6, diody Multibeam a 9G-Tronic

Aleš Dragoun
Diskuze (17)
Mercedes-Benz uvolnil první oficiální informace o modernizované třídě CLS s diodovými světlomety Multibeam.

Modernizaci se podrobily obě karosářské varianty druhé generace, tedy tříprostorový model C218 i pětidveřové sportovní kombi Shooting Brake X218. Mírně se proměnila příď s dynamičtěji tvarovaným nárazníkem a většími vstupy vzduchu, respektive maskou chladiče s diamantovým efektem. Nejvýznamnější novinkou jsou však přední světlomety Multibeam LED, které budou k mání jako příplatková výbava, ve standardu najdeme „obyčejné“ diody. Automobilka si je vyvinula sama, alespoň to tvrdí v tiskové zprávě.

Každý ze dvou předních reflektorů obsahuje celkem čtyři moduly. Jeden modul tvoří čtyřiadvacet samostatně řízených diod jak pro potkávací, tak i pro dálková světla. Světlomety mají čtyři řídicí jednotky spolupracující s kamerou systému Adaptive Highbeam Assist Plus v horní části čelního skla. Ovládání pak propočítává ideální světelný kužel až stokrát za sekundu. Nové LED Multibeam mají dosah až 485 m, což je o 20 % více než dosud. Přizpůsobí se aktuálnímu provozu, neoslňují tedy protijedoucí řidiče. Čtveřice ze zmíněných diod se umí natočit až o 12 stupňů, takže je lépe vidět do zatáček – v rozmezí 30-60 metrů. Na sérii zatáček či kruhový objezd se „připraví“ dopředu, neboť využívá data z navigace. Zadní světla jsou pro změnu alespoň lehce zatmavená.

Motory splňují normu Euro 6. Základním dieselem v nabídce je verze CLS 220 BlueTec se známým čtyřválcem 2,14 l se 125 kW a 400 N.m. Vyladěná specifikace stejného agregátu nabízí 150 kW a 500 N.m a pohání model CLS 250 BlueTec. Špičkový třílitrový vidlicový šestiválec s trojčíslím 350 nabízí 190 kW a 620 N.m. A něco pro příznivce benzinu? CLS 350 CGI je minulostí, nahradila jej verze CLS 400. Tříapůllitrový V6 se dvěma turby se chlubí 245 kW a 480 N.m v rozmezí 1200-4000 otáček, má o 20 kW a celých 110 newtonmetrů více než atmosférický předchůdce. Špičkou zážehového portfolia není osmiválec 4,66 l alias CLS 500 (300 kW/600 N.m), ale vidlicový osmiválec 5,5 l v ostrých modelech CLS 63 AMG. Mají buď 410, nebo 430 kW (model S) a 720, respektive 800 N.m. Slabší spotřebuje coby zadokolka v kombinaci 9,9 l benzinu, normovaná konzumace verze s pohonem všech kol i silnějšího provedení se pohybuje mezi 10,4 a 10,6 l na 100 km.

Všechny diesely BlueTec a CLS 500 mohou mít na přání novou devítistupňovou samočinnou převodovku 9G-Tronic s hydrodynamickým měničem točivého momentu. CLS 250 BlueTec a CLS 400 zase dostaly pohon všech kol 4Matic. Obrazovka informačního systému je větší, osmipalcová, a to jak v kombinaci se základním CD audiem, tak i se systémem Comand. Samozřejmostí je Bluetooth a podpora produktů Apple, čtení z SD karet i DVD. Standardní audio je kombinováno s jednodušší navigací od Garminu, Comand je trojrozměrný a nepostrádá hlasové ovládání, informace v reálném čase a za další peníze navíc i příjem satelitního signálu televize a rádia. Změněn byl také design tříramenných volantů. Nechybí balíčky AMG (i pro exteriér) a Night, interiér je možno objednat v pěti barvách. exkluzivní kůže bude k mání později. Do Shooting Brake lze mimochodem naložit až 1550 l zavazadel.

Také nové CLS je vybaveno armádou elektronických bezpečnostních asistentů, v základu má předcházení proti kolizím zepředu i zezadu včetně automatického brzdění. Za příplatek je ke koupi například adaptivní tempomat Distronic Plus, Pre-Safe Brake s detekcí chodců, hlídač mrtvého úhlu a neoprávněného vyjetí z pruhu bez blinkru, rozpoznávání dopravních značek a samočinný parkovací pomocník s kamerou. Podrobnosti o datu uvedení na trh ani ceny zatím neznáme.

Aleš Dragoun
Diskuze (17)
Avatar - Dinar
19. 6. 2014 08:29
Nejhezcí mercedes
zůstal faceliftem naštěstí nepoznamenán natolik, aby svou pozici ztratil. CLS je poslední z mercedesů s designovými koulemi, ale je téměř jisté, že v příští generaci to MB "napraví". Takže, pořád za jedna :yes: s jednou, i když velikou, výhradou, kterou je doroubovaný tablet, který naprosto ničí originální design interieru. Za to bych sekal ruce. :-!
Avatar - twistedTSD
18. 6. 2014 22:14
Re: v tych prednych partiach
To ano, první CLS bylo jedinečné, vyloženě charismatický vůz. Ale druhé zase také není špatné, navíc f komíku punc jedinečnosti tak trochu získává zpět.
Avatar - CHerokee
18. 6. 2014 21:02
Re: Převodovky...
350 benzín jsme měl SLK, ale to byl 7G Tronic Plus a v sportovním režimu mi přišel v pohodě. Pravda nepoužíval jsem moc pádla... to dělám jen výjimečně. V 350 BlueTec ML je 7G naprosto v pořádku, ale to zase není auto na divočinu.

AMG je jiné kafe, v SL 63 a E 63 mi přišla hodně dobrá.... a taky hodně náladová v dobrém slova smyslu.... tam je opravdu velký rozdíl mezi režimy....v C(ity) může jet manželka s dítětem do školky po městě v zácpách, S+ je splašené a spolu s plynem a tužším řízením reaguje hodně citlivě.

Osobně jsem zvědavý na A, CLA, GLA Speedshift. Zkoušel jsem jen krátce a udělalo to na mě hodně dobrý dojem, co se dynamiky a rychlosti řazení týká.
18. 6. 2014 19:31
Re: Převodovky...
já to napsal asi špatně, oni spíš jako veksláci vypadaj, většinou nějaká herna nebo večerka ;-)
Avatar - Deathstar
18. 6. 2014 19:15
Re: Převodovky...
Mám 7G tronic spojený s E 350 benzínem a jako do ideální automatické převodovky to má daleko, hlavně pod záteží..

Při volném stylu jízdy je to v pohodě, komfortnější než DSG určitě, zase o trošku méně než klasický automat(rozjezdy), ale chápu je to jiná koncepce...

Stačí tomu trošku šlápnout na krk a už zmatkuje. Při kickdownu je tam díra, nevím, prostě to na mě dojem nedělá.
Já sice nejsem žádný rychlojezdec, ale tak mi to trochu kazí dojem s auta..

Chápu že MB chtěli 7g tronicem spojit výhody automatu (komfort) a dvouspojky(rychlost),ale nevím působí to na mě divně,jak něco nedodělaného..

Já nedal za svoje auto nějakou sedmimístnou sumu, ale kdybych dal za nadupaného Mercedesa třeba 2mega, tohle by mě fakt míchalo..

O MCT verzích usuzuju podle testů, tam jsou pravidelně zmiňovány jako největší slabina AMG. Jel jsem s C63 ale ne extra rychle. Působila na mě podobně jako klasický 7G tronic.