Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz eActros s čistě elektrickým pohonem zamíří k prvním zákazníkům

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 1. 3. 2018
25
1
Zobrazit náhledy (25)
Mercedes-Benz eActros Mercedes-Benz eActros Mercedes-Benz eActros Mercedes-Benz eActros Mercedes-Benz eActros Mercedes-Benz eActros 41Mercedes-Benz eActros Mercedes-Benz eActros Mercedes-Benz eActros Mercedes-Benz eActros Mercedes-Benz eActros Mercedes-Benz eActros Mercedes-Benz eActros Mercedes-Benz eActros Mercedes-Benz eActros Mercedes-Benz eActros Mercedes-Benz eActros Mercedes-Benz eActros Mercedes-Benz eActros Mercedes-Benz eActros
Mercedes-Benz v letošní roce spustí testování těžkých nákladních vozidel s čistě elektrickým pohonem ve službách svých zákazníků. Za tímto účelem připravuje flotilu deseti vozidel eActros.

Koncern Daimler AG patří mezi společnosti, které věnují zvýšenou pozornost alternativním pohonným systémům užitkových vozidel. V případě čistě elektřinou poháněných lehkých nákladních automobilů má bohaté zkušenosti díky Fuso eCanter a jeho přímým předchůdcům.

Nyní spouští novou fázi vývoje těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem, jíž přímo navazuje na projekt Mercedes-Benz Urban eTruck, který byl odhalen nejprve v červnu roku 2016 ještě jako maskovaný prototyp a v září stejného roku pak měl premiéru ve své výstavní podobě.

Mercedes-Benz eActros svou technikou navazuje na tento koncept, ale představuje výrazný posun směrem k sériové produkci. V letošním roce totiž k vybraným zákazníkům značky Mercedes-Benz zamíří deset těchto vozidel ve dvounápravových a třínápravových provedeních s maximální celkovou hmotností 18 tun a 25 tun.

Mercedes-Benz prozatím prezentuje eActros pouze v provedení s třínápravovým podvozek a řízením první i poslední nápravy. Prostřední náprava je osazena dvojicí kapalinou chlazených vysokorychlostních asynchronních třífázových elektromotorů. Každý z nich disponuje výkonem 125 kW a točivým momentem 500 N.m, který se může díky převodování zvýšit až na 11.000 N.m.

Potřebnou energii elektromotorům poskytují lithium-iontové baterie s celkovou kapacitou 240 kWh, které jsou rozděleny do jedenácti modulů, z nichž jsou tři uložený bezpečně v rámu mezi přídí a první zadní nápravou, zatímco zbývajících osm je pod nimi a po stranách. Z bezpečnostních důvodů jsou akumulátory chráněny ocelovými pouzdry.

Dojezd na jedno nabití se má pohybovat okolo 200 km, což má být více než dostatečné pro každodenní provoz rozvážkového nákladního automobilu. K dobíjení je využíván standardizovaný konektor CCS a v zavislosti na nabíjecím výkonu od 20 do 80 kW jsou baterie na 100 % nabity během tří až jedenácti hodin.

Mercedes-Benz uvádí, že cílem celého projektu testování flotily deseti vozidel eActros ve skutečném provozu u vybraných klientů je v případě jeho úspěšného průběhu spuštění sériové výroby čistě elektřinou poháněných těžkých nákladních vozidel pro krátké trasy v roce 2021.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Tesla
| 1. 3. 2018
Hmm a co na to Tesla?? >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku