Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz: Facelift třídy S oficiálně – rozsáhlá modernizace a hybrid v sériové verzi

Diskuze (48)
Čtyři roky uplynuly od představení aktuální generace Mercedesu třídy S a právě taková doba je přibližně polovinou životního cyklu u pětimetrových sedanů.V případě limuzíny ze Stuttgartu to znamená nasazení hybridního pohonu a všech výdobytků nové třídy E.

Facelift přibližuje design exteriéru k nejnovějším modelům Mercedesu. Upravená maska chladiče je větší a je více zdůrazněn její šípovitý tvar, zakončený ostrou hranou uprostřed, která je typická pro všechny současné Mercedesy. Nový přední nárazník má přísně horizontální členění s chromovanými lištami v postranních nasávacích otvorech. Na těchto lištách jsou umístěna diodová světla pro denní svícení. Standardem jsou nově bi-xenonové čelní světlomety, u vyšších specifikací s pásem diod pro směrovky u spodní hrany.

Proměnou prošel také tvar vnějších zpětných zrcátek s integrovanými směrovkami, který se podobá třídám C a E. Další sblížení s novým sedanem třídy E je zřejmé u chromovaných lišt, které směřují šikmo vzhůru od předního nárazníku, přes spodní část bočních dveří až na zadní nárazník. Koncová světla mají nový design a využívají světelné diody. Celkem jich je v každé svítilně 52 a tvoří tvar dvojitého „C“. Úpravami prošel také zadní nárazník, který nově odkrývá výrazné koncovky výfuku.

S 400 BlueHybrid

Z technologického hlediska je nejzajímavější novinkou hybridní verze S 400 BlueHybrid. Jedná se o mild hybrid, který má pod kapotou vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru z modelu S 350. V hybridní verzi bude mít nejvyšší výkon 205 kW a doplní ho 15kW elektromotor. Celkový výkon hybridního ústrojí tak je 220 kW, maximum točivého momentu 385 Nm. O přenos síly na zadní kola se stará upravená automatická převodovka 7G-Tronic se sedmi převodovými stupni.

Elektromotor je kompaktní třífázový kotoučového typu, současně slouží jako startér a generátor pro rekuperaci energie při brzdění. Díky nejvyššímu točivému momentu 160 Nm přispívá k nižší spotřebě, stejně tak ale může sloužit jako přídavný zdroj momentu pro dynamickou jízdu. Benzinový motor je vybaven funkcí stop-start, takže úvodní fázi rozjezdu – na spotřebu nejnáročnější fázi provozu spalovacího motoru – obstarává elektromotor.

Elektrická energie je uložená ve speciálních bateriích vyvinutých přímo pro použití v hybridním autu. Jejich konstrukce je díky vyšší energetické hustotě tak kompaktní, že velikost interiéru ani zavazadlového prostoru není jejich instalací dotčena. Navíc jsou baterie napojené na 12V okruh elektroinstalace, takže mohou napájet například osvětlení nebo komfortní prvky s elektrickým ovládáním.

Samotný spalovací motor byl výrazně upraven. Variabilní ovládání ventilů funguje podle Atkinsonova principu, kdy expanze trvá déle než komprese. V praxi je toho dosaženo delším otevřením sacího ventilu při přechodu z fáze sání do komprese. Motor tak má lepší tepelnou účinnost a tedy i nižší spotřebu a lepší složení emisí. Dále je zde nová hlava a upravené písty a vačky. Výsledkem všech změn je vedle nižší spotřeby také nárůst výkonu o 5 kW.

S 400 BlueHybrid zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,2 s a maximální rychlost bude omezena na 250 km/h. Ve srovnání s výchozím S 350 je kombinovaná spotřeba o jen 7,9 l/100 km, tzn. je nižší o 21 %. Hybridní pohon přitom zvyšuje pohotovostní hmotnost jen o 75 kg.

Prodej S 400 BlueHybrid bude v západní Evropě zahájen v krátce po čínské premiéře, v Číně pak v srpnu a v USA na podzim. Cena pro německý trh je stanovena na 85 tisíc Euro (asi 2,250 milionu Kč).

Tento model bude prvním hybridem Mercedesu a další budou následovat. Hybridní ústrojí je modulární konstrukce a bude ho možné zkombinovat s různými motory v různých modelech, včetně „čistých“ dieselů BlueTec. Hodnota emisí CO2 186 g/km v kombinovaném cyklu je v současné chvíli v daném segmentu nejnižší.

BlueEfficiency po faceliftu u třídy S standardem

Vedle nového hybridu zahrnuje nabídka faceliftované třídy S bezkonkurenčních osm různých konvenčních motorizací – šest benzinových a dvě dieselové. Všechny podstoupily úpravy v duchu úsporného balíčku BlueEfficiency, což znamená mimo jiné optimalizaci aerodynamiky, instalaci vypínatelného palivového čerpadla a úpravu řídícího softwaru automatické převodovky.

Základní naftovou motorizací se stává S 350 CDI BlueEfficiency. Standardem u ní budou 17palcová kola z lehké slitiny, která obouvají pneumatiky se sníženým valivým odporem. Hydraulické čerpadlo posilovače řízení je navrženo tak, aby bylo v chodu, jen když řidič zatáčí. Pokud jede auto dlouho rovně (například na dálnici), posilovač není potřeba a odpojením čerpadla se tak dosáhne výrazné úspory paliva.

Automatická převodovka 7G-Tronic se při zastavení odpojuje. To znamená, že hydrodynamický měnič zasahuje při zastavení stejně jako spojka u manuální převodovky. Zmizí tak pro automaty typický jev, kdy se volnoběžné otáčky motoru přenáší na kola, při stání se otáčky z motoru nepřenáší do převodovky. Také tato úprava přispívá ke snížení spotřeby, navíc jsou potlačené vibrace a hluk motoru, když auto stojí.

Motor pochází původem z S 320 CDI a po faceliftu bude ekvivalentem stejně upraveného E 350 CDI BlueEfficiency. Z objemu 3 litry dává 176 kW při 3600 min-1 a maximum točivého momentu je 540 Nm při 1600-2400 min-1. Kombinovaná spotřeba S 320 CDI BlueEfficiency je 7,6 l/100 km, což znamená úsporu 0,7 l proti předchozímu modelu a emise CO2 na hranici 200 g/km. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 7,8 s, nejvyšší rychlost je 250 km/h. V Německu se bude S 350 CDI BlueEfficiency prodávat za 73 tisíc Eur (zhruba 1,950 milionu Kč).

Stejný motor bude pohánět také S 350 CDI 4Matic, turbodiesely dále zastupuje S 450 CDI s motorem 4,0 V8 (235 kW). Bohatou paletu benzinových motorizací po faceliftu tvoří S 350/S 350 4Matic (3,5 V6, 200 kW), S 450/S 450 4Matic (4,7 V8, 250 kW), S 500/S 500 4Matic (5,5 V8, 285 kW) a S 600 (5,5 V12 bi-turbo, 380 kW). Divizi AMG tradičně zastupuje atmosférický osmiválec S 63 AMG (6,2 V8, 386 kW) a přeplňovaný dvanáctiválec S 65 AMG (6,0 V12, 450 kW).

Nové bezpečnostní systémy

Nová třída E přišla s několika novými bezpečnostními systémy, které vlajková loď Mercedesu okamžitě přebírá. Nejdůležitějším z nich je Attention Assist, který upozorňuje řidiče na únavu a tím hrozící nebezpečí mikrospánku. Systém vyhodnocuje reakce a chování řidiče, dohromady neustále porovnává 70 údajů. Varování probíhá pomocí nápisu na přístrojovém štítu a zvukového signálu.

Dále faceliftovaná třída S dostane Adaptive Highbeam Assist, který neustále mění nastavení čelních světel tak, aby byla osvětlena co největší plocha před autem, ale nedošlo k oslnění ostatních řidičů, a Speed Limit Assist, který „čte“ značky s rychlostním omezením. Novinkou je i vylepšená Night View Assist s infračervenou kamerou, která umí rozpoznávat chodce, a systémy Distronic Plus (adaptivní tempomat), Brake Assist Plus a Pre-Safe Brake s výkonnějším radarem, který má větší dosah a pokrývá širší úhel.

Specialitou vrcholné verze S 600 bude Crosswind Stabilisation – propojení ESP a adaptivního podvozku Active Body Control. Tato funkce porovnává údaje o podélném a příčném zrychlení, ze kterých vyhodnocuje intenzitu bočního větru. Charakteristika podvozku je pak upravena tak, aby vliv bočního větru na řízení byl co nejmenší.

Diskuze (48)
Avatar - Brandon Walsh
11. 4. 2009 17:33
Re: Jsem spokojenej...
suhlasim mne esko tiez pripada ako kral limuzin do A8 som bol "zamilovany" dlhe roky no pripada mi uz dizajnovo zastaralo a je ich dost sice uz je dost aj eSiek clovek si nevyberie >:D
Avatar - skejpa
9. 4. 2009 23:09
Re: Jsem spokojenej...
ty navtechu, nemas nejakej komplex ? :-) zacinas mi tvou zaujatosti pripominat pana G jako guru. odluc se trosicku od tvych emoci a zkus se vyjadrit jen k tomu, kde muzes pridat nejakou kloudnou myslenku. je mi jasny, ze nejakou rozjetou diskuzi nevypustis ale treba toto je tak laciný až to boli...

jinak facelift novyho Ska je peknej. me se to libi a nepripada mi to korejsky. a narozdil od par zdejsich lidi se mi tohle auto zda jako opravdovy kral limuzin (rozumnej z hlediska pohodli apod. protoze jinak by tam bylo BMW). a ano, jeste pred vasi vysnenou A8...
9. 4. 2009 15:47
Re: Krasa
Je to fakt krasavec! :yes:
9. 4. 2009 15:45
Král v nových šatech
Musím se přiznat, že ač Mercedes-Benz S-Klasse beru odjakživa jako respektovaného krále aut, design nejnovější generace mě před čtyřmi lety tak trochu zklamal. Bral jsem to jako krok zpět. Nyní je vidět, že postupně zraje. Čím déle v ulicích jezdí, tím atraktivněji vypadá. A tento facelift jeho nadčasovou krásu ještě zvýrazňuje. :yes:
Avatar - freeman
9. 4. 2009 10:13
kooperace
Mercedesu dal BlueEfficiency BMW a Mercedes na oplátku dá BMW BlueHybrid. Pekná spolupráca. Tak to má byť. Zákazník je len spokojen.