Mercedes-Benz GLA vykreslen v nové generaci. Čekají ho rozsáhlé změny
Stříbrné šípy už ukázaly model GLA pod vrstvou kamufláže. My jsme na základě těchto fotek připravili vizi toho, jak asi bude vypadat sériové auto.
Kompaktní SUV GLA se prodává od roku 2014 a jeho druhé generace se dočkáme v první polovině příštího roku. Za těch pár let se produkt stal nedílnou součástí modelového portfolia, vždyť už oslavil milník v podobě milionu prodaných kusů. Na rozdíl od svého příchodu teď Mercedes musí počítat s početnější konkurencí, jež čítá Audi Q2 či BMW X2.
Není překvapením, že vybrané designové prvky se nechávají inspirovat poslední generací řady A. Mercedes vyslyšel kritiku a zapracoval na prostornosti v kabině. Máme se těšit na více vnitřního prostoru, větší zavazadelník i vyšší praktičnost. Lze ale předpokládat, že GLA bude i nadále plnit roli stylovky, pro náročnější rodiny je připraveno GLB, které může mít až tři řady sedadel.
Aby došlo k většímu odlišení, mění GLA rozměry směrem, který nebývá zvykem. Z dnešní délky 4424 mm totiž ubude 20 mm, zároveň ale dojde k natažení rozvoru o 30 mm na 2729 milimetrů. Výška karoserie by se měla zvětšit o sto milimetrů. Lze tedy předpokládat, že novinka už nebude působit jen jako zvýšený hatchback, ale mnohem více se připodobní SUV a crossoverům.
Změny vstříc moderním mercedesům očekáváme také na pracovišti řidiče. Počítat můžeme s dvojicí obrazovek a multimediálním systémem MBUX, jenž disponuje chytrou hlasovou asistentkou (umí česky) či navigačním systémem s rozšířenou realitou.
Nové GLA bude již osmým modelem postaveným na vylepšené platformě MFA. V nabídce pohonných jednotek se počítá s benzinovou třináctistovkou vyvinutou společně s Renaultem, dvoulitrovým zážehovým i vznětovým čtyřválcem a opomenout nesmíme ani naftovou patnáctistovkou. Motory se budou kombinovat se šestistupňovým manuálem, případně sedmistupňovou dvouspojkou Getrag či osmistupňovou dvouspojkou z vlastní produkce. V nabídce pochopitelně nesmí chybět ani pohon všech kol.
Součástí nabídky se stane také plug-in hybrid GLA 250e EQ kombinující zážehovou jedna-trojku s elektromotorem zakomponovaným do převodovky. Systémový výkon bude činit 160 kW, přičemž lithium-iontové baterie s kapacitou 15,6 kWh umožní vozu ujet přes 60 kilometrů jen na elektřinu.
A aby toho nebylo málo, stane se novinka základem pro elektrické SUV. Toho se dočkáme v roce 2021 pod označením EQA. Podrobností zatím nevíme moc, za zmínku ale stojí dojezd přes 480 kilometrů.