Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz ML 63 AMG – Der Grizzlybär

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 30. 11. 2012
55
26
Zobrazit náhledy (55)
Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML
Na světě je spousta aut, která nemají smysl. Mercedes ML 63 AMG mezi ně rozhodně nepatří.

Osadit 2,3 tuny těžké SUV přeplňovaným osmiválcem a udělat z něj „sportovní“ raketu není dobrý nápad. Rozhodně ne, pokud nejste BMW nebo Porsche. Mercedes na to ale jde jinak.

Zapomeňte na agresivní přední masku, na velká písmena AMG nebo na fejkovou čtveřici výfuků. To je jen efekt, jakési pozlátko, které má zmást kolemjdoucí. Zavádějící jsou i technické údaje. Mamutích 525 koní a 700 Nm nebo zrychlení na stovku za 4,8 sekundy neodrážejí ani náhodou pravý charakter auta. Ten je totiž, na rozdíl od vysportovaných tlouštíků z Mnichova či Stuttgartu, mnohem civilizovanější.

Takže takový příjemný méďa? No to zase úplně ne. Pěti a půl litrový foukaný osmiválec umí auto vrhnout proti konci ulice s naprostou samozřejmostí, zbytek auta je k tomuto „vrhání“ nakloněn o dost méně. Uvelebeni ve výborném kokpitu, kde výraz „únava po cestě“ nemá (na rozdíl od pěti cestujících) své místo, na nějaké vymetání zatáček stejně nejspíš zapomenete.

Divočejší naturel auta mi asi nejvíc připomínal volant, který je na úchopové části čalouněný Alcantarou. Výborně se drží, byť zploštění v dolní části je vzhledem ke křeslovitému posazu naprosto zbytečné. Jinak je vnitřek vlastně velmi podobný běžným, příplatkovou výbavou bohatě protkaným verzím. Až na pár drobností s logem AMG. Pokud ale budete jezdit s tímhle autem (a vlastně i s jakýmkoliv jiným od AMG), často vás bude zajímat jediný ovládací prvek: ovladač na stahování okének.

Velký brumla

Auta mohou produkovat různé zvuky. Mohou podivně bzučet, naftově klokotat, ševelit, zpívat jako supersport anebo bručet jako medvěd grizzly. Asi není velkým překvapením, že ML 63 AMG dělá to poslední.

suv mercedesbenz testy suv mercedesbenz testy

Už start studeného motoru je pro ušní bubínky fandy do aut neuvěřitelné porno. Výfuky vyštěknou a elektronika drží hromové bublání o několik stovek otáček výš než obvykle. Syrový, mechanický zvuk musí být slyšet na stovky metrů daleko. No dobře… tak na desítky. Pokud v tu chvíli stojíte za autem, máte problém myslet na cokoliv jiného než je osmiválec od Mercedesu. Tohle není žádný smyslný taneček ve spodním prádle, který vás má naladit. Tady se jde na věc hned na začátku. Natvrdo. Medvědí silou.

Páčkou pod volantem řadím „D“ a s jemným zaburácením se rozjíždím. Auto se chová velmi klidně, převodovka neškube a podvozek žehlí všechno, co pomalá jízda přináší. Vlastně je to velké překvapení: ML 63 AMG na dvacetipalcových kolech se z vás nesnaží vytřást duši, jen se tak na svém vzduchovém podvozku nese přes české tankodromy a nerozhodí jej ani propadlý kanál. Po nedávné zkušenosti s X6 M jsem byl připraven na nejhorší, ale všechno co se k mým uším a zádům doneslo, bylo malé žuchnutí, téměř neznatelné naklonění na pravé přední kolo. Být to nějaká běžná verze, asi by to nebylo nic neobvyklého, jenže tohle je auto ze stáje AMG. Zajímavé.

Běžné, ale i svižnější ježdění zvládá ML 63 AMG s naprostým přehledem. Řízení je spíše lehčí a tak není manévrování na parkovišti žádný problém ani pro křehčí slečny, mimochodem průměr otáčení 11,8 metru je i navzdory velikosti auta a dvacetipalcová kola docela přijatelný. Sedmistupňový automat sice není žádný rychlík, ale i když vám zrovna nepodřadí, pořád to není žádná tragédie. Moment 700 Nm je dostupný už od 1.750 otáček, což v praxi znamená jeho téměř konstantní přítomnost. Ke všem čtyřem kolům totiž proudí od tohoto okamžiku až do pěti tisíc (!!!) otáček.

suv mercedesbenz testy suv mercedesbenz testy

Nečekaně komfortní pojetí (možná je na místě říct jen „tradiční Mercedes“) má ale i svou stinnou stránku.

Sport jen z donucení

Jednou musí neodvratně nastat okamžik, kdy se rozhodnete naplno využívat produkt Saschy Peukerta, ukrytý pod kapotou. Nechme stranou otázku, kolik ruční práce Sascha motoru opravdu věnoval (a kolik procent z toho je přilepení plaketky se svým jménem), doby opravdové ruční práce jsou nenávratně pryč. Takže alespoň nějaká pozornost někoho jiného než chladných robotů prostě potěší.

Začněme tím dobrým. Zátahem a s ním souvisejícím soundtrackem. Ten jsem se vám sice již snažil přiblížit, jenže zatím jsme tak sotva vyjeli z parkoviště. Od tří tisíc nahoru má motor až chorobnou potřebu svléknout z ráfků všechnu gumu, kterou na ně mechanici v servisu pracně navlékli. Tahat se v práci s „drobky“ 265/45 R20 musí být mimochodem docela za trest. Síla sice příliš negraduje, auto prostě POŘÁD zrychluje, až už prostě musíte přeřadit.

Přeřadit. Jedno slovo, jehož význam je vám zcela jasný, ale v tomhle autě dostává zcela zásadní náboj. Při změně rychlostí totiž pěkně prohřátý výfuk vydá ve vysokých otáčkách zvuk, který se jen těžko srovnává s čímkoliv tradičním. Pokud se přidržím malého (dobrá, tak velkého) klišé o „medvědování“, tak přesně takhle asi prdí grizzly se zažívacími problémy. Ideálně rozjet auto na trojku, vytočit a…je to tam.

Pokud se ale rozhodnete řadit v manuálním režimu, možná ten správný okamžik tak úplně netrefíte. Reakce převodovky a povely pádel se někdy zdají být zcela nesouvisející věcí, hlavně v okamžiku, kdy od sedmistupňové skříně potřebujete okamžitou reakci. Extrémem je situace, kdy se v manuálním režimu rozhodnete přeřadit těsně před červeným polem. U většiny automatů žádný problém, jenže zde se zaseknete o omezovač ve zhruba 6.300 otáčkách a zrychlování pro chvíli skončí. Ten okamžik trvá snad věčnost, pak se elektronky uráčí a auto s prásknutím přeřadí. Řízení je poměrně přesné, ale není z něho cítit skoro žádný testosteron. Podobně silní konkurenti umí nabídnout preciznější a jistější vedení, nutno ale dodat, že se vám do dlaní zase přenáší mnohem více diskomfortu. Kanály a tak, však víte.

suv mercedesbenz testy suv mercedesbenz testy

Zatím to nevypadá tak zle. Automat prostě necháte žít vlastním životem v módu „S“ a řízení je holt lehce mdlé. Jenže je tu i otázka podvozku. Auto se sice díky aktivním stabilizátorům skoro nenaklání a je příkladně komfortní (vztaženo k autům tohoto kalibru), s rychlostí ale přichází něco, co Cayenne ani emkoví bavoráci neznají. Nejistota.

Při německých dálničních rychlostech se auto začne lehce ošívat, což pokračuje i na okresce, kdy po něm chcete rychlé překlápění z jedné strany na druhou. Jednou to zvládne, podruhé taky, ale pak už zadkem jasně cítíte, že hmota pod vámi si o těch vašich blbinkách myslí svoje. Když ale byla v dohledu jen jedna zatáčka, projelo jí ML s naprostým přehledem. Pirellky se zahryzly do asfaltu a přední kola statečně zvládala hmotu, která se přes ně snažila převalit. Pokud mě při tom nevyděsil falešný poplach (adaptivní tempomat si občas myslel, že hodlám narazit do stromů kolem silnice), neměl jsem jediný důvod ke stížnosti. Velmi podobné je to i s brzdami. Jejich účinek je rozhodně odpovídající, jenže když musíte perforované kotouče sevřít větší silou a jste přitom na nerovném povrchu či dokonce v zatáčce, opět se karoserie zlověstně zavlní.

Nehrozí žádné výlety do škarpy, na to je ESP až příliš úzkostlivé. Dokonce i po jeho vypnutí vám totiž nedovolí skoro nic (!) a to ani v nízkých rychlostech. Sebere vám výkon a s nějakým dováděním je prostě konec. Šlus. Přitom občas ho ani nemusíte vypnout a dovolí vám skoro to samé a to i ve vyšších rychlostech. Hledat, kde jsou limity auta, vás tudíž prostě nebude bavit. Asi jako nějaká nedohratelná hra: dostanu se dneska do levelu 22 nebo 31? A z kolika?

Skvělé auto!

Ačkoliv jako sportovní SUV je ML 63 AMG zbytečně kompromisní náčiní, normální uživatel (nebudeme jej popisovat podrobněji, da?) musí být nadšen. Nechce řezat zatáčky, líbí se mu velký a silný motor (to nám samozřejmě taky!) a rozhodujícím argumentem pro něj bude komfort, který je prostě mnohem lepší než u podobně napumpované konkurence. S vysokým tempem ML nemá zásadní problém, průměrně osmnáctilitrová spotřeba nevadí a hvězda na kapotě to jistí.

suv mercedesbenz testy suv mercedesbenz testy

Témata
Mercedes-Benz ML 63 AMG
Cena základní sestavy 0 Kč
Cena testované sestavy 2 779 200 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 5461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 386 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 700 / 1750 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 690 / 2010
Objem nádrže (l): 93
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2345 / 705
Rozměr pneu: 265/45 R20
Mercedes-Benz ML 63 AMG
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4804
b) šířka (mm): 1926
c) výška (mm): 1796
d) rozvor (mm): 2915
e) rozchod vpředu (mm): 1648
f) rozchod vzadu (mm): 1663
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1000
k) šířka vpředu (mm): 1555
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 485
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 600
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - MarTin1
Znovu
| 2. 12. 2012
Jistě bez debat.... salon extra hrůzy... pánové za prodej já dám ruku do ohně, to funguje jak má, ale servis (jiná organizační složka uvnitř skupiny MB ČR) je prostě EPIC FAIL!!! Jediná možnost je tam mít člověka, což snad i mám, jenže ten v té dílně není :-((. Je to prostě tak v háji, že například vzduchovej filtr se mění až po 50 tkm, na x věcí neznají odpověď a jejich taktika je taková, že vás zahltěj "odbornostma" a pokud o tom něco víte tak je smáznete a oni toho ve finále nechají, ale pokud jste zákazník typu: mám MB o autech vím kulový, dal jsem jim prachy a nechám se opíjet tak to je jejich pole působnosti... V zásadě se Vám x krát stane, že o tom víte víc než samotnej technik.... samozřejmě až na výjímky a ty tam každopádně jsou (ti vám také pak mezi 4 očima, řeknou že máte pravdu ale že oni "prostě musej").

Teď sem byl na servisu a ptal se asi na 4 věci... technik věděl odpověd na 1!! Ptal jsem se zda jde na Command dodělat čeština když nové GLK má stejnej hardware a čestina tam je a nabíhá teď do všeho. Ten mi řekl, že to nejde že se tam ta čeština nevejde :D Jasně ono to má 40GB (opakuju stejnej hardware) a nevejde se to tam. Další věc byla, že sem se ptal na vodící čáry na zpětný kameře při couvání (nové GLK, SL...), říkám mu že je ten command znovu stejnej znovu nevěděl, předposlední věc sem chtěl vědět kdy bude ten IPHONE integration kit (o tomhle ví každej na forech benzworldu, mbworldu a benzboostu) aby šlo přes iphone používat palubní internet a vytvářet hotspot = připojit se třeba s noťasem atd (NOKIA, BLACKBERRY .. fungujou ale apple ne protože má nějake jiné kódování) samozřejmě taky nic. Tak jsem to pak vzdal a fakt "udělej si sám".

Ale je to fakt problém ČR, když byly v rodině "konzumní značky" tak to bylo tak jak má být, ale když máte auto z "prémie" tak to tady prostě nefunguje a slýchám to častěji i od klientů. Já se fakt nedivím, že pak lidi ty auta kupujou u "překupníků" typu Advantage cars atd...
Znovu
| 2. 12. 2012
Říkal jsem si, že by mohla být možnost volby, ale na německých stránkách o tom nic nepíší. Nebo jsem slepý, také možnost, koukal jsem na to jen ze zvědavosti. Jediným skutečným poznávacím znamením je tedy kryt motoru.

Salón hrůzy, co popisuješ.
Avatar - Johny.Rico
Znovu
| 2. 12. 2012
:yes: :yes: :yes:
Avatar - MarTin1
Znovu
| 2. 12. 2012
Takže dovolte mi abych Vám něco k tomuhle řekl: Měly neměly jasně v tom ceníku je napsáno ČERVEŇĚ či stříbrně lakované (TZN buď zůstane barva co je nebo červená, protože k nějaký barevný kombinaci laku to vypadá jak českej tuzing).... "Sada AMG Performance zvýšený výkon o 24 kW a 60 Nm, možnost zvolit červeně nebo stříbrně lakované brzdové třmeny (k.U70/B06) AMG karbonový kryt motoru, AMG Performance černý volant s potahem úchopů mikrovláknem DINAMICA /k.281/Y95/289)

Na chodově resp. v továrně pokud chcete něco extra tak si ani neuprdnou.... už vidím jak si objednáte ML 63 a řeknete: Hele nechci PP ale chci ten volant (ano ten jde z ceníku) a moc musím mít ten karbonovej kryt motoru... na to se Vám vy....ou. Vlastní zkušenost = chtěl jsem sundat písmenka na kufru a dát tam jen AMG (když už mám ten paket a laufy...) neexistuje, kupte si to a pak při předprodejním servisu to tam dáme. To samý jsem chtěl AMG podsvětlený prahy co se v ceníku zaškrnout nedaj tak jsem si je koupil a že je tam chci dát, "helejte na to tu nemám teď pracovní postup, elektrikář co to dělá je na dovolený a dle mých informací se musí vyndavat celé sedadlo a je to na 6 práce....bla bla bla" kecy v kleci!!!! Podle návodu z americkýho fóra jsem to namontoval a napojil do palubního napětí osvětlení dveří za cca 35 minut!!!!!! Takže aby tam bylo auto pro novináře (speciálně pro ně se dělaj nejvíc naspecifikovaný) a mělo to karbonovej kryt a volant jentak z PP a samotnej PP to nemělo?? Asi nesmysl žejo?? To samé stojí tam CLS.... maj tam napsáno že má 525 koní a 700Nm prodejní cena já nevím 3.6mega.... ale to že to má PP se dozvíš akorát až když to prohlídneš, ale napsaný tam není.... a můžu pokračovat.

Znovu Vám říkám, řeči o "pověřených osobách z chodova tady ani nechci slyšet" protože každej z těch idiotů co tam je by zasloužil pár facek... odbornost až na výjímky skoro 0 co se týče servisu atd.... Prodej je v cajku, ale servis je tragédie!! Takový pohádky co tam slyšíte, jako že auto hulí jak fabrika i s DPF, že Béčku v 180cdi když prochcává nafta do oleje (kvůli DPF a jízdě po městě) že je to normální...atd atd mohl bych tu psát do rána o chodově!!!

Já když sem měl půjčený SL 500 tak tam byla nabídka na to auto akorát že místo 500 to byla napsaná 350. To samé SLS AMG, jsem měl specifikaci s úplně jinou barvou a interiérem než byl v nabídce... chci říct, že podle nějakejch řečí nějakýho "experta tam" bych se vůbec neřídil. Jste novináři a máte si to zjistit VY a ne se ptát těch expertů.... mluvím bohužel z vlastí cca 6 letý zkušenosti s MB Chodov...vesměs naprosto tragický.... jedinej důvod proč tam jezdím je ten, že to mám za barákem a dělá tam na prodeji člověk, kvůli kterýmu mi to furt za to stojí... jinak bych už dávno jezdil servisovat do Německa či Rakouska ( Salzburg Auto Pappas je exemplární příklad jak by se o majitele auta za X mega mělo pečovat....
Avatar - Machýrek
Ctrl+C
| 2. 12. 2012
..tak tak, na Autofun jsem test jen tak zevrubne prelit ocima, tady jsem ho precetl komplet.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku