Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz představí do roku 2020 třináct zbrusu nových modelů

Aleš Dragoun
Diskuze (16)
Koncern Daimler sice odpískal luxusní Maybach, pod nejtradičnější značkou ale chrlí nové a nové modely. A bude jich více.

Šéf Daimleru Dieter Zetsche odhalil na nedávné výroční tiskové konferenci ve Stuttgartu plány značky Mercedes-Benz. Po modernizované třídě E a sedanu CLA přijdou další modely, v horizontu sedmi let jich bude celkem třináct. Zdá se vám to málo? Nepůjde však o nástupce stávajících generací, ty do tohoto počtu zahrnuty nejsou.

Sedan CLA nezůstane na základech třetí generace A-Klasse osamocen, doplní jej kompaktní crossover GLA. Koncept se představí na autosalonu v Šanghaji ve dnech 21.-29. dubna. Produkční verze se odhalí veřejnosti na zářijové IAA ve Frankfurtu. Zatím není jasné tom, zda bude mít na výběr pohon předních i všech kol. Techniku zřejmě daruje třída A.

Zetsche také informoval o větším SUV. „V americké továrně v Tuscaloose v současnosti připravujeme výrobu nového SUV, dynamického vozidla pro všechny druhy povrchu. Již brzy o něm uslyšíte více,“ navnadil všechny přítomné. Mercedes-Benz má poměrně širokou paletu vozů do lehkého a těžkého terénu už teď, vždyť kromě menšího GLK vyrábí i velká SUV ML, GL a nesmrtelný Geländewagen.

Trojcípá hvězda nehodlá ze svého tempa slevit ani v nahrazování stávajících řad novými.

Nejvýznamnější modelovou obměnou bude letos nástupce luxusní třídy S. „Náš nejdůležitější nový model bude mít světovou premiéru v polovině tohoto roku. S-Klasse není jen tak nějaké auto, je ztělesněním luxusního sedanu. Jako symbol německé techniky a dovednosti je uznávána po celém světě. Představuje metaforu pro to nejlepší ve své třídě. S novým modelem tuto pověst neztratíme. Bude bezprecedentní volbou na horním konci našeho portfolia z hlediska spotřeby paliva, bezpečnosti, komfortu i designu. V průběhu několika let se objeví celkem v pěti verzích.“

S-Klasse dostane hliníkovou karoserii, počítá se s pohonem zadních i všech kol. Čtyřprvkové závěsy vpředu a víceprvkové vzadu doplní Magic Ride Control, která pomocí kamer skenuje povrch kolem vozu a dle toho nastaví podvozek. Pod kapotami uvidíme zážehové motory V6, V8 a V12, ale také vznětové čtyř- a šestiválce. Pro AMG zůstanou vyhrazeny výhradně velké benzinové jednotky dopované turbodmychadly. Počítá se s devítistupňovou samočinnou převodovkou, v interiéru nebudou chybět třeba velký dotykový displej a nastavitelná digitální přístrojová deska.

Nový Mercedes-Benz S série W222 bude k mání jako standardní limuzína, také s prodlouženým rozvorem a coby dlouhý Pullman jako nástupce obchodně neúspěšných Maybachů. Paletu doplní i kupé a kabriolet, třída CL tedy odejde do historie. Zatím není jasné, zda otevřená verze bude mít jen jeden pár bočních dveří, nebo dva. Již loni v září se spekulovalo o tom, že přijde na řadu i čtyřdveřový model podobný konceptu Ocean Drive z roku 2007.

Aleš Dragoun
Diskuze (16)
Avatar - vabis
16. 2. 2013 17:35
Re: do r 2012 ???
w203 hnila a technicky nic nového oproti starší w202 nepřinesla. Ale tímto ti nechci tvé auta hanit, dojmy jsou subjektivní, mnoho lidí si třeba Logan taky pochvaluje >:D
16. 2. 2013 01:38
Re: do r 2012 ???
Osobně mám zkušenosti se minolou generací C a nynější generací GLK a nikdy žádný problém nebyl.
Avatar - šmoula nešika
15. 2. 2013 23:29
Re: Mercedes-Benz představí do roku 2012 třináct zbrusu nový
>:D >:D >:D
Avatar - vabis
15. 2. 2013 19:55
Re: do r 2012 ???
Hmm Moravia Sever >:D Spolu s Hoškem nejhorší servis :'-( ale tak ať ti nadšení vydrží, hlavně tomu nesmíš rozumět, nedejbože se chtít jít dívat a pak mít na jednotlivé mechaniky konkrétní technické otázky 8-s Chlapi kdo tu je z dílny nejlepší motorář. Ten a ten. Ok, tak se ptám na vedení podtlaků. Chlápek si dá ruce do kapes a řekne, vy máte benzín, já znám jen diesely. Kupujeme zásobníky pro pružení dle VIN. Popíšeme kde to v autě je, jak to vypadá, k čemu to je, jak se to jmenuje. Chápek hledá v počítači půl hodiny. Vzdám to, vlezu přes přepážku a chci mu pomoct. Šups rozkliknuté Ěčko pod kapotou, místo Esko u zadní nápravy. Ten co mi má poradit? Jindy, VIN: wédébé220 , chlápek odvětí, to bude masařka že? Zakoupený díl nepasuje, ukáže se že byl špatně najdený, vrátit? Nelze! Mám pokračovat a přidat větší věci? >:D >:D >:D Že si tam Chrenek vzal Maybach ještě nic neznamená. Jedinný rozumný je tam z reklamací pan Krajíček, jak tam není, nemá smysl jít dovnitř ani na wc. Třeba se naučit bohužel sám, větší věci pomůže Mistelbach.
Avatar - jozephko
15. 2. 2013 19:37
Zabudol Mercedes robiť luxusné autá?
Posledný relatívne pekný luxusný Mercedes bol Mamut. Po ňom to už išlo z kopca - nemastný, neslaný dizajn, čudné tvary svetiel i celej karosérie. Keď pozriem na luxusnú triedu Mercedesov, tak sa nič vo vnútri u mňa nedej - žiadne emócie či záujem. To si už radšej pozriem Kie alebo Škodovky.
To Eskové Meďáky z 80.rokov bola nádhera. Kam sa vtedy hrabalo BMW. Preto som veľmi zvedavý, či sa Mercedes vráti k osvedčenému alebo to stále bude skúšať s avangardou.
Viem, že Mercedesu kedysi hrozne vadilo, že jeho zákazníci boli o 5 až 10 rokov starší ako zákazníci od BMW. No a čo?! Čím starší zákazník, tým má vyše peňazí. Mercedes u luxusnej triedy vsadil na "moderné" tvary pre mladých a dočkal sa tristných predajov - stačí si pozrieť štatistiky.