Mercedes-Benz představí do roku 2020 třináct zbrusu nových modelů
Šéf Daimleru Dieter Zetsche odhalil na nedávné výroční tiskové konferenci ve Stuttgartu plány značky Mercedes-Benz. Po modernizované třídě E a sedanu CLA přijdou další modely, v horizontu sedmi let jich bude celkem třináct. Zdá se vám to málo? Nepůjde však o nástupce stávajících generací, ty do tohoto počtu zahrnuty nejsou.
Sedan CLA nezůstane na základech třetí generace A-Klasse osamocen, doplní jej kompaktní crossover GLA. Koncept se představí na autosalonu v Šanghaji ve dnech 21.-29. dubna. Produkční verze se odhalí veřejnosti na zářijové IAA ve Frankfurtu. Zatím není jasné tom, zda bude mít na výběr pohon předních i všech kol. Techniku zřejmě daruje třída A.
Zetsche také informoval o větším SUV. „V americké továrně v Tuscaloose v současnosti připravujeme výrobu nového SUV, dynamického vozidla pro všechny druhy povrchu. Již brzy o něm uslyšíte více,“ navnadil všechny přítomné. Mercedes-Benz má poměrně širokou paletu vozů do lehkého a těžkého terénu už teď, vždyť kromě menšího GLK vyrábí i velká SUV ML, GL a nesmrtelný Geländewagen.
Trojcípá hvězda nehodlá ze svého tempa slevit ani v nahrazování stávajících řad novými.
Nejvýznamnější modelovou obměnou bude letos nástupce luxusní třídy S. „Náš nejdůležitější nový model bude mít světovou premiéru v polovině tohoto roku. S-Klasse není jen tak nějaké auto, je ztělesněním luxusního sedanu. Jako symbol německé techniky a dovednosti je uznávána po celém světě. Představuje metaforu pro to nejlepší ve své třídě. S novým modelem tuto pověst neztratíme. Bude bezprecedentní volbou na horním konci našeho portfolia z hlediska spotřeby paliva, bezpečnosti, komfortu i designu. V průběhu několika let se objeví celkem v pěti verzích.“
S-Klasse dostane hliníkovou karoserii, počítá se s pohonem zadních i všech kol. Čtyřprvkové závěsy vpředu a víceprvkové vzadu doplní Magic Ride Control, která pomocí kamer skenuje povrch kolem vozu a dle toho nastaví podvozek. Pod kapotami uvidíme zážehové motory V6, V8 a V12, ale také vznětové čtyř- a šestiválce. Pro AMG zůstanou vyhrazeny výhradně velké benzinové jednotky dopované turbodmychadly. Počítá se s devítistupňovou samočinnou převodovkou, v interiéru nebudou chybět třeba velký dotykový displej a nastavitelná digitální přístrojová deska.
Nový Mercedes-Benz S série W222 bude k mání jako standardní limuzína, také s prodlouženým rozvorem a coby dlouhý Pullman jako nástupce obchodně neúspěšných Maybachů. Paletu doplní i kupé a kabriolet, třída CL tedy odejde do historie. Zatím není jasné, zda otevřená verze bude mít jen jeden pár bočních dveří, nebo dva. Již loni v září se spekulovalo o tom, že přijde na řadu i čtyřdveřový model podobný konceptu Ocean Drive z roku 2007.