Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell: První jízdní dojmy

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 5. 1. 2011
31
15
Zobrazit náhledy (31)
Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS Mercedes-Benz SLS
Stříbrný lak vystřídala elektrizující žluť, jeden velkoobjemový osmiválec nahradily rovnou čtyři elektromotory. Jak to jezdí?

Všech 392 kW (533 koní) a 880 Nm kroutícího momentu jsme měli k dispozici na městském okruhu ve Valencii, tedy přesněji řečeno na několikakilometrovém úseku mezi zatáčkami 17 a 24. Po jedné jízdě tam a zpět sice těžko můžeme obsáhleji vůz hodnotit, dojem však žluté SLS AMG zanechalo perfektní.

Nejdříve jemný rozjezd s elektronikou nastavenou pro městský provoz (výkon je zde přiškrcen) a to už se blížíme k prvním kuželům na dráze. Prosvištět ji celou s pedálem plynu na podlaze by sice bylo efektní leč ne dostatečně efektivní – chceme se totiž dozvědět, jak si podvozek poradí s těmi téměř pěti metráky hmotnosti navíc.

První zatočení volantem dokonale naše obavy rozprášilo – hmotnost je sice vyšší, těžiště se naopak posunulo o něco níže a na přilnavém asfaltu se elektrickému SLS AMG do nedotáčivosti vůbec nechce. I když s každou bránou přidáváme stále víc a víc, žluté auto na silničních pneumatikách Continental má očividně limity posunuty hodně za hranice toho, co si s jediným exemplářem na světě kousek od betonových zátarasů prvních pár set metrů dovolíme. Kdyby se však schylovalo k něčemu nepěknému, má instruktor sedící vedle připraveno „všemocné“ červené tlačítko...

To ale naštěstí nebylo nutné použít. Po chvíli přepínáme volič do polohy „Sport“, což se projeví agresivnější reakcí na sešlápnutí plynu (dodávat, že odezva je okamžitá asi není nutné) a i na intenzitě, se kterou nás elektromobil tlačí do skořepiny. Projíždíme další část slalomu a tentokráte už opravdu začínáme tlačit na pilu. V osmiválcovém SLS AMG by nám k tomu hrála božská atmosférická hudba, zde rychlost spíše tušíme díky rychle se míhajícímu barevnému betonu kolem.

Počínající náznaky nedotáčivosti lze velmi účinně vyřešit sešlápnutím pedálu; všechna čtyři kola se okamžitě zakousnou do asfaltu, vyspělá elektronika vyhodnotí situaci a zapojí do hry také „obrácené ESP“. To klasické sportovní jízdu většinou kazí, zde ale místo přibrzďování vnitřního kola naopak urychluje kolo na opačné straně. A funguje to skvěle.

Všechny kužely přežily, je tedy čas otočit se v široké únikové zóně a zamířit zpět, tentokráte v „zabijáckém“ módu „Sport+“. V něm trvá zrychlení z 0 na 100 km/h SLS AMG E-Cell jen rovné 4 sekundy a na 200 km/h dokáže vůz zrychlit za 11,0 s. SLS s osmiválcem přitom dosahuje jen o málo lepších časů – 3,8, respektive 10,8 s.

Opět zkoušíme jeden úsek s kužely a auto je zase o něco lepší, tentokráte se svým rozvernějším charakterem jízdy snaží velmi dobře maskovat vysokou hmotnost. Abych řekl pravdu, kdybych měl hmotnost vozu po jízdě s ním odhadovat, nevěděl bych o co se opřít – akcelerace byla skvělá, adheze v zatáčkách také a brzdy zastavily vůz na několika málo metrech.

Ano, to přesně byla jedna z posledních věcí, které jsme s SLS AMG E-Cell dělali. Zastavili jsme na rovince a sešlápli pedál až do podlahy. Po krátkém gumování všech kol se vůz dal téměř neslyšně do pohybu a zrychloval bez náznaku vadnutí stále dál a dál.

Nevím jak rychle jsme jeli ve chvíli minutí bodu oznamujícího začátek brzdění, odhadem zhruba 160 km/h, po zaklesnutí destiček do kotoučů nás velké zpomalení pověsilo do pásů a brzdná dráha vskutku nebyla nikterak dlouhá. Omluvte absenci tvrdých čísel a naměřených dat, všechno bylo tak rychlé a tiché zároveň, že z toho šla hlava kolem všem novinářům bez výjimky.

Ptáte se na dojezd? 400V baterie, které jsou rozmístěny prakticky po celém autě, mají kapacitu 48 kWh, což prý stačí na nějakých 150 km jízdy. Pokud vozu ale dáváte za uši tak jako jsme to dělali my, dojezd rapidně klesá až na několik desítek kilometrů.

A jak bychom zážitek zhodnotili? Inu, svezení je to opravdu perfektní, leč chybějící vůně benzinu a zvuková kulisa osmiválce nakonec rozhodla – vnitřní spalování je zkrátka vnitřní spalování...

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Není možné
| 5. 1. 2011
Nezbyva nez dodat ono zname: "A co deti? Budou si mit kde hrat?" >:-[]
Není možné
| 5. 1. 2011
Elektromobily podle mě zase tak slavnou budoucnost nemají. Bude trvat desítky let než někdo vynalezne baterie, které se budou nabíjet pár minut a auto dojede přes 1000 km. Protože jinak si takové auto normální člověk nekoupí. Neznám nikoho kdo by vždy jezdil pouze do 100 km, a už vůbec ne v dnešní době čekal hodiny na nabití vozu! Co když bude muset nutně někam jet!? Co takhle elektromobilní sanitka? Bude člověk co potřebuje pomoc čekat hodinu, než se sanita dobije? Bude dostatek elektřiny pro ty tisíce aut, a vůbec co cena elektřiny to ? To by musela být za chvíli celá země zastavěná solárními panely. A třeba kolik lidí jezdí na dovolenou autem. Bylo by to možné jet přes 1000 km elektromobilem??
Utópia
| 5. 1. 2011
To jsou zase moudra, strasne.
1) Rocni kWh spotreba tvoji chladnicky staci na dovolenou do Chorvatska elektromobilem. Nevim, za jak dlouho se bude jezdit tak daleko elektricky, ale mluvim o ekvivalentu spotreby energie. To, cos napsal, ze da parafrazovat napriklad takhle: chladnicky jsou nesmysl, kdyby ji mel doma kazdy, zhrouti se nam elektricka sit.
2) Mimo spicky je vetsina kapacity soucasnych zdroju nevyuzita a mohou nabijet spousty elektrickych aut. Tato volna kapacita je v evropskych zemich schopna pokryt velkou cast osobni dopravy. Auta mohou absorbovat spicky z vetrnych a solarnich zdroju a vracet zase cast v pripade potreby zpet, vse rizeno pripojenim nabijecek a aut do Internetu. Doporucuji precist nasledujici odkaz o V2G (vehicle to grid) : [odkaz]
3) Pravdepodobnost, ze bude lidstvo schopno vyrobit dost elektriny nasledujicich nekolik set a tisic let je rozhodne vyssi, nez to, ze tezba ropy pokryje jeho potreby.
4) Ropa se nepouziva jen v doprave, ale treba na vyrobu umelych hnojiv. Pokud ji bude malo, je lepsi ji pouzit na takove veci nez na ohrivani vzduchu kolem dalnic. (Jinak totiz nebude co zrat)
Utópia
| 5. 1. 2011
Jedinou výhodou čisto elektrického pohodu sú stále minimálne, respektíve nulové emisie. Nič viac, nič menej. Je skutočné naivné si myslieť (GTI), že tento pohon niekedy v budúcnosti ovládne každodenný motorizmus. Mercedes tu predvádza prvoligovú technológiu, ktorá možno na jednej strane pôsobí efektne, rozhodne ale nie efektívne a už vôbec nie prakticky. Cena za vyrobenú kwH bude totiž v budúcnosti enormne stúpať a osobne som presvedčený, že ak sa bude vývoj motorov uberať výhradne týmto smerom, koeficient počtu kwH potrebných na dojazd 100km výrazne preskočí ceny množstva benzínu, alebo nafty, potrebnej na rovnakú vzdialenosť. Za všetko však hovorí údaj, ktorý bol nedávno prezentovaný energetickými odborníkmi v dokumente na túto tému na Discoveri Chanel. „Ak by sa z večera do rána všetky automobily na svete prerobili na čisto elektrický pohon, množstvo aktuálne dostupnej elektrickej energie v sieťach celého sveta by dokázalo uživiť cca 4 % automobilov“ :-) Možno aj pán Verne sa v hrobe smeje.
Avatar - gld
AMG
| 5. 1. 2011
ale vyskúšať by som to chcel..na dvoch stovkách za 11 sekúnd a ticho ako v TGV ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku