Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Sprinter základem pro dodávky UPS

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Společnost UPS zvolila Mercedes-Benz Sprinter jako nový základ pro svá rozvážková vozidla v tradiční barevné kombinaci hnědé se zlatou.

Nová vozidla, jejichž základem je Mercedes-Benz Sprinter, nahradí u společnosti UPS doposud používaný model Mercedes-Benz Vario. V první fázi modernizace vozového parku mají být Sprintery nasazeny v Německu, Velké Británii a Irsku.

Základem pro nové dodávky UPS je šasi s kabinou Mercedes-Benz Sprinter 513 BlueTec o rozvoru náprav 4325 mm vybavené přeplňovaným vznětovým čtyřválcem OM 651 o objemu 2,15 l v provedení s výkonem 95 kW při 3800 min-1 a točivým momentem 305 N.m dostupným od 1200 do 2400 min-1.

Podvozek s přídí a části kabiny Sprinteru doplňuje pro vozidla společnosti UPS typická skříňová nástavba, jejímž dodavatelem je firma Spier. Ta se postarala o vývoj nové nástavby a bude i jejím dodavatelem ve třech provedení s označeními P60 UPS, P70 UPS a P80 UPS.

Nákladový prostor má u verze P70 UPS disponovat objemem 20,7 m3 a samozřejmostí pro všechny verze bude vestavěný systém polic z masivního hliníků, který doplní síťový zádržný systém, který má zabránit samovolnému pohybu zásilek během jízdy.

Sprintery pro UPS mají maximální přípustnou celkovou hmotnost 5,3 tuny a v případě prostředního provedení je uváděna nosnost až 2,3 tuny.

Vedle svého nákladového prostoru mají nové Sprintery vynikat i propracovanou ergonomií obsluhy, které nekončí u rozmístění ovládacích prvků na palubní desce, ale pokračuje i v oblasti přístupu do kabiny a k nákladu.

Řidiči jezdi s vozidly UPS v drtivé většině sólo a proto je klasické sedadlo spolujezdce nahrazeno nouzovým sklopným sedátkem. To nepřekáží řidiči při vystupování z vozů na levé straně prostřednictvím rozměrných a bohatě prosklených posuvných dveří. Průchod z místa řidiče do nákladového prostoru a zpět pak urychluje předání zásilky.

Posuvné dveře, dveře mezi kabinou a zavazadlovým prostorem i zadní dveře lze zablokovat elektronicky. Mohou se otevírat a zavírat pomocí transpondéru, který má řidič kolem zápěstí, čímž se eliminuje čas, který je potřeba k použití klasického klíče.

Nová vozidla mají ve srovnání se svými předchůdci vynikat především ekonomičtějším provozem a ovladatelností ve stísněných městských ulicích, v nichž se doručovatelé balíkových zásilek pohybují nejčastěji.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Avatar - pumpkin
5. 1. 2015 23:21
Re: u nás?
ďakujem páni za info. :yes:
5. 1. 2015 17:45
Re: u nás?
ja mam k tejto spolocnosti(a dalsim) blizko a ano, kurieri su zivnostnici, auta pokial viem su limitovane na citroen/pezot a este aj opel kedze vyraba rovnake auta, musia byt stare max 5 rokov.
Ale ups sa na SK vytrati, kedze SPS planuje rebranding, bude baliky dodavat pre tuto znacku, ale uz pod svojim menom.
BTW, vlastni ich Post.at (rakuska statna spolocnost), rovnako ako DHLku na sk vlastni deutche post.
5. 1. 2015 15:32
Klimatizace?
Je to fajn pokud budou mít i klimatizaci. Já se vyděsil v létě když mi přijela kurýrka jak kdyby právě vylezla z bazénu...
Jinak v hodnocení kurýrních společností je u mě UPS na prvním místě.
Příjemní a vstřícní řidiči a hlavně ze zahraničí blesková rychlost doručení :-)
5. 1. 2015 12:03
Re: u nás?
U nás to funguje presne tak ako vravíš.Preto tvoria vozový park najmä Jumpery.Okrem toho, UPS na Slovensku zastupuje dcérska spoločnosť SPS ktorá nemá takmer žiadne predpisy čo sa týka dodávok, okrem veľkosti nákladového priestoru.Takže všetky tie police a podobne v tejto nadstavbe by boli viacmenej zbytočné. :-)
Avatar - pumpkin
5. 1. 2015 09:47
u nás?
U nás sa tieto americké verzie s posuvnými dverami neoplatia? Vídam len klasické hnedé Sprintery a Ducata.
Niekto mi raz spomínal, že u nás to funguje ako taxi, teda na živnosť s vlastným vozidlom. Môžno to je dôvod.