Mercedes-Benz Sprinter základem pro dodávky UPS
Nová vozidla, jejichž základem je Mercedes-Benz Sprinter, nahradí u společnosti UPS doposud používaný model Mercedes-Benz Vario. V první fázi modernizace vozového parku mají být Sprintery nasazeny v Německu, Velké Británii a Irsku.
Základem pro nové dodávky UPS je šasi s kabinou Mercedes-Benz Sprinter 513 BlueTec o rozvoru náprav 4325 mm vybavené přeplňovaným vznětovým čtyřválcem OM 651 o objemu 2,15 l v provedení s výkonem 95 kW při 3800 min-1 a točivým momentem 305 N.m dostupným od 1200 do 2400 min-1.
Podvozek s přídí a části kabiny Sprinteru doplňuje pro vozidla společnosti UPS typická skříňová nástavba, jejímž dodavatelem je firma Spier. Ta se postarala o vývoj nové nástavby a bude i jejím dodavatelem ve třech provedení s označeními P60 UPS, P70 UPS a P80 UPS.
Nákladový prostor má u verze P70 UPS disponovat objemem 20,7 m3 a samozřejmostí pro všechny verze bude vestavěný systém polic z masivního hliníků, který doplní síťový zádržný systém, který má zabránit samovolnému pohybu zásilek během jízdy.
Sprintery pro UPS mají maximální přípustnou celkovou hmotnost 5,3 tuny a v případě prostředního provedení je uváděna nosnost až 2,3 tuny.
Vedle svého nákladového prostoru mají nové Sprintery vynikat i propracovanou ergonomií obsluhy, které nekončí u rozmístění ovládacích prvků na palubní desce, ale pokračuje i v oblasti přístupu do kabiny a k nákladu.
Řidiči jezdi s vozidly UPS v drtivé většině sólo a proto je klasické sedadlo spolujezdce nahrazeno nouzovým sklopným sedátkem. To nepřekáží řidiči při vystupování z vozů na levé straně prostřednictvím rozměrných a bohatě prosklených posuvných dveří. Průchod z místa řidiče do nákladového prostoru a zpět pak urychluje předání zásilky.
Posuvné dveře, dveře mezi kabinou a zavazadlovým prostorem i zadní dveře lze zablokovat elektronicky. Mohou se otevírat a zavírat pomocí transpondéru, který má řidič kolem zápěstí, čímž se eliminuje čas, který je potřeba k použití klasického klíče.
Nová vozidla mají ve srovnání se svými předchůdci vynikat především ekonomičtějším provozem a ovladatelností ve stísněných městských ulicích, v nichž se doručovatelé balíkových zásilek pohybují nejčastěji.