Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes nabízí pick-up už teď! Jenom trošku jiný...

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 5. 12. 2016 • 21:04
29
Zobrazit náhledy (29)
Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G
Mercedes-Benz třídy G je v současnosti vnímán především jako luxusní SUV, ale od počátku svého vývoje byl především užitkovým vozidlem. Ke svým kořenům se nyní tento model vrací.

Mercedes-Benz třídy G byl původně vyvíjen jako čistě armádní vozidlo, ale nakonec se v únoru roku 1979 představil veřejnosti v civilní podobě. Během následujících let se poměrně spartánský terénní automobil proměnil v luxusní SUV, v jehož stínu byla ovšem nabízena užitková provedení, která mířila do služeb armády a nejrůznějších společností, požadujících robustní terénní automobil.

V letošním roce automobilka Mercedes-Benz představila novou verzi užitkového provedení s tradičním doplňkovým označením Professional, kterou vyslala na evropský trh. Automobil s pětidveřovou karoserií a třílitrovým vznětovým šestiválcem je nabízen i na českém trhu, kde jeho cena startuje na částce 2.075.150 Kč včetně DPH.

Za staronový přírůstek do široké rodiny verzí třídy G lze označit provedení G 300 CDI Chassis Cab. To právě v těchto dnech míří do prodeje pro běžné zákazníky, ale bohužel pouze na australském trhu.

V Evropě si bohužel musí zájemci o terénní Mercedes-Benz s korbou ještě zhruba rok počkat na příchod pick-upů třídy X nebo se poohlédnout po starších exemplářích třídy G, které ze svých služeb vyřazují většinou elektrárenské nebo telekomunikační společnosti, v jejichž službách lze narazit vozy s dvoumístnou kabinou a korbou, resp. rámem, na němž byla namontována například vysokozdvižná plošina.

Australané si ovšem mohou pořídit zcela nový Mercedes-Benz G 300 CDI Chassis Cab, který lze označit za čistě pracovní stroj. Samotné označení vozu odhaluje, že pod hranatou kapotou se ukrývá přeplňovaný vznětový šestiválec o objemu 3,0 litru s výkonem 135 kW a točivým momentem 400 N.m. Tato pohonná jednotka spolupracuje s pětistupňovou automatickou převodovkou, dvoustupňovou redukcí a třemi uzamykatelnými diferenciály.

Terénní automobil se světlou výškou 245 mm, stojící na 16palcových litých kolech s pneumatikami o rozměrech 265/75 R16, má nájezdový úhel vpředu 38 stupňů, zatímco vzadu má 35 stupňů a přechodový úhel má 22 stupňů. I díky standardně vyvedenému sání nad střechu kabiny se může bez problémů brodit až do hloubky 635 mm. Praktičnost pak zvyšuje masivní ocelový nárazník s ochranným rámem a mřížky, kryjícími hlavní i směrová světla. K dispozici je pak příprava pro montáž navijáku za přední nárazník.

Pracovní zaměření vozidla odhaluje i poměrně stroze působící kabina se sedadly čalouněnými vinylem, gumovými koberci a palubní deskou z černého tvrdého plastu. Komfort posádky ovšem zvyšuje standardně montovaná klimatizace, zatímco bezpečnost mají zajistit ABS, BAS, EBD, ESP a dvojice čelních airbagů.

Mercedes-Benz G 300 CDI Chassis Cab je automobilkou dodáván jako šasi s kabinou, které lze montáží korby proměnit v obratný terénní pick-up, jehož nosnost je 2085 kg. Cena tohoto vozu je stanovena na 119.900 australských dolarů (zhruba 2.290.000 Kč).

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud