Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes třídy A se bude vyrábět i ve Finsku

redakce AUTO.CZ
Diskuze (16)
Německá automobilka Daimler se dohodla s nezávislým finským výrobcem aut Valmet Automotive na smluvní výrobě kompaktních vozů Mercedes-Benz třídy A.

Valmet by měl v letech 2013 až 2016 vyrobit pro Mercedes více než 100.000 vozů. Daimler obdržel více než 40.000 objednávek na vozy třídy A. Prodej těchto modelů je důležitý pro plány automobilky snížit náskok v prodeji konkurenčních výrobců luxusních aut BMW a Audi.

"Naše nové kompakty jsou tak oblíbené u zákazníků, že závody ve městech Rastatt a Kecskemét jedou na plný výkon. Podepsali jsme dohodu s Valmetem, protože je zkušeným odborníkem ve výrobě, který nám poskytne od roku 2013 dodatečné kapacity pro výrobu vozů třídy A," uvedl v prohlášení ředitel výroby Mercedesu Wolfgang Bernhard.

Daimler minulý týden oznámil, že do konce roku investuje dalších 600 milionů eur (15,3 miliardy Kč) do svého závodu v německém městě Rastatt a od října zvýší počet směn na tři.

Firma Valmet Automotive vyrábí také elektrický vůz Fisker Karma. Podíl 60 procent v ní vlastní finský konglomerát Metso. Dohoda s Daimlerem umožní firmě v příštím roce nabrat zpět 300 až 400 zaměstnanců, které dočasně propustila. Doufá rovněž, že od roku 2014 nabere stovky dalších zaměstnanců.

Potřeba přesunout výrobu na smluvního výrobce poukazuje na výrazné rozdíly v poptávce po autech evropských automobilek. Většina masových výrobců aut se nyní naopak potýká s nadměrnou volnou kapacitou. Francouzský PSA Peugeot Citröen a evropská divize americké automobilky General Motors plánují zavření továren v západní Evropě. Naopak BMW jedná jedná s nizozemskou firmou NedCar o výrobě svého modelu Mini, který již nyní vyrábí také rakouská firma Magna Steyr, napsala agentura Reuters.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (16)
26. 7. 2012 13:03
Re: Toto není dobrá zpráva pro .......
Ono to většině lidí je uplně putna v které zemi to bylo vyrobeno, pokud splňuje to co od toho auta očekávají a co značka deklaruje.
Neznám nikoho kdo by řešil že jeho Suzuki je z HU, Caddy z PL, Astra z PL, TT z HU, Cayene a Tuareg z SK, Mercedes G z A.
Nikdo VIN neluští protože ty auta mají to co od dané značky a třídy auta očekávají. A když kolem projedete na ulici tak to nemůže poznat už vůbec nikdo, tedy Vaší "image" to nenaruší i kdyby to dané auto prémiové značky vyrobili třeba ve Středoafrické republice.
Avatar - Ham.
25. 7. 2012 19:48
Re: Toto není dobrá zpráva pro .......
Jj, z hlediska image také žádná výhra.
25. 7. 2012 15:13
Re: Toto není dobrá zpráva pro .......
A co třeba Audi TT - je takřka výhradně made in hungary
Avatar - Ham.
25. 7. 2012 11:29
Re: Toto není dobrá zpráva pro .......
1. Průměrnému Němci to právě bylo dáno ve všeobecnou známost. ;-)
2. Němec není blbec a umí číst.
3. Mobilní telefon není auto a dnes ani Nokia není to co bývala.
4. A proč si asi Porsche raději převedlo výrobu Boxsteru domů?
5. Ano, také Bčko v očích Němců není pořádný Meďour, ale lidovka.
6. Ano kupují, ale jsou to neprémiové značky s neprémiovou cenou
Avatar - Norge
25. 7. 2012 10:03
Re: Toto není dobrá zpráva pro .......
..neviem odkial pochadza vasa myslienka, ale rozhodne nie je na mieste. Fini ako i Svedi,Dani a z casti aj Nori su na tom co sa tyka strojarenstva velmi dobre-okrem ineho ! ;-)

Keby ste iba vedeli kolko nemcov pracuje v Scandinavii aj zapadnych aj vychodnych ako si stale nadavaju ... >:-[]

P.S.: ..povod vozidla je vzdy vo VIN-Nr., takze sa da zistit odkial vozidlo pochadza, ak ked rozumiem, ze to ludia neriesia.