Škoda Enyaq dostává nový software, zlepší dojezd i komfort
Nová verze softwaru ME3, představená společně s odhalením Škody Enyaq Coupé, je nyní dostupná pro všechny nové vozy Enyaq i Enyaq Coupé. Dostane se však i do již vyrobených vozů.
Společně s uvedením elektrického SUV kupé Škoda Enyaq Coupé optimalizovala automobilka Škoda Auto také software pro vozy s čistě elektrickým pohonem, tedy i elektrické SUV Enyaq. Nová verze software ME3 nabídne rozsáhlé aktualizace v oblasti funkcí, ovládání a designu infotainmentu, virutálního kokpitu, head-up displeje a on-line služeb Škoda Connect.
Nový software tak slibuje například vylepšené zobrazení údajů na virtuálním kokpitu i v head-displeji. Zobrazení objektů v okolí vozu by mělo být intuitivnější, zatímco ukazatel nabití baterie nově ukazuje i procenta. Head-displej pak nově nabídne ukazatel nabití baterie nebo trojrozměrné zobrazení vzdálenosti do cíle.
Automobilka také upravila nabídku „Nabíjení“ v infotainmentu. Grafika nabíjení a dojezdu zahrnuje zobrazení cíle jízdy a potřebných zastávek pro nabíjení, u všech plánovaných zastávek na nabíjení je uvedena zbývající kapacita baterie a plánovaná doba nabíjení a nově lze do navigačního systému jednoduše integrovat i alternativní nabíjecí stanice.
Vyšší komfort pak nabídne například vylepšená podpora při parkování, která nabízí vyšší jas a kontrast displeje zadní parkovací kamery. Tlačítko Travel Assist na multifunkčním volantu pak reaguje na opakované stisknutí, díky čemuž lze přecházet mezi úrovněmi asistenčních systém. Tedy například adaptivním tempomatem a Travel Assist.
Součástí modernizace je také vylepšení v oblasti správy baterie, která tak nabídne vyšší nabíjecí výkon, kratší dobu nabíjení, delší dojezd a delší životnost. Co to znamená v praxi?
Baterie například získaly lepší systém regulace teploty akumulátoru, který začíná pracovat při nižších teplotách a neustále se upravuje. Baterie tak rychleji dosahují ideálního teplotního rozmezí a déle v něm setrvávají. Baterie by tak měly mít delší životnost, optimalizovaný výkon a účinnější maximální dojezd. Enyaq Coupé iV 80 tak slibuje dojezd až 536 km (dle WLTP), respektive 516 km (dle WLTP) ve verzi Enyaq Coupé iV 80x.
Automobilka také zvýšila maximální nabíjecí výkon při rychlonabíjení, který se odvíjí od velikosti baterie. Vozy s 62 kWh baterií díky novému software nabízejí nabíjecí výkon až 120 kW, zatímco modely s 82 kWh baterií nabídnou rychlonabíjení při výkonu až 135 kW. Z 10 na 80 % kapacity se tak vozy Enyaq iV 60 a Enyaq iV 80x na rychlonabíjecí stanici s výkonem 135 kW dostanou za 35 minut.
Díky novému tlačítku v infotainmentu lze navíc aktivovat systém ochrany baterie, díky kterému se bude baterie nabíjet maximálně na 80 %. Současně se také omezí výkon rychlonabíjení stejnosměrným proudem. Tato opatření by měla baterii šetřit a prodloužit její životnost. V případě potřeby je však stále k dispozici plná kapacita baterie i nabíjecího výkonu.
Speciální novinky se pak dočkaly elektromobily Enyaq s pohonem všech kol, které nově nabídnou jízdní režim Traction. Nový režim je určen pro jízdu na nezpevněném či kluzkém povrchu a nabízí stálý pohon všech kol do rychlosti 20 km/h nebo úpravu nastavení sytému regulace prokluzu ASR.
Novým softwarem budou standardně vybaveny všechny nové vozy Enyaq a Enyaq Coupé. Od poloviny roku 2022 pak nový software při návštěvě servisu bezplatně získají i již vyrobené a zákazníkům dodané vozy Škoda Enyaq.