MG spouští novou značku s bizarním názvem, dočkáme se jí zřejmě i v Česku
V Evropě nejúspěšnější čínská automobilka se zde již brzy pokusí prorazit také do vyšších pater trhu. Spustí kvůli tomu novou značku, která se zatím prezentuje v Austrálii pod vskutku nezvyklým jménem.
Automobilka MG je už na evropském trhu dostatečně uchycená a tak přišel čas expandovat. V čínském pojetí to znamená uvést další z mnoha značek, které pod koncern SAIC spadají. Tentokrát půjde o postup v hierarchii směrem nahoru, nově příchozí má být čínským pojetím prémie. To vše už nicméně víme delší dobu, vozy nové značky IM se už ukázaly i na evropských autosalonech a že přijdou i k nám bylo vícekrát potvrzeno.
Teď se ale IM konečně začalo prodávat na prvním zahraničním trhu a překvapilo zvoleným názvem. Jednoduchá zkratka IM, neboli Inteligence in Motion (Inteligence v pohybu), sama o sobě není nejchytlavější název, v Austrálii ale celé jméno značky zní IM Presented by MG Motor. Na samotných vozech ale s největší pravděpodobností zůstanou původní loga IM a krátký název MG IM.
Na tamní trh zatím vstupují dva čistě elektrické modely, sedan IM5 a SUV IM6. První jmenovaný má na výběr mezi pohonem zadních kol, výkon 216 kW a 400 V NMC baterii o kapacitě 90 kWh. Vrcholem je čtyřkolka s výkonem 579 kW a baterií o kapacitě 100 kWh, která má údajně pevný elektrolyt a díky napětí 800 V se umí nabíjet výkonem až 400 kW.
Technicky zajímavé je i SUV IM6, které se v Číně nabízí se třemi různými voltážemi – 400 V, 800 V a 900 V. Základ má 75 kWh LFP baterii, další dvě jsou NMC s 83 nebo 100 kWh. Výkonové varianty jsou stejné jako u sedanu, tedy zadokolka s 216 kW nebo čtyřkolka s 579 kW. V Číně už má IM i další dva modely, opět sedan a SUV, o jejich uvedení na zahraniční trhy se ale zatím nemluvilo.
Nejde mimochodem o jedinou podobně komplikovanou značku automobilů. V Česku se momentálně SsangYong, procházející změnou jména, prezentuje jako SsangYong by KGM, čemuž ale bude brzy konec. Nejbizarnější příklad byl ovšem v 70. letech s USA, kde se prodával Opel Kadet u dealerů Buick. Nešlo však o dovoz z Německa ale z Japonska, kde Kadety licenčně vyrábělo Isuzu.
Američané si tak mohli koupit sedan nebo kupé nazvané Buick Opel by Isuzu, v inzerci se ale objevovaly i jména Opel Isuzu sold by Buick nebo prosté Buick Isuzu Opel. Všechny tři značky se daly najít i na samotných vozech, které si vzadu vozily štítek Opel by Isuzu a na bocích Buick/Opel, opět s různými variacemi.
