Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mildhybrid nestačí, nový Ford Focus RS může dostat upravený hybrid z SUV

Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
45 Fotogalerie
Diskuze (13)

Vývojáři nové generace ostrého Focusu RS mají díky flotilovým limitům CO2 plné ruce práce.

Minulá generace Fordu Focus RS patřila po řidičské stránce k nejlepším hot-hatchům na trhu, s čím se vytasí generace nová je však pořád jedno velké tajemství. Z automobilky zatím nemáme žádné konkrétní zprávy a tak musíme vycházet z nejmenovaných zdrojů, které mají k vedení automobilky blízko.

Jeden z těchto zdrojů pak v nedávném rozhovoru pro kolegy z britského Autocar prozradil, že vývoj nové generace Focusu RS výrazně zkomplikovalo zavedení flotilových limitů CO2. „Stále čekáme, až náš tým techniků přijde s řešením pro novou pohonnou jednotku, a to není vzhledem k regulacím CO2 nic jednoduchého,“ cituje Autocar svůj zdroj.

Ještě donedávna se přitom očekávalo, že nová generace populárního hot-hatche dostane přeplňovaný 2.3 litrový čtyřválec EcoBoost s výkonem okolo 400 koní, který doplní mild-hybridní technologie. Podle informací od nejmenovaného zdroje však „mild-hybrid nestačí.“ Reálně se tak nabízí varianta, že se z nového Focusu RS stane hybrid.

Podle britských kolegů je v takovém případě celkem pravděpodobné, že se Ford nově zaměří na 2.5 litrový čtyřválec z SUV Kuga Hybrid, který pracuje v Atkinsonově cyklu. Ten by měl na trh dorazit v průběhu tohoto roku v kombinaci se samočinnou převodovkou, kterou si Ford navrhl sám. V nabídce by však neměl chybět pohon předních ani všech kol.

Technické parametry této motorizace sice Ford prozatím nezveřejnil, podle britských kolegů bychom se však u hybridní Kugy mohli dočkat výkonu přes 220 koní. Pokud by ale Ford chtěl prostřednictvím nového Focusu RS držet krok s ostrými hatchbacky od Audi a Mercedesu, pak by se měl dostat na hranici alespoň 400 koní.

Jako optimální řešení se tak nabízí dostat ze spalovacího motoru cca 300 koní a z elektromotoru dalších 100 koní. Jenže elektrifikací se celý vůz výrazně zkomplikuje, prodraží a také nejspíš pořádně ztěžkne. Nabízí se tak otázka, zda ještě zbude finanční i fyzický prostor pro pohon všech kol, který se stal i minulé generace celkem legendární i díky Driftovacímu módu.

Za příběhem všech minulých RS stojí technici, kteří pracovali na projektu o svém volnu i během víkendů a přicházeli s nápady a koncepty. U nového (RS) stále čekáme na tu správnou koncepci, zejména u pohonné jednotky,“ uvedl zdroj.

Pokud se tedy dříve spekulovalo, že premiéra nového RS proběhne ještě v tomto roce, pak se nejspíš budeme muset smířit se skutečností, že dříve jak v roce 2022 to asi nebude.

Vstoupit do diskuze (13)