Mildhybrid nestačí, nový Ford Focus RS může dostat upravený hybrid z SUV
Vývojáři nové generace ostrého Focusu RS mají díky flotilovým limitům CO2 plné ruce práce.
Minulá generace Fordu Focus RS patřila po řidičské stránce k nejlepším hot-hatchům na trhu, s čím se vytasí generace nová je však pořád jedno velké tajemství. Z automobilky zatím nemáme žádné konkrétní zprávy a tak musíme vycházet z nejmenovaných zdrojů, které mají k vedení automobilky blízko.
Jeden z těchto zdrojů pak v nedávném rozhovoru pro kolegy z britského Autocar prozradil, že vývoj nové generace Focusu RS výrazně zkomplikovalo zavedení flotilových limitů CO2. „Stále čekáme, až náš tým techniků přijde s řešením pro novou pohonnou jednotku, a to není vzhledem k regulacím CO2 nic jednoduchého,“ cituje Autocar svůj zdroj.
Ještě donedávna se přitom očekávalo, že nová generace populárního hot-hatche dostane přeplňovaný 2.3 litrový čtyřválec EcoBoost s výkonem okolo 400 koní, který doplní mild-hybridní technologie. Podle informací od nejmenovaného zdroje však „mild-hybrid nestačí.“ Reálně se tak nabízí varianta, že se z nového Focusu RS stane hybrid.
Podle britských kolegů je v takovém případě celkem pravděpodobné, že se Ford nově zaměří na 2.5 litrový čtyřválec z SUV Kuga Hybrid, který pracuje v Atkinsonově cyklu. Ten by měl na trh dorazit v průběhu tohoto roku v kombinaci se samočinnou převodovkou, kterou si Ford navrhl sám. V nabídce by však neměl chybět pohon předních ani všech kol.
Technické parametry této motorizace sice Ford prozatím nezveřejnil, podle britských kolegů bychom se však u hybridní Kugy mohli dočkat výkonu přes 220 koní. Pokud by ale Ford chtěl prostřednictvím nového Focusu RS držet krok s ostrými hatchbacky od Audi a Mercedesu, pak by se měl dostat na hranici alespoň 400 koní.
Jako optimální řešení se tak nabízí dostat ze spalovacího motoru cca 300 koní a z elektromotoru dalších 100 koní. Jenže elektrifikací se celý vůz výrazně zkomplikuje, prodraží a také nejspíš pořádně ztěžkne. Nabízí se tak otázka, zda ještě zbude finanční i fyzický prostor pro pohon všech kol, který se stal i minulé generace celkem legendární i díky Driftovacímu módu.
„Za příběhem všech minulých RS stojí technici, kteří pracovali na projektu o svém volnu i během víkendů a přicházeli s nápady a koncepty. U nového (RS) stále čekáme na tu správnou koncepci, zejména u pohonné jednotky,“ uvedl zdroj.
Pokud se tedy dříve spekulovalo, že premiéra nového RS proběhne ještě v tomto roce, pak se nejspíš budeme muset smířit se skutečností, že dříve jak v roce 2022 to asi nebude.