Mini Rocketman se dočká sériové podoby
Dnešní třídveřový hatchback Mini s jeho celkovou délkou 3821 mm jen málokdo označí za malý automobil a pětidveřová varianta dlouhá 3982 mm nemá příliš daleko k nejmenším zástupcům nižší střední třídy.
V mateřském BMW i vlastní automobilce Mini jsou si tohoto neustálého růstu více než dobře vědomi a i díky tomu neskončil koncept Rocketman u ledu. Ve své původní podobě měl přitom premiéru na autosalonu v Ženevě v roce 2011 a v upravené podobě se jako Rocketman II představil v následujícím roce u příležitosti olympijských her v Londýně.
Šéf designu značky Anders Warming v rozhovoru pro britský Auto Express zmínil, že Mini má stále zájem o vytvoření malého městského modelu, ale nechce o něm nic prozradit, dokud nebude rozhodnuto o jeho konečné podobě, na níž se stále pracuje.
Především britská média rozvinula vlnu spekulací na téma nového skutečně malého Mini a z neoficiálních zdrojů zaznívá, že jeho design má vycházet právě z Rocketmanu.
Koncept má ovšem posloužit především jako inspirace pro konečný vzhled sériového modelu, zatímco technika bude odlišná. Základem Rocketmanu je totiž prostorový rám z uhlíkových vláken, který v některých částech karoserie i interiéru vystupuje na povrch a toto řešení je nejen z finančních důvodů pro produkční model nevýhodné.
Samotný Warming potvrdil, že mnohem pravděpodobnější je využití hliníkových slitin, s nimiž se podaří udržet hmotnost vozu na velmi slušné úrovní a zároveň dosáhnout konkurenceschopné ceny.
Ohledně vývoje sériového Rocketmanu se spekuluje o možné spolupráci s jinou automobilkou a nejčastěji zaznívá jméno japonské Toyoty, s níž mateřské BMW pracuje na řadě jiných projektů. Právě platforma a další části jejího modelu iQ se totiž jeví jako ideální základ pro malého Brita.
Na trh se má nové nejmenší Mini dostat v roce 2016 s cenou od 11.500 britských liber (zhruba 400.000 Kč). Hlavním konkurentem této novinky pak mají být stylové městské miniautomobily v čele s novými Smarty Fortwo a Forfour.