Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini Rocketman se dočká sériové podoby

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Britská značka se s každou novou generací stále více vzdaluje svému původnímu zaměření na skutečně malé vozy. Proto se máme dočkat produkčního Rocketmanu.

Dnešní třídveřový hatchback Mini s jeho celkovou délkou 3821 mm jen málokdo označí za malý automobil a pětidveřová varianta dlouhá 3982 mm nemá příliš daleko k nejmenším zástupcům nižší střední třídy.

V mateřském BMW i vlastní automobilce Mini jsou si tohoto neustálého růstu více než dobře vědomi a i díky tomu neskončil koncept Rocketman u ledu. Ve své původní podobě měl přitom premiéru na autosalonu v Ženevě v roce 2011 a v upravené podobě se jako Rocketman II představil v následujícím roce u příležitosti olympijských her v Londýně.

Šéf designu značky Anders Warming v rozhovoru pro britský Auto Express zmínil, že Mini má stále zájem o vytvoření malého městského modelu, ale nechce o něm nic prozradit, dokud nebude rozhodnuto o jeho konečné podobě, na níž se stále pracuje.

Především britská média rozvinula vlnu spekulací na téma nového skutečně malého Mini a z neoficiálních zdrojů zaznívá, že jeho design má vycházet právě z Rocketmanu.

Koncept má ovšem posloužit především jako inspirace pro konečný vzhled sériového modelu, zatímco technika bude odlišná. Základem Rocketmanu je totiž prostorový rám z uhlíkových vláken, který v některých částech karoserie i interiéru vystupuje na povrch a toto řešení je nejen z finančních důvodů pro produkční model nevýhodné.

Samotný Warming potvrdil, že mnohem pravděpodobnější je využití hliníkových slitin, s nimiž se podaří udržet hmotnost vozu na velmi slušné úrovní a zároveň dosáhnout konkurenceschopné ceny.

Ohledně vývoje sériového Rocketmanu se spekuluje o možné spolupráci s jinou automobilkou a nejčastěji zaznívá jméno japonské Toyoty, s níž mateřské BMW pracuje na řadě jiných projektů. Právě platforma a další části jejího modelu iQ se totiž jeví jako ideální základ pro malého Brita.

Na trh se má nové nejmenší Mini dostat v roce 2016 s cenou od 11.500 britských liber (zhruba 400.000 Kč). Hlavním konkurentem této novinky pak mají být stylové městské miniautomobily v čele s novými Smarty Fortwo a Forfour.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
19. 9. 2014 08:59
Re: Alec Issigonis
Už aby tu byl, to bude v mnoha směrech revoluční MINI, za kterým se většina s úsměvem ohlédne... :yes:
Avatar - EauRouge
16. 9. 2014 21:35
Re: Alec Issigonis
Když odhlédnu od logický nesmyslů které stále dokola opakuješ, tak si uvědom, že nejde v dnešní době postavit auto které by mělo stejné rozměry jako původní mini. Pokud sis četl článek, tak se v něm píše že chtějí do stejné kategorie jako smart. A menší auto než smart už dneska pravděpodobně nejde postavit, jelikož by nesplnilo bezpečnostní požadavky. Tak se občas zamysli na tím co(a jak) píšeš.
Avatar - 3_diamanty
16. 9. 2014 16:28
Alec Issigonis
sa musi v hrobe obracat.... mam rad britske auta ale zrovna tie kdejake gycove "podivne variacie" miniho nemusim ... a uz ani novy klasicky mini nie je co byval... spravili z toho velku tlustu ropuchu ... ja neviem kde tym mini mieri a na koho ale cim dalej tym viac sa mini vzdaluje nielen povodnemu zameraniu ( od toho sa vzdialil uz davno ) ale aj celkovo logickemu odovodneniu tychto roznych variacii

k comu mi je mini ktory je sirsi ako o triedu vacsi rapid a nevojdem sa tam kde sa vojdem aj s meter dlhsim rapidom.... takyto mini nie je mini.... ale ropucha....

nejako ma ten rocketman neuchvatil..... a ani ma to neprekvapilo