Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi není mrtvé, novinky dělá pro jiné trhy. Teď láká na nový outdoor minivan

Lukáš Volšický
Diskuze (4)

Japonská značka se třemi diamanty ve znaku není mrtvá, protože novinky dělá hlavně pro asijské trhy. Už brzy představí terénní dodávku, se kterou budete moci dojet kamkoliv.

Z evropského pohledu se může zdát, že Mitsubishi má všechny dny už sečtené. Posledním novým modelem z vlastního vývoje japonské značky v Evropě bylo kompaktní SUV Eclipse Cross a v následujících letech nám Japonci představili pouze přejmenované deriváty modelů od aliančních francouzských kolegů. Novým Mitsubishi ASX se stal Renault Captur, nový Colt pak vychází z aktuálního Clia.

Pravdou však je, že Mitsubishi se vývoj nových vozů pro starý kontinent prostě nevyplatí. Evropští zákazníci si automobily kdysi velmi úspěšné japonské značky kupují pouze minimálně a legislativní zátěž spojená s emisními normami je až extrémně nákladná. Japonci se tak z Evropy postupně stahují a začínají hledat nové příležitosti v domácí zemi nebo na nově vzkvétajících trzích, jakým je i jihovýchodní Asie.

Chcete důkaz? S blížícím se veletrhem Japan Mobility Show 2023 nám Mitsubishi prezentuje nový teaser lákající na už brzy odhalenou terénní minidodávku, která může být novou generací modelu Delica D:5. Už koncem září automobilka potvrdila, že na výstavě, dříve známé jako Tokyo Motor Show, ukáže koncept outdoor obytné dodávky s pohonem všech kol a terénními pneumatikami.

Video se připravuje ...

I když automobilka zatím nepřiblížila techniku konceptu, zatím známá vyjádření uvádějí, že bude „elektrická“ i „elektrifikovaná“. Až s oficiálním debutem se tedy dozvíme, zda bude mít hybridní nebo čistě elektrickou techniku. Nový bezejmenný koncept má být schopný dojet kamkoli a nabídnout „obrovsky prostornou kabinu“.

Pokud se koncept elektrického MPV skutečně objeví v sériové výrobě, s největší pravděpodobností bude nástupcem již zmíněného modelu Delica D:5. Ten se v nejnovější páté generaci vyrábí už od roku 2007 a v roce 2019 prošel nejnovějším faceliftem, díky němuž má zatím nejmodernější designový jazyk značky.

Lukáš Volšický
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - WinDiesel
12. 10. 2023 12:01
Re: ani v Asii se jim nedaří
no Japonci s výjimkou Mazdy taky jedou hodně na zelené vlně
předražené elektrifikované modely Číňané nechtějí a proto krach v Číně, v EU to v podstatě krach je také
v Asii jsou docela silní, nevím jestli to bude stačit
12. 10. 2023 09:31
ani v Asii se jim nedaří
když aktuálně, zbrankrotovali i v Číně :no:

Mitsubishi Motors Corp. has suspended its China business indefinitely and will lay off staff after years of poor sales in a market rapidly turning to electric vehicles.

The Japanese automaker said that China’s transition away from gasoline cars to cleaner vehicles had hit its existing line up and seen sales fall far below expectations, according to a July 12 company memo that was circulated on Chinese social media.

zdroj: https://www.bloomberg.com/…y-lays-off-staff
12. 10. 2023 09:31
Re: Kecy v kleci nevyplatí
Taky si myslím, a je to škoda, že Mitsu v podstatě vyklidilo pole se svými modely. I to ASX mělo něco do sebe narozdíl od rebrandovaného Capturu. Design krabice v článku snad raději ani nekomentuji - MPV Ralliart je výsměch historii značky :no:
Avatar - WinDiesel
12. 10. 2023 08:42
Kecy v kleci nevyplatí
Za to může Mitsubishi, potažmo Renault, že tyto vozy nikdo nechce.
Stačí se podívat na aktivity které Mits vyvíjelo a na statistiky k čemu to vedlo.
Stejně tak Nissan a Honda.
Lví podíl na stavu v jakém v Evropě Mitsu a Nissan je má samozřejmě Renault se svojí potrhlou elektrifikací za každou cenu.
Mohou si za to sami a tak teď se musí soustředit na Asii, kde jim Renault nebude házet klacky pod nohy.