Mitsubishi řeší svoji budoucnost v Evropě. Hrozí jeho konec?
Mitsubishi je v Evropě lídrem v oblasti plug-in hybridů, jinak ale patří mezi menší značky na trhu. I proto se aktuálně řeší jeho další setrvání na starém kontinentu.
Alianci Renault-Nissan-Mitsubishi čeká v následujících letech rozsáhlé šetření. Nissan již oznámil zavření některých továren (např. ve španělské Barceloně), Renault zase chystá masivní snižování počtu zaměstnanců. Naopak Mitsubishi zatím bližší strategický plán pro střednědobý horizont neoznámilo, vedení značky ještě ladí jeho detaily, jejichž součástí může být i konec tří diamantů v Evropě.
„Ještě potřebujeme více času, abychom upravili naše budoucí směřování v Evropě,“ přiznává předseda představenstva automobilky Mitsubishi Osamu Masuko s tím, že další pokračování značky na starém kontinentu v tuto chvíli není jisté.
Japonská automobilka ještě dokončuje svůj strategický plán pro následující období, přičemž další směřování Mitsubishi v Evropě, co se týče prodejů či nabídky, musí ještě schválit vedení aliance. Plán totiž musí být v souladu s budoucí strategií aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Více se prý dozvíme v následujících týdnech.
V tuto chvíli se ale v případě Mitsubishi na evropských trzích nic nemění. „Společnost Mitsubishi plně pokračuje ve svých aktivitách v Evropě včetně budování dealerské sítě a uvádění nových modelů dle předem stanoveného plánu,“ říká Marek Vodička z tuzemského zastoupení značky.
Nejbližší novinkou je modernizovaný hatchback Space Star, který na trh vstupuje v těchto dnech. Zhruba do půl roku se pak můžeme slovy Marka Vodičky těšit na zcela nový Eclipse Cross s hybridními technologiemi, po němž budou následovat i další modely.
„Úspěšně jsme překonali dvouměsíční výpadek týkající se karantény a květnový tržní podíl téměř na úrovni 1,5% je pro nás příslibem do budoucna. Dodávky z výroby jsou plynulé a nehrozí tedy dlouhé čekání zákazníků jako u konkurence,“ doplňuje k aktuální situaci Vodička.
Jaká bude budoucnost Mitsubishi, tak teprve uvidíme. Jistotou je minimálně zachování její plug-in hybridní techniky, která bude expandovat i do vozů ostatních značek aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Tři diamanty totiž v rámci nové strategie dostaly na starost další vývoj plug-in hybridů, které kvůli přísnějším emisním normám budou nejen na evropských trzích klíčové. Mitsubishi je v tomto segmentu lídrem, vždyť jeho Outlander PHEV byl loni i předloni nejprodávanějším plug-in hybridem v Evropě.