Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi řeší svoji budoucnost v Evropě. Hrozí jeho konec?

David Bureš
Diskuze (16)

Mitsubishi je v Evropě lídrem v oblasti plug-in hybridů, jinak ale patří mezi menší značky na trhu. I proto se aktuálně řeší jeho další setrvání na starém kontinentu.

Alianci Renault-Nissan-Mitsubishi čeká v následujících letech rozsáhlé šetření. Nissan již oznámil zavření některých továren (např. ve španělské Barceloně), Renault zase chystá masivní snižování počtu zaměstnanců. Naopak Mitsubishi zatím bližší strategický plán pro střednědobý horizont neoznámilo, vedení značky ještě ladí jeho detaily, jejichž součástí může být i konec tří diamantů v Evropě.

„Ještě potřebujeme více času, abychom upravili naše budoucí směřování v Evropě,“ přiznává předseda představenstva automobilky Mitsubishi Osamu Masuko s tím, že další pokračování značky na starém kontinentu v tuto chvíli není jisté.

Japonská automobilka ještě dokončuje svůj strategický plán pro následující období, přičemž další směřování Mitsubishi v Evropě, co se týče prodejů či nabídky, musí ještě schválit vedení aliance. Plán totiž musí být v souladu s budoucí strategií aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Více se prý dozvíme v následujících týdnech.

V tuto chvíli se ale v případě Mitsubishi na evropských trzích nic nemění. „Společnost Mitsubishi plně pokračuje ve svých aktivitách v Evropě včetně budování dealerské sítě a uvádění nových modelů dle předem stanoveného plánu,“ říká Marek Vodička z tuzemského zastoupení značky.

Nejbližší novinkou je modernizovaný hatchback Space Star, který na trh vstupuje v těchto dnech. Zhruba do půl roku se pak můžeme slovy Marka Vodičky těšit na zcela nový Eclipse Cross s hybridními technologiemi, po němž budou následovat i další modely.

„Úspěšně jsme překonali dvouměsíční výpadek týkající se karantény a květnový tržní podíl téměř na úrovni 1,5% je pro nás příslibem do budoucna. Dodávky z výroby jsou plynulé a nehrozí tedy dlouhé čekání zákazníků jako u konkurence,“ doplňuje k aktuální situaci Vodička.

Jaká bude budoucnost Mitsubishi, tak teprve uvidíme. Jistotou je minimálně zachování její plug-in hybridní techniky, která bude expandovat i do vozů ostatních značek aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Tři diamanty totiž v rámci nové strategie dostaly na starost další vývoj plug-in hybridů, které kvůli přísnějším emisním normám budou nejen na evropských trzích klíčové. Mitsubishi je v tomto segmentu lídrem, vždyť jeho Outlander PHEV byl loni i předloni nejprodávanějším plug-in hybridem v Evropě.  

David Bureš
Diskuze (16)

Doporučujeme

2. 6. 2020 12:04
Re: Dám vám půjčku s nebo bez zajištění pro vaše auto
Tiež mu môžeš zaplniť schránku pár správami. Kontakt uvádza. ;-)
Avatar - Beefcake
2. 6. 2020 00:04
Re: Njn
Jazdil som na najnovsom Hiluxe a okrem toho, ze na ceste je z principu trochu tazkopadny, never tomu, ze L200 je v tazsom terene lepsie auto,. Hilux je cisty offroad, L200 tak "3/4".
A riesit pri tychto autach spotrebu, skoda reci. Okrem toho Hilux ma papierovu kombinovanu o 2(!!)l mensiu.
Lepsia hlbka brodenia, vyrazne lepsi zadny najazdovy uhol, moznost tazsieho privesu, nevidim dovod, preco preferovat L200. A Hilux aj vyzera lepsie. L200 je taky podivny Outlander.
Takze eclipse, ten megatrhak spred par rokov uz teraz bude stravitelnejsi ? :) A to v com ? :)
Avatar - WinDiesel
1. 6. 2020 18:54
Re: Njn
Mimo EVROPU - A K ČEMU NÁM TO JE?
Dost blábolíš.
Avatar - WinDiesel
1. 6. 2020 18:52
Re: podla mna z eu tak skoro neodidu
HEV a PHEV jsou Mitsubishi na pprrdd, protože těžiště jejich prodejů bylo v levných benzínech, PHEV se prodávaly jen v Holandsku a v Norsku, Švédsku.
Avatar - WinDiesel
1. 6. 2020 18:50
Re: Jakmile se dostal do područí rendlíku
NA TO ZAPOMEŇ, UŽ JE TZO JASNÉ, Mitsubishi BUDE V EVROPĚ ZLIKVIDOVÁNO, ALE SMYSL TO MÁ PROTOŽE ONI NEPOTŘEBOVALI Mitsubishi ALE TECHNOLOGIE.
Když má přístup Renault a Nissan k technologii PHEV, Mitsubishi je v Evropě nadbytečné.