Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi XR-PHEV Evolution Vision GT: Virtuální závoďák od tří diamantů

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
S virtuálními závodními auty pro Gran Turismo 6 se roztrhl pytel. Se svým příspěvkem do hry přichází i Mitsubishi.

Mitsubishi sice ukončilo veškeré aktivity v motoristickém sportu včetně Dakaru a MS rallye a další osud Lanceru Evolution je ve hvězdách, ale přesto přichystalo závodní auto. I když jen virtuální. U tří diamantů se rozhodli přispět svou troškou do mlýna pro šestý díl závodní hry Gran Turismo podobně jako například BMW, Mercedes-Benz a Volkswagen. Základ už měli v loňském konceptu XR-PHEV, který se představil v listopadu Tokiu a Evropanům ho ukázali letos v březnu v Ženevě.

Auto se vlastně jmenuje Mitsubishi Concept XR-PHEV Evolution Vision Gran Turismo, což není zrovna nejkratší název. Bojíte se hybridní budoucnosti závodních a soutěžních vozů? I monoposty formule 1 už jsou vlastně hybridy a Ferrari s McLarenem mají takové supersporty. Takže, proč se bát? Připomeňme, že loňský Concept XR-PHEV představoval kompaktní crossover ve stylu kupé, na délku měřil 4370 mm, na šířku 1870 mm a na výšku 1570 mm. Jednalo se o plug-in hybrid s se zážehovým přeplňovaným motorem MIVEC 1,1 l/100 kW. Lehký a kompaktní agregát dostal přímý vstřik, baterie napájející elektromotor zase poměrně vysokou kapacitu (14 kWh). Poháněna byla výhradně přední kola, hybridní systém dosahoval celkového výkonu 120 kW. Pouze na elektřinu auto ujelo 85 km a v kombinaci spotřebovalo 3,6 l/100 km. Elektronickou výbavu tvořily například systém sledování okolí a rozpoznávání chodců. Ale není to trochu nuda?

Z něj vytvořené Evo ovšem vypadá opravdu hodně dramaticky! Základní silueta zůstala, auto má však doslova atletické proporce: o dost širší blatníky kvůli dvacetipalcovým kolům, přikrčilo se k zemi, dostalo agresivnější bodykit a opravdu masivní zadní křídlo. Příď se prý v budoucnu objeví na sériových modelech. Jako stavební materiál na karoserii může být využit plast vyztužený uhlíkovými vlákny. Žádná výkonová data zveřejněna nebyla, vždyť je to v tuhle chvíli jen virtuální stroj. Ale to neznamená, že ve hře na PlayStation 3 nemá mít osmistupňovou dvouspojkovou převodovku a na pohon přední nápravy rovnou zapomeňte, jako správné Evo je i XR-PHEV čtyřkolkou. K tomu, abyste si ho mohli vyzkoušet, je třeba mít GT6 v updatu 1.08 a vybírat v menu Vision GT, nebo dokončit jedno kolo v režimu sezónní akce (Seasonal Event), který je k mání jen po určitou dobu. Není nutné být za každou cenu extrémně rychlý, na dosaženém času nezáleží.

Mitsubishi si přichystalo i krátké oficiální video, na kterém mluví všichni hlavní vývojáři: technik Yasuo Tanaka, aerodynamik Masahiro Yoshida a designér Suichiro Yamamoto, Své k projektu říká i Hiroshi Masuoka, který má na starosti PR. Ano, to je ten pán, který za volantem Pajera řádil na Dakaru ještě v Africe a v letech 2002 a 2003 ho mezi auty celkově vyhrál. Video ukazuje, že studii není cizí ani nějaká ta šotolina. No, jestli má hybridní budoucnost v závodech vypadat takhle, tak jsme všemi deseti pro.

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
2. 6. 2014 18:06
Re: Slabý odvar mercedesu
Houby, to je vajpr: [odkaz] :-)
2. 6. 2014 16:46
Re: Slabý odvar mercedesu
Zajímavý Infiniti :-)
2. 6. 2014 15:58
Slabý odvar mercedesu
Tohle je bomba:
[odkaz]

Ostatní mi přijde jen jako slabý odvar.
2. 6. 2014 15:28
Re: Kladivoun orel E-žihadlo?
>:D :yes: komora >:D
2. 6. 2014 15:18
Re: Kladivoun orel E-žihadlo?
Toppere - zrovna od tebe to beru, tys totiž pojem "nic nehovoriaci prispevok" definoval..