Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Jeep Gladiator má novinky z Wrangleru. A už jen benzinovou V6

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Zatímco Evropa se s Jeepem Gladiator pomalu loučí, v USA byla představena lehká modernizace pro nový modelový rok.

Evropské zastoupení značky Jeep pro nás mělo v tomto měsíci dvě zprávy – jednu dobrou a jednu špatnou. Začněme tou dobrou, kterou byla premiéra modernizovaného Jeepu Wrangler pro evropské trhy. Tou špatnou však bylo představení modelu Gladiator FarOut, který se s evropskými trhy bohužel loučí.

V zámoří však nyní automobilka během právě probíhajícího detroitského autosalonu představila modernizaci modelu Jeep Gladiator pro modelový rok 2024. Ta vychází z dřívější modernizace Jeepu Wrangler, což znamená upravenou příď, modernější kabinu a bohatší i zajímavější výbavu. Včetně té terénní.

Video se připravuje ...

Začněme od modernizace designu, která je patrná především na přídi. Ta se sice drží kulatých světel a ikonické masky se sedmi vertikálními sloty, ty jsou ale oproti minulosti užší a kolmější, díky čemuž prý zlepšují chlazení. Maska je černá s orámováním v barvě karoserie, samotné sloty pak mají šedé rámečky. Značka také odstranila starou anténu, kterou ukryla do čelního skla, a nabízí sedm nových stylů litých kol.

Kabina nabízí nový 12,3palcový displej infotainmentu Uconnect5, kvůli kterému došlo k úpravě výdechů ventilace. Systém podporuje bezdrátové aktualizace i bezdrátovou konektivitu Apple CarPlay a Android Auto, umožňuje připojení dvou zařízení přes Bluetooth a přináší novou „navigaci“ Jeep Adventure Guide po známých offroadových trailech.

Všechny modely nově dostávají bohatší standardní výbavu, včetně bočních airbagů v přední i druhé řadě sedadel. Automobilka také zapracovala na ochraně posádky při bočním nárazu a vybavila boční zadní sedla předepínačem bezpečnostních pásů. V rámci volitelné výbavy pak kabina nabídne sedadla čalouněná kůží Nappa s elektrickým nastavením ve 12 směrech.

Z nabídky pohonných jednotek bohužel zmizel 3,0litrový vznětový motor EcoDiesel V6, což byla jediná pohonná jednotka, se kterou byl model nabízen v Evropě. Nově je Gladiator osazen pouze 3,6litrovým zážehovým motorem Pentastar V6, nabízejícím nejvyšší výkon 213 kW (289 k) a 353 Nm točivého momentu. Motor je standardně spojen s šestistupňovým manuálem, volitelně je dostupný osmistupňový automat.

Připomeňme, že automobilka opustila vznětový motor kvůli svému přechodu k elektrifikaci, o plug-in hybridním Jeepu Gladiator 4xe však zatím nepadla žádná zmínka. V zámoří přitom plug-in hybridní Wrangler tvořil až 38 % prodejů za první čtvrtletí, zatímco v Evropě jde dlouhodobě o jedinou volbu. Snad se tedy časem dočkáme i elektrifikovaného Gladiatora.

Jeep Gladiator zůstává v zámoří dostupný v pestré řadě výbavových stupňů, jako Sport, Mojave, Mojave X, Rubicon, Rubicon X či Willys. Novinkou je ale paket od American Expedition Vehicle (AEV), v rámci kterého vůz dostává zvýšený podvozek a terénní pneumatiky BFGoodrich.

Jeep již v zámoří zahájil příjem objednávek na modernizovaný Jeep Gladiator 2024, přičemž první kusy by se v showroomech údajně měly objevovat už koncem roku. Ceny značka zatím nezveřejnila.

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Doporučujeme

14. 9. 2023 19:56
Re: Nejlepší motor pro Gladiator
Přesně tak ;-)
Avatar - Barrichello
14. 9. 2023 17:30
Nejlepší motor pro Gladiator
Pentastar V6, navíc funguje OK na LPG, tak kdo by jezdil sazínkem :-) :-) :-) za výrazně vyšší náklady.

Jinak Gladiator půjde pořád koupit, přes šedý dovoz.