Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
SsangYong Chairman
SsangYong Chairman
SsangYong Chairman
SsangYong Chairman
11
Fotogalerie

Modernizovaný SsangYong Chairman W se představí v Moskvě

SsangYong na autosalon do Moskvy přiveze modernizovanou limuzínu Chairman W. Hodlá ji prodávat v Evropě

Chairman W je současnou vlajkovou lodí SsangYongu. Prestižní sedan s délkami 5,11 a 5,41 m, který vychází tvarově z konceptu WZ Sports Sedan (2007), vzniká od února 2008 s motory 3,6 l V6/184 kW a 5,0 l V8/225 kW, nedávno přibyly i menší šestiválce 2,8 l a 3,2 l/165,5 kW.

SsangYong, který dlouhá léta spolupracoval s Mercedesem, vlastní práva na sedmistupňovou samočinnou převodovku 7G-Tronic, která je výhradní transmisí pro tento model. Pohon všech kol 4-Tronic (ekvivalent systému 4Matic) zde najdete rovněž, v základu je ale Chairman W klasické koncepce.

První fotografie modernizované verze se objevily již takřka před rokem a v Koreji se prodává, ale automobilka ji poprvé ukazuje i západním směrem od své domoviny. Změnila se hlavně mřížka chladiče, která postrádá dvojité vodorovné lamely, místo nich se vpředu objevily svislé. Dominantní střední zůstala, ale rozšířila se. Nárazník je agresivnější, hranatější a spodní část kapoty motoru již není podle něj rovná, nýbrž zalomená. Stále trochu připomíná S-Klasse W221, ale už ne tak okatě. Koncová světla byla zvětšena tak, že zasahují do víka zavazadelníku, chromovaná lišta nad nimi je masivnější.

V základní výbavě nalezneme bixenonové světlomety, které překvapivě dosud chyběly. Nad bezpečností bdí dále například deset airbagů a ESP, parkovací brzda je moderní elektrická s tlačítkem místo páky. Dovírání dveří zajišťují také elektromotorky. V luxusním interiéru naleznou pohodlí čtyři dospělé osoby na všestranně nastavitelných kožené sedadlech. Nechybí dřevěné obložení. Skutečné, žádná imitace! Informační systém ve středu palubní desky nepostrádá dotykový displej. Audio Harman Kardon má sedmnáct reproduktorů

Automobilka hodlá prodávat svůj prestižní sedan po celé Evropě, ale pouze s kratším rozvorem 2,97 m a agregáty 2,8, 3,2 a 3,6 l. Ceny dosud nebyly zveřejněny, na jednotlivé trhy se automobil má dostat ještě do konce letošního roku.

Kromě typu W vyrábí SsangYong od jara 2011 i radikálně modernizovaný model H. Technický základ pochází ještě z Mercedesu W124. Produkce běží od roku 1997 a aktuální provedení využívá stále stejný skelet, byť bylo při představení uváděno jako nová generace.

Nejstarší typy známe rovněž z našich silnic, designem a výbavou včetně elektroniky spíše odpovídaly S-Klasse W140. V jiných zemích starého kontinentu se krátce před koncem milénia objevily dokonce s logem a maskou Daewoo, neboť tento koncern automobilku SsangYong v té době vlastnil. .Pod kapotami jste mohli najít celkem čtveřici pohonných jednotek: základní čtyřválec 2,3 l a šestiválce 2,8, 3,2 a od roku 2007 též 3,6 l. V Evropě ale Chairman neuspěl a dnes jej potkáte na silnicích jen stěží. Moskevská premiéra řady W je tak prvním pokusem o návrat.