Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Přístrojový štít kombinuje analogový otáčkoměr a dobře čitelný displej LCD, zobrazující všechny potřebné informace
RVM 500 by Jawa Adventure
RVM 500 by Jawa Adventure
RVM 500 by Jawa Adventure
34 Fotogalerie

Mototest RVM 500 by Jawa Adventure: Jak se povedla?

Leoš Káňa

Týnecká Jawa v posledních letech sází na systém, kdy na českém trhu uvádí modely importované za zahraničí a prodává je pod svou značkou. Stejné to je i s cestovním endurem RVM 500 by Jawa Adventure.

Když se před dvěma roky v nabídce značky Jawa objevilo pohledné cestovní enduro s dvouválcovou pětistovkou, byli jsme příjemně překvapeni. Konečně se Jawa vytáhla! Jenže od začátku bylo zřejmé, že nejde o stroj vyvinutý týneckou firmou, která tento fakt ani nijak neskrývala. Vždyť i oficiální označení RVM 500 by Jawa Adventure jasně říká, že jde vlastně o produkt značky RVM z Argentiny (stejné je to i s povedeným naháčem RVM 500 by Jawa Scrambler, který jsme nedávno otestovali). Ta si zase motocykly nechává vyrábět u čínské firmy Colove, která produkuje celou plejádu strojů i motorů. Verze „by Jawa“ putují z Asie přímo do České republiky.

 

První pohled napoví

Elegantní adventure vypadá jako zmenšené GS a z pohledu designu jde o povedený stroj. Sluší mu i zobák v podobě zvýšeného předního blatníku či plastový můstek kolem předního, plně diodového světla. Asi už jsme viděli více originálních cestovních endur, ale RVM nevypadá vůbec zle, a pokud si je pořídíte, rozhodně se za ně nebudete muset stydět. Více nás ale zaujala bytelnost stroje, čišící z každého detailu. Stačí se podívat na trubkový padací rám, vanu pod motorem chránící i výfukové svody nebo zubaté stupačky a brzdovou páku. S tímhle strojem by se člověk nemusel bát ani náročnějšího terénu. Spokojeni jsme také s kvalitou provedení a materiálů, o čemž svědčí spousta hliníkových odlitků včetně bočního stojanu. Výrobce nešetřil ani na kvalitních komponentech. Odpružení je plně nastavitelné, vpředu se o ně starají USD vidlice Kayaba a brzdy si vzal na starosti Nissin. Působivá jsou i kola s bezdušovými vyplétanými ráfky Akront, jež obouvají pneumatiky Metzeler Tourance. Nechybějí kryty rukojetí, výškově stavitelný štítek ani masivní držák pro spolujezdce. Na něm i na bocích jsme měli zavěšené kvalitní hliníkové kufry, které koupíte jen za 22.630 Kč.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!