Na alternativy zapomeňte. Příští generace Porsche 718 už bude pouze elektrická
Vstupní model do světa Porsche bude stále označován jako vůz s motorem uprostřed. Místo spalovacího motoru však bude mezi nápravami obří baterie.
Vzhledem ke zcela jasnému směru automobilového průmyslu a koncernu obzvlášť nemá cenu dělat překvapené. Porsche 718 Boxster/Cayman v nové generaci, která by měla být představena v roce 2025, nabídne pouze elektrický pohon.
Nové 718 bude tak třetím elektromobilem značky - po premiérovém Taycanu a Macanu, který bude také spoléhat na elektřinu. Novinka bude premiérovým elektromobilem Porsche na platformě PPE, kterou sdílí a vyvíjí společně s Audi. Na této platformě je již potvrzen model Q6 e-tron a pravděpodobně se zde objeví i nepřímý dlouholetý konkurent modelu 718 - nástupce Audi TT, které však s největší pravděpodobností nebude dvoudveřovým sporťákem, jak tomu je u současného TT a modelu 718, u něhož se s dvoudveřovým provedením počítá i u nové generace.

Důvod této změny je vcelku jednoduchý. Cílem Porsche je totiž až 50% podíl prodeje elektrických modelů značky v roce 2025 a o pět let později dokonce 80%. Byť tyto cíle působí trochu bláznivě, již za uplynulý rok se model Taycan propracoval s 41.296 prodaných vozů na třetí místo napříč modely. Nestačil pouze na oblíbená SUV Cayanne a Macan. Navíc, jak jsme již zmínili, menší Macan už bude k dispozici také v elektrickém provedení.
Nové Porsche 718 Boxster/Cayman by mělo čerpat inspiraci z konceptu Mission R Concept, který se představil na autosalonu v Mnichově v minulém roce. U tohoto konceptu nabízí dvojice elektromotorů kombinovaný výkon 1088 koní a na elektromobil váží Mission R solidních 1500 kilogramů. Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 2,5 vteřiny a dosahuje maximální rychlosti 300 km/h. Je však ještě postaven na platformě, na které je postaven také současný model 718.
Na bližší technické údaje nové generace modelu 718 v elektrickém provedení je stále spousta času. Porsche se určitě pokusí parametrům Mission R co nejvíce přiblížit. V případě produkčního modelu je však nutné počítat s kompromisy a myslet na dobu nabíjení, kapacitu baterie, spotřebu a z toho vyplývající dojezd, který je u elektromobilů jedním z nejdůležitějších aspektů.
Autor: Dominik Kovář