Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je poslední vyrobená osobní tatrovka. Z Kopřivnice ji poslali v bednách, složena byla až v Praze

Stanislav Švarc
Diskuze (6)

Jestli se zajímáte o osobní automobily značky Tatra, pak jistě víte, že jejich výroba byla ukončena v roce 1999. Teď máte možnost vlastnit poslední exemplář.

Na prodej se totiž objevila Tatra 700-2, kterou si v roce 1999 objednala společnost OK Tank. Pak už žádná jiná osobní tatrovka nevznikla...

Že jde skutečně o poslední limuzínu kopřivnické značky, potvrzují i informace webu tatra700.cz, který se na právě na tyto vozy specializuje. A co víc, webu se podařilo zjistit, že právě poslední "sedmistovka" má za sebou podivuhodný příběh,

S odkazem na informace od majitele společnosti Auto Krnepo, která se na pražské Harfě specializuje právě na opravy a renovace vozů Tatra, uvádí, že tato stříbrná limuzína byla objednána už po oficiálním ukončení výroby v závodě v Kopřivnici.

Proto vůz z Kopřivnice putoval rozložený na díly v dřevěných bednách  do autorizovaného servisu Tatra v Praze (v němž pracovali současní majitelé a specialisté Auto Krnep) a teprve tam byl složen.

Elektroinstalaci přijel do Prahy nainstalovat Svatopluk Vyvijal s dalšími spolupracovníky, kteří dopasovali dřevěné doplňky. Web tatra700.cz také uvádí, že ve výrobní dokumentaci kopřivnické automobilky už proto není o tomto exempláři ani zmínka.

Jinak jde ale o klasickou Tatru 700-2, tedy zjednodušeně řečeno poslední evoluci legendární Tatry 613. Tatra 700 ani nebyla oficiálně brána jako samostatná typová řada. Při tak malém počtu vyrobených kusů by byl totiž problém vůz homologovat. Pokud nahlédnete do technického průkazu sedmistovky, objevíte v kolonce v řádku 2 toto: Tatra 613-4 T 700. Z toho plyne, že T-700 byla, řečeno obecnou terminologií, úředně vedena jako jeden z typů starší Tatry 613 čtvrté série, z níž T-700 samozřejmě technicky i opticky vycházela.

Tatra 700-2 se pak od předchozí 700 lišila nejen některými designovými prvky (dostala například odlišné víko motoru, jiné zadní sklo či lehce pozměněnou masku), ale i v interéru, kde je odlišná palubní deska.

První série "sedmistovky" byla poháněna známým vzduchem chlazeným osmiválcem konstrukce Tatra o objemu 3495 cm3. Motor poskytoval se dvěma katalyzátory výkon 147 kW při 5750 otáčkách za minutu.

Pozdější vozy ale mohl pohánět v praxi výrazně lepší osmiválec o objemu 4,36 litru. Vznikl z původního motoru zvětšením vrtání válců, současně abyl použit kovaný klikový hřídel a dále motor prodělal některé dílčí úpravy. Oficiálně uváděný výkon činil 172 kW. Na brzdě však dle některých informací technici naměřili dokonce 210 kW, tedy 286 koní.

A právě větší motor najdeme i za zadními sedadly poslední vyrobené osobní tatrovky.

Podle dostupných informací vzniklo 20 exemplářů Tatry 700-2, což společně s ruční výrobou samozřejmě přispívá k velké exkluzivitě.

Proto by vás neměla překvapit cena, kterou majitel poslední T700-2 požaduje: za vůz chce 6 milionů korun.

Stanislav Švarc
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - eLzyx
20. 5. 2019 13:46
Re: otázka priorit
a co když už tu W222 + barák už máš? Co když se ti daří a usmyslel sis, že začneš sbírat třeba stará auta, přičemž spojujícím mottem je třeba "vzduchem chlazený motor"? Pak by poslední T700 jistě byla jedním z klenotů sbírky.
Avatar - rokyta.p
18. 5. 2019 23:51
otázka priorit
Pěkný by to bylo, ale za 6 mega mám Mercedes w222 + barák, což mi přijde lepší kombinace.
Avatar - Jenik3
18. 5. 2019 23:35
Re: kto by nedal
T613 byla pohodlna, ale to bylo asi tak vsechno do kolonky plus. Motor silnej a zravej.
Ale za sest micu...to je prehnane.
18. 5. 2019 20:19
kto by nedal
6 mil za luxus so zrkadlami z favorita ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
18. 5. 2019 19:31
Re: š.š.š­.š.š­.š.š­.ššššš­šššš­.... ????? :O
Přesně tak... je to krásný, ale šest mio bych za to nedal, ani kdybych je měl.
:-)

Ale to neznamená, že je někdo fakt nedá - a budiž mu přáno. I když tomu s popelníčkem teda ne, to bych té tatřičce nepřál.