Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je takřka nejetý sen kluků 90. let. I s tím správným motorem!

Jan Zajíc Jan Zajíc 1. 5. 2022 • 21:11
12
20
Zobrazit náhledy (12)
Ford Probe Ford Probe Ford Probe Ford Probe Ford Probe Ford Probe Ford Probe

Jestli jste vyrůstali v 90. letech, je dost velká šance, že jste v té době snili o Fordu Probe.

Tohle kupé totiž patřilo k nejelegantnějším autům tuzemských silnic. A kluci tehdy sportovně vyhlížející kupátka hltali, kromě Fordu Probe obdivovali také vozy jako třeba Honda Prelude, Opel Calibra, Toyota Celica nebo Mitsubishi 3000 GT.

Ford Probe, využívající ve velkém techniku automobilky Mazda, existuje ve dvou generacích, první se vyráběla v letech 1988 až 1992, druhá pak mezi roky 1992 až 1997. My se dnes zaměříme na tu druhou. V evropské inzercí jsme totiž narazili na kousek v nevídaném stavu.

Vůz, který je k mání v Itálii, byl poprvé registrován v červnu roku 1996 a od té doby údajně najezdil jen 6930 kilometrů (takový údaj najdeme na odometru, v inzerátu se píše o 6766 km). Prodejce dále zmiňuje původní lak, perfektní celkový stav, originální pneumatiky Michelin a čerstvý servis.

Video se připravuje ...

Na fotografiích Probe opravdu vypadá velice zachovale, i při pohledu ze spodu. Interiér také vyhlíží čistě a neopotřebovaně, i když musíme připustit, že nás trochu zarazilo kožené čalounění sedadel, které působí zvláštně "pomuchlaně". Ale je možné, že takhle nekvalitní už čalounění bylo z továrny.

Výbava zahrnuje například centrální zamykání, elektrická boční zrcátka, elektrické ovládání oken či manuální klimatizaci. Prodejce slibuje také úplnou servisní historii.

Příjemné je, že pod kapotou se ukrývá ten zajímavější ze dvou dostupných motorů. Vidlicový šestiválec od Mazdy má objem 2,5 litru a poskytuje maximální výkon 120 kW při 5500 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 216 v 4850 min-1. Manuální převodovkou vybavené kupé, které mimochodem váží 1280 kilogramů, zrychlí s touto jednotkou z nuly na stovku za osm sekund a rozjede se až na 220 km/h.

Šestiválec má sice pověst poněkud choulostivého motoru, současně však nabízí úžasný charakter a kouzelnou točivost.

A cena? Prakticky nejetý Ford Probe druhé generace je k mání za 17.990 eur, což je v přepočtu asi 443 tisíc korun.

Video se připravuje ...

Související články

Témata
2. 5. 2022 22:06
Ford novinky
Ford novinky naleznete na jednom miste: http://www.fordauto.sk/
Avatar - caliban
2. 5. 2022 14:40
pekáč
Probe měl strýc, ale to první, GT 2.2 Turbo, v první polovině 90. to byla slušná raketa. Ford s technikou Mazdy.
3000GT měl jeho kamarád, parkoval ho před školou kam jsem chodil a každý den ho obdivoval, dodnes je pro mně 3000GT jedno z nejhezčích aut. Stejně tak Eclipse a 300ZX. Joooo to ještě japonci uměli dělat pěkný auta.
Avatar - Emel
2. 5. 2022 13:39
Re: Hmm, tak tento...
Já pak přišel k RX-7 jako slepý k houslím... a pak už to hodnotil tou optikou :-)
Avatar - Ozzman
2. 5. 2022 11:30
Re: Hmm, tak tento...
Takže pro tebe to byla jen konkurent ke koupi, né sen mladého kluka :)
Avatar - Emel
2. 5. 2022 10:35
Re: Hmm, tak tento...
Jo, to beru. V devadesátkách jsem měl ale úplně jiný plakáty... tehdy přišel McLaren F1, předtím to byla auta jako F40 a Diablo. Já si cestu k japonským sporťákům našel až později, právě proto, že ty 200SX a RX-7 byly relativně dostupný sportovní auta... a pak jsem vnímal Probe v tomhle kontextu - jako konkurenční ojetinu k RX-7. A tohle mi asi "překrylo" ty devadesátky.
Články odjinud