Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je vzácný a elegantní Ford, o kterém jste možná nikdy neslyšeli

Jan Zajíc Jan Zajíc 29. 9. 2020 • 04:26
15
2
Zobrazit náhledy (15)
Ford OSI 20M TS Ford OSI 20M TS Ford OSI 20M TS Ford OSI 20M TS Ford OSI 20M TS Ford OSI 20M TS Ford OSI 20M TS Ford OSI 20M TS Ford OSI 20M TS Ford OSI 20M TS

Automobilka Ford samozřejmě za svou více než 100letou historii vyrobila řadu nádherných aut. Kupé 20M TS určitě patří mezi ně, i když Fordem je tak nějak jen z poloviny.

Vůz, který nese označení OSI-Ford 20M TS (někdy také Ford 20M TS OSI), totiž navrhl designér Sergio Sartorelli a vyráběla ho karosárna Officine Stampaggi Industriali (OSI). Ta byla založena v roce 1960 firmami Ghia a Innocenti. Soustředila se zejména na malosériovou výrobu sportovních vozů.

V roce 1966 na ženevském autosalonu pak karosárna, které šéfoval zmíněný Sartorelli, představila právě čtyřmístné kupé 20M TS. To se pak skutečně začalo také vyrábět.

Elegantní, 4670 mm dlouhý, 1808 mm široký, 1340 mm vysoký a 1150 kg vážící automobil s 2705mm rozvorem využíval techniku Fordu Taunus P5. K dispozici byly dvě motorizace, obě s vidlicovým šestiválcem. Slabší měla dvoulitrový objem, výkonnější pak 2,3litrový. Poháněna byla zadní kola.

V letech 1967 až 1968 podle dostupných informací vzniklo celkem jen asi 2200 exemplářů. Jiné zdroje uvádějí číslo 3500. Každopádně se odhaduje, že do současnosti se dochovalo jen zhruba 200 kusů.

Proto nás zaujalo, že jeden se objevil na prodej v Dánsku. Jde o vůz z roku 1967 s větším 2,3litrovým motorem o výkonu 108 koní. Má být v dobrém stavu a bez koroze, dokonalý ale není, je prý s patinou. Až na vnější zpětná zrcátka a masku chladiče by měl být v kompletně původním stavu.

Prodejce v inzerátu také popisuje, jak ke vzniku kupé od OSI došlo. Podle něj se evropská centrála Fordu, sídlící v německém Kolíně nad Rýnem, na italskou karosárnu obrátila sama. Požadovala také, aby čtyřmístné kupé využívalo co nejvíc dílů z modelu Taunus, auto pak totiž mělo být servisováno u všech dealerů Fordu. Dokonce se u nich mělo i prodávat.

Vůz každopádně vznikal tak, že z německého Kolína do italského Turína putovaly podvozky Fordu Taunus a tam byly osazeny novou elegantní karoserií. V OSI se ovšem zaměřili také na interiér, který dostal novou palubní desku či nová sedadla.

A cena za onen dánský kus? Auto se draží prostřednictvím internetové aukce, možnost koupit ho hned se však nabízí za 43 tisíc eur, tedy asi 1,2 milionu korun.

Související články

Témata
30. 9. 2020 08:21
Skoro ako Škoda 110R
;-) ;-) ;-)
30. 9. 2020 07:26
"...o kterém se možná nikdy neslyšeli."
Neškodilo by, keď chcete odkliknúť text, najprv ho po sebe prečítať...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku