Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na Slovensku vyhmátli Škodu Superb s rekordním počtem stočených kilometrů

Michal Fokt Michal Fokt 10. 5. 2017
13
78
Zobrazit náhledy (13)
Škoda Superb s rekordním počtem stočených kilometrů Škoda Superb s rekordním počtem stočených kilometrů Škoda Superb s rekordním počtem stočených kilometrů Škoda Superb s rekordním počtem stočených kilometrů Škoda Superb s rekordním počtem stočených kilometrů Škoda Superb s rekordním počtem stočených kilometrů Škoda Superb s rekordním počtem stočených kilometrů Škoda Superb s rekordním počtem stočených kilometrů
Auta se stočenými počítadly jsou smutnou realitou bazarových nabídek, ale tohle už je extrém. Kolik byste tipovali tu rekordní hodnotu? Tři sta, čtyři sta tisíc? Ale kdeže...

Pořízení ojetého auta s sebou vždy nese určité riziko, některé vady mohou být skryté a jiné se mohou objevit velmi krátce po zakoupení. A aby toho risku nebylo málo, častým nešvarem je stáčení počítadla ujetých kilometrů. Des už sice auta, servisovaná u autorizovaných dílen, mají přesně dohledatelnou historii, stále je tu však spousta vozů z neznačkových servisů, jejichž historie v databázi výrobce chybí.

Prodávající tak může "přikrášlit" míru ojetí auta o pár desítek, možná i stovek tisíc kilometrů. Ale jsou i "borci" co se s tím opravdu nemažou. Jednoho takového odhalil slovenský inzertní portál autobazar.eu, na němž se ojetina prodávala. Když se totiž v nabídce objevila Škoda Superb 1.6 TDI 77 kW se 187 tisíci kilometry za 7300 euro (cca 200 tisíc korun), jednomu z návštěvníků webu přišla povědomá.

A opravdu - stejné auto bylo krátce předtím v nabídce v Česku, to ale ještě mělo najeto úctyhodných 795 tisíc kilometrů a stálo 150 tisíc korun (cca 5500 euro). Šlo zřejmě víceméně o náhodu, vůz někoho patrně zaujal jak velkým nájezdem, tak tím, že byl v nečekaně dobrém stavu. Toho se zřejmě někdo pokusil využít a s vidinou rychlého zisku (téměř 50 tisíc korun) udělal ze zasloužilé ojetiny poněkud přijatelnější "ježděnku pod 200". Jedná se tedy o skutečně dechberoucí stočení o 607 tisíc kilometrů, což je vážně slušná porce.

K odhalení identického vozu stačilo pár maličkostí - prasklá plastová poklice na pravém předním kole, stejné podznačky a identické známky opotřebení v interiéru. Po téhle blamáži si už asi další podvodníci dají větší pozor, tak byste měli taky. Nejlepší bude, pokud se vůbec nebudete zajímat o vůz bez jasné servisní historie, jakkoli výhodné se jeho pořízení bude zdát...

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Aj Veyron sa stáča
| 7. 6. 2017
čo takto [odkaz] ;-)
Zajímavé
| 12. 5. 2017
Souhlasím s tebou. Jestli je auto 5 let starý a má najeto 30 nebo 120 není až tak podstatný. Důležitý je že prožilo 5 zim a adekvátní počet studených startů. Kdybych si měl vybrat například jestli vezmu 3 roky starý auto, který má 300 tis nebo 10 let starý který má 100 tis, tak vezmu radši to 3 letý i když víc jetý, protože bych předpokládal, že bude míň opotřebovaný vzhledem k dlouhým štrekám, který logicky jezdilo.
Zajímavé
| 12. 5. 2017
Nejak nechapu tvr pocty. Fakt netusim jak a za co do auta natvat statisice. Vzdyt i novej komplet motor by ho stal par desitek tisic.

Ja to rikam lidem furt - ty reci, ze dnes auta nic nevydrzi jsou jen pohadky. Vydrzi hodne, co se tyce najezdu, 200-300 tis si myslim, ze je bezudrzbovy stav u cehokoli, vcetne pidimotoru. Jinak bych hledal spis problem u ridice a ze dost mozna to auto odvari svou jizdou. Neumi jezdit, radit, atd.

Souhlasim ale s nazorem, ze lepsi je, kdxz auto opravdu jezdi vic nez malo a ac se to muue zdat divne, ojetina s velkym poctem najetych km muze byt jistejsi koupi nez s malym. Prave proto, ze to auto evidentne jezdilo a nikde nestalo.

Jde mozna vic o stari nez najezd. Jestli je auto pet lez stare a najelo za tu dobu 30 nebo 120 tis je vcelku jedno. Je proste pet let stare.

Nejvic me bavi ty strachy o zivitnost pri koupi novych aut.. absolutni blbost.
Zajímavé
| 12. 5. 2017
No tak to bych úplně netvrdil. Hlava může prasknout, píst se může propálit, o prasklých klikách už jsem taky slyšel. U současných poddimenzovaných motorů, který nejsou konstruovaný jako nesmrtelný, bych nečekal takovou komplexní dlouhověkost i jinak věčných dílů.
Zajímavé
| 12. 5. 2017
Tak ta základní mechanika (blok, písty, hlava, hřídel atd.) to klidně vydrží. Pokud jsou významně opotřebené (po řekněme půl milionu), tak je něco špatně. Jsou to ty věci okolo (čerpadla, vstřikovače atp.), co spíš odejdou a budou odcházet. Některé dřív, jiné později, podle štěstí. A můžou s sebou vzít celý motor (v tom smyslu, že pak potřebuje opravit; nebo vyměnit).

Má zkušenost je, že nejméně spolehlivé stroje (a tedy nákladné na údržbu) jsou ty, které postávají. Stroje, které makají a makají (ale nejsou přetěžované), prostě fungují. Pokud auto létá na dálnici v pohodovém tempu (na daný motor) a nemáš smůlu, nemusí to stát hromadu peněz. I olej vydrží déle. Po takové porci není pravděpodobné, že by se nic neměnilo (kromě náplní). Ale s tím se musí počítat. Ty komponenty mají konečnou životnost. Podvozek asi také nebude původní.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku